Toyota RAV4 Forums banner
1 - 15 of 15 Posts

Thundra

· Registered
244 Posts
Discussion starter · #1 · (Edited)
Het was sinds de lente van 2007 dat de Rav deze boot moest slepen, aangezien de boot nu van mijn zussen is en haar 2003 MDX het trekkende voertuig voor die boot is en de boot nu ook prima trekt. Ik hou ervan om boten te slepen en had gewacht op de kans/het juiste moment om deze specifieke boot weer met de Rav te slepen. Gisteren was de dag vanwege de orkaan/tropische storm die onze kant op kwam.

Alles bij elkaar weegt het hele tuig ongeveer 3.500 lbs. 1.100 voor de trailer, de boeg van de boot is ongeveer 2.000 lbs en de motor is ongeveer 500. De Rav heeft het geweldig gedaan om het rond te krijgen. Ik ben er vrij zeker van dat de trommelremmen op de trailer niet werken, maar de remmen van de Rav hebben het redelijk gedaan om alles van de 40 MPH max die ik op de wegen van de helling naar hun huis had gedaan, op snelheid te brengen.

De V6 deed het prima om alles de ondiepe helling op te krijgen en op te trekken. Het was niet zo dat ik de boot niet achter de Rav voelde, maar de truck heeft geen probleem om de lading van 3.500+ lbs te nemen en hem te brengen waar hij moet zijn. De achterkant van de truck zakte niet eens zoveel als ik dacht. Hier, kijk eens;

Image

Image

De Rav heeft nu iets meer dan 58.000 mijl sinds nieuw in september 2006 en is tot nu toe vlekkeloos geweest. Reed er vanavond in de regen mee naar huis en met de Michelin Latitude Tour's, een fijne, gemakkelijke rit met totaal vertrouwen.

Ik heb met mijn 2010 Limited ongeveer 3000# camper getrokken van Phoenix, AZ naar Colorado Springs, CO toen ik hem had. Ik was erg onder de indruk van het gemak waarmee hij de last trok. Ik heb hem vervangen door een nieuwe 4Runner voor de extra trekgewicht, de grootte en het zicht rond de camper. Ik zou er geen probleem mee hebben om hem met de RAV door het hele land te trekken, ik wou alleen dat ze hem een grotere benzinetank hadden gegeven (de afname van het aantal kilometers tijdens het slepen wordt pijnlijk duidelijk met zo'n klein bereik door de tankgrootte).

Ik heb met mijn 2010 Limited een camper van ongeveer 3000# getrokken van Phoenix, AZ naar Colorado Springs, CO toen ik hem had. Ik was echt onder de indruk van hoe gemakkelijk het was om de lading te trekken.
Ik zou er geen probleem mee hebben om hem met de RAV door het hele land te trekken, alleen jammer dat ze hem geen grotere benzinetank hebben gegeven (de afname van het brandstofverbruik bij het slepen wordt pijnlijk duidelijk met zo'n klein bereik door de tankgrootte).
Eens over beide punten. Tijdens onze recente (22-26/8) 1000 mijl lange rondreis van Fairbanks naar Prudhoe Bay, Alaska, waarbij we ongeveer 2200 pond aan Scamp-aanhangers trokken, had de 2008 V6 RAV4 geen vermogensproblemen in de bergen en trok ze met waarschijnlijk niet meer dan 1/2 gas.
Hij had ook geen probleem met het drinken van benzine! Over verschillende tankbeurten hadden we het brandstofverbruik berekend op 14 mpg, dus we wisten dat de laatste rit van 214 mijl zonder benzine van Coldfoot naar Deadhorse krap zou worden, dus we besteedden vijf minuten aan het bijvullen (voor $5,339/gal) en namen nog eens 5 gallons mee. We reden de tank leeg en rolden naar het bord met de tekst "Gas 1 mijl". We gebruikten die jerrycan van 5 gallon meerdere keren, inclusief de mogelijkheid om de benzine van $5,339 bij de Yukon River over te slaan en terug te gaan naar $3,79/gal in Fairbanks.

Discussion starter · #6 ·
Gelukkig heb ik mijn Tundra als primair sleepvoertuig voor mijn eigen boot;

Image

Ik sleepte die Aquasport vroeger ook met de Tundra en die had het veel, veel gemakkelijker om ermee om te gaan.

De trailer voor die Aquasport heeft een set trommelremmen, maar aangezien niemand de boot zo vaak sleept, heeft niemand zich er iets van aangetrokken of ze werken of niet. Ik vraag me af of ze ĂĽberhaupt nog werken. Voor de rit van ongeveer 4-5 mijl van de trailerhelling naar het huis, en het feit dat er geen heuvel in de buurt is en er hier in MA geen wet is over aanhangerremmen, is er geen dringende behoefte aan en de Rav deed het goed bij het stoppen van het hele gevaarte van 40-0 toen ik een test deed op een lange, vlakke weg om te zien hoe de dingen zouden werken, nooit oefenen voor een noodgeval in een noodgeval.

Geweldig om te weten dat de RAV4 zo bekwaam is in het trekken van zulke zware lasten. Ik heb nog niets zo zwaars gesleept!

Discussion starter · #8 · (Edited)
Dit is een zeer kleine lading, maar de Rav kan het prima aan;
Image
De Rav is geclassificeerd voor 3.500 lbs en ik weet zeker dat elke beetje van de 3.500 lbs in en op die boot/trailer zit. Ik vraag me echter wel af hoe hij het op de snelweg zou hebben gedaan.

Ik vraag me echter af hoe het op de snelweg zou hebben gedaan.
Ik ben blij dat je dat zegt. Een sleep van vier mijl over vlak land met 50 mph is nauwelijks een test. Ik ben echter verrast hoe weinig de achterkant doorzakte. Waar is die Tundra voor geschikt om te slepen...ongeveer 10K of zo?

Discussion starter · #10 · (Edited)
Ik ben blij dat je dat zei. Een sleep van vier mijl over vlak land met 50 mph is nauwelijks een test. Ik ben echter verrast hoe weinig de achterkant doorzakte. Waar is die Tundra voor geschikt... ongeveer 10K of zo?
Ook ik was verrast hoe weinig de achterkant doorzakte. Ik weet dat de aanhanger waterpas stond en ik gebruik al een rechte 3-weg kogelkoppeling/2" kogel, aangezien de ontvanger al laag op de Rav zit. Toch moest ik het juiste gewicht op de trekhaak hebben en de Rav was gemaakt voor de belasting van 3.500 lbs en misschien zelfs iets meer.

Ik durf te wedden dat de boot/aanhanger op de Rav op de snelweg met 2 assen en alles niets anders zou hebben gedaan. Ik betwijfel of het ĂĽberhaupt een probleem zou zijn geweest.

De boot/aanhanger op de Tundra weegt minstens 6.700 lbs. 1.000 lbs aanhanger, 5.000 lbs romp. 700 lbs motor.
Zelfs met die 800 lbs sneeuwscooteraanhanger en de 500 lbs sneeuwscooter daalt de kilometerstand behoorlijk door alleen al de luchtweerstand.

Mijn mening hierover. We hebben onze ~3000-3400 lb. camper met onze 2007 Rav4 Limited gesleept zonder problemen, behalve de 50% daling van het brandstofverbruik, en dat al drie seizoenen. Net terug van een reis van 6000 mijl, inclusief over de Rockies, zonder problemen met slepen. Dit omvat het gebruik van een aftermarket trekhaak (Hidden Hitch) en een trekhaak met dood gewicht (~300 lb. kogeldruk). Sommigen op dit forum bagatelliseren aftermarket trekhaken omdat ze niet genoeg bevestigingspunten zouden hebben. En sommige betonnen wegen, zoals de I-40 in de buurt van Oklahoma City, zijn als wasborden.

In oktober 2010 sleepte ik een 6' x 12' U-Haul met een totaal gewicht van ongeveer 1.800 lbs met 75-80 mph van Idaho Falls ID naar Boulder, CO. Ik haalde ongeveer 17 mpg en hij trok hem behoorlijk sterk. Het was K*T om zoiets leeg te slepen, want de trekhaak die in de ontvanger rondbonkte, maakte allerlei herrie, maar geladen ging het een stuk beter. Ik zou de remmen niet vertrouwen als ik met die snelheden serieuze heuvels afdaal, maar gelukkig is het vrij vlak. Ik heb gemerkt dat de remmen van de "Sport" snel vervagen bij sportief rijden, ik weet zeker dat je veel voorzichtigheid in acht moet nemen en veel moet terugschakelen als je een heuvel afgaat. De weinige keren dat ik het op de terugweg moest doen, zorgde ik ervoor dat ik in een lagere versnelling zat en langzamer reed.

Mijn paardentrailer weegt ongeveer 4000 lbs geladen. Ik denk dat de classificatie van 3500 lbs meer over het chassis gaat dan over het vermogen (de Highlander met dezelfde motor is geclassificeerd voor 5000 lbs), en deze trailer is een Europees model dat is gebouwd om te worden getrokken door kleinere voertuigen (traagheidsremmen, onafhankelijke ophanging, aerodynamisch, enz.), dus het hangt er echt van af wat je trekt.

1 - 15 of 15 Posts