Toyota RAV4 Forums banner

2000 4WD Koppeling Vervanging

54K views 7 replies 4 participants last post by  GoatMan  
#1 ·
Ik heb talloze berichten gezien over wat wel en niet nodig is om een koppeling te vervangen op een 4WD Rav4, bouwjaar 2000, maar niets van iemand die het daadwerkelijk gedaan heeft. Heeft iemand daar daadwerkelijk al eens een koppeling vervangen en wil hij/zij zijn ervaring delen?

#2 ·
Ik heb mijn RAV4 niet gedaan, maar ik heb iemand het zien doen. Als je het zelf gaat doen, heb je de ruimte (oppervlakte), de gereedschappen en de kennis nodig. Een boek als Haynes of de Toyota-handleiding zou erg handig zijn. Je zou extra "To Do" hebben met de 4WD-verbinding om mee te werken. De man die ik het zag doen, liet de motor met de versnellingsbak eruit vallen (dit was een 2WD RAV4). Als je dit doet, label dan alle stekkers, leidingen, slangen en draden. Een extra voorzorgsmaatregel zou zijn om uitgebreide foto's te maken, zodat je, als iets niet overeenkomt of niet veilig lijkt te worden aangesloten, de foto's kunt bekijken. Zodra de motor en de transaxle eruit zijn, rijd je hem op een dolly of zoals hij had. Hij nam een winkelwagentje en sneed het mandgedeelte op. Eenmaal op de grond was het slechts een kwestie van hem door de garage rollen.

Iemand sturen om het te doen zou in de 700 tot 1K range liggen.

Probeer dit
of

#3 ·
Bedankt, boodschapper. Ik heb de Haynes-handleiding en uitgebreide ervaring met autoreparatie. Dit is de eerste keer dat ik een geval ben tegengekomen waarbij je de motor en de transaxle moet laten zakken om een koppeling te vervangen. Ik hoopte dat iemand misschien had ontdekt dat, hoewel het misschien "gemakkelijker" is om de motor te laten zakken, het mogelijk is om de koppeling te vervangen zonder dat te doen, zoals bij een normale auto.

#4 ·
Je kunt het misschien wel doen, maar het wordt niet gemakkelijk. Het duwen en bewegen en het gebrek aan ruimte zullen het een stuk moeilijker maken. Het zou gemakkelijker zijn als je gewoon je motor en transas laat vallen; Koppelingswissel en uitlijning terwijl deze op de grond ligt. Nou, ik denk dat je de deal wel kent.

Naar mijn mening is het beter om de transas van onder de auto te verwijderen en van onderaf opnieuw te installeren.

#5 ·
Welke koppeling is het beste???

OK, mijn 1998 is ongeveer dezelfde auto. Ik heb verschillende offertes ontvangen van lokale garages en mijn lokale dealer om de koppeling te vervangen bij 110.000 mijl:( Welke koppeling is het beste: Exedy, Sachs, Luk of "oem"?? Ik wil hem niet veel stijver dan de OEM, maar ik wil wel dat hij langer dan 110.000 mijl meegaat! Wat raad je aan????

#6 ·
OK, mijn 1998 is ongeveer dezelfde auto. Ik heb verschillende offertes ontvangen van lokale garages en mijn lokale dealer om de koppeling te vervangen bij 110.000 mijl:( Welke koppeling is de beste: Exedy, Sachs, Luk of "oem"?? Ik wil hem niet veel stijver dan de OEM, maar ik wil wel dat hij langer dan 110.000 mijl meegaat! Wat raad je aan????
Een OEM-koppeling geeft je precies dat, OEM-prestaties. Maar zoals we weten, hebben we de neiging om onze geliefde RAV4 soms te gebruiken en te misbruiken tot een punt waarop (althans ik) hoeveel meer ze kan verdragen. Dit is wat ik in overweging neem wanneer ik onderdelen ga kopen. Prestatieonderdelen zijn gemaakt om het aan te kunnen. Het kan je ook vele jaren dienst bewijzen, ongeacht hoeveel je hem belast. Dus investeer eenmalig, wordt het duurder, ja. Maar je investeert eenmalig en voor de lange termijn. De link hieronder heeft koppelingen voor de Alltrac Celica. Ik denk dat ze passen, stuur ze gewoon een e-mail en vraag het.

Celica All Trac / GT-Four Performance Clutch

Deze kunnen ook werken
Discount Car Parts Stuff - Car Accessories & Truck Accessories - Cheap Auto Parts - Car Cover - Floor Mats - Cargo Liner - 1997 Toyota RAV4 Clutch Kit Performance/Accessory

Advanced Clutch Technology 4236007 - ACT Race Clutch Discs - Overview - SummitRacing.com
Advanced Clutch Technology 6236207 - ACT Race Clutch Discs - Overview - SummitRacing.com
Advanced Clutch Technology TY3-HDG4 - ACT Heavy-Duty Clutch Kits - Overview - SummitRacing.com
Advanced Clutch Technology TY3-XTG6 - ACT Xtreme Clutch Kits - Overview - SummitRacing.com

#7 ·
Het is mogelijk om de koppeling te vervangen zonder de motor of het subframe te verwijderen, maar het gaat niet sneller tegen de tijd dat je hebt zitten klooien met het terugplaatsen van de versnellingsbak. We hebben met z'n drieën ongeveer 1,5 uur nodig gehad om dat verdomde ding weer op een 2-koloms hefbrug te krijgen.

Dan heb je de 2 moeren op de tussenbak die tussen de motor en versnellingsbak begraven zitten. Je hebt heel buigzame vingers nodig om ze ter plekke los te krijgen, er is ook weinig ruimte om de tussenbak van de versnellingsbak te trekken.

De volgende die ik doe, laat ik alles op de grond vallen.