Toyota RAV4 Forums banner
1 - 17 of 17 Posts

Canon101

· Registered
115 Posts
Discussion starter · #1 ·
Heb een V6 uit 2007 en vraag me af of ik de aandrijfas moet verwijderen.

1. Is het gewoon een vastgeschroefd onderdeel? Ik weet dat er 4 of 5 bouten aan elk uiteinde zitten, maar zijn er afdichtingen of iets anders waar ik me zorgen over moet maken bij het verwijderen?

2. Terwijl de as eruit is om de kruiskoppelingen te vervangen (dit wordt gedaan door een lokale aandrijflijnwerkplaats), is het mogelijk om met het voertuig te rijden zonder iets te beschadigen, of moet het geparkeerd blijven?

Ik heb het niet gedaan, maar zie geen nadelige gevolgen als ik het gewoon los schroef. Zal ook de middensteun moeten verwijderen.
Om te voorkomen dat de 4WD-computer in de war raakt, raad ik aan om de stekker eruit te trekken. Laat het dashboardkastje zakken. Als ik me goed herinner, is het de module aan de rechterkant. De andere module, als die er is voor de bandenspanning. Zet het TP-foutlampje aan als je het loskoppelt.
Ook weet ik uit berichten die ik me herinner niet zeker of er een eenvoudige methode is om slechte kruiskoppelingen te repareren.

• Like
Reactions: Canon101
De eenvoudige maar dure manier is om de aandrijfas te vervangen... maar de andere methode is om hem naar een lokale werkplaats voor het balanceren van aandrijfassen te brengen, waar ze de kruiskoppelingen vervangen en de aandrijfas opnieuw balanceren. Een vriend van mij heeft dat gedaan met zijn Toyota Highlander.

Ik dacht dat de U-gewrichten niet vervangbaar waren. Uiteindelijk ben ik gegaan voor een gebruikte as met lage kilometerstand, markeer waar het middenlager aan het frame wordt bevestigd en noteer de ringen.

Ik zou gewoon de hele aandrijfas vervangen, tenzij je een heel goedkope deal krijgt om de gewrichten te repareren.

Ik heb geprobeerd de buitenste kruiskoppelingen in mijn andere Toyota te repareren, maar merkte dat de binnenste ook kapot zijn. Uiteindelijk heb ik complete aandrijfassen uit de VS gekocht, die waren goedkoper dan de reparatiesets voor de buitenste kruiskoppeling hier. Natuurlijk is het maar een aftermarket onderdeel en misschien gereviseerd, maar het werkt.

Ik denk dat dit is wat je zoekt. De kruiskoppelingen hiervan zijn vervangbaar, in tegenstelling tot de originele. De prijs is ook de helft. Ik heb er een gekocht voor mijn 2006 en het heeft goed gewerkt.
Bedankt voor de info. Zou veel eigenaren moeten helpen. Ik wist dat er een probleem was met de gewrichten van de OEM-as. Deze verklaring van de link legt het uit.
(De) Toyota RAV4-aandrijfas (is) oorspronkelijk gemaakt met een niet-vervangbare, vastgezette kruiskoppeling om trillingen te elimineren, in vergelijking met een (conventioneel) circlip-ontwerp waarbij vervangbare kruiskoppelingen zijn verwerkt.
Het lijkt erop dat ze vervangende assen maken voor veel andere merken met hetzelfde OEM-ontwerp, dus het is niet alleen een Toyota RAV4-probleem.

Discussion starter · #9 ·
Ik heb een paar weken geleden naar de aftermarket aandrijfassen gekeken, ze verzenden niet naar Canada, dus ik zou ze naar Calais ME moeten laten verzenden. Dit betekent dat ik met de wisselkoers en het heen en weer rijden ongeveer $800 kwijt ben voor de aftermarket as. Een nieuwe Toyota-as kost $950.

Ik haal de aandrijfas dit weekend eruit en breng hem naar een aandrijflijnwerkplaats die ook een machinefabriek hier in de stad is. Ze zullen de oude kruiskoppelingen verwijderen en vervolgens de gaten bewerken zodat ze vervangbare koppelingen kunnen plaatsen voor ongeveer $140 per stuk. Ze hebben een goede reputatie en ik denk dat ze ook aandrijfassen vanaf de grond af aan bouwen, ze hebben een behoorlijk goede reputatie.

Ik zal een update geven over hoe het uitpakt. Zou hem ergens volgende week terug moeten hebben.

Ik heb een paar weken geleden naar de aftermarket aandrijfassen gekeken, ze verzenden niet naar Canada, dus ik zou het naar Calais ME moeten laten verzenden. Dit betekent dat ik met de wisselkoers en heen en weer rijden ongeveer $800 kwijt ben voor de aftermarket as. Een nieuwe Toyota-as kost $950.

Ik haal de aandrijfas dit weekend uit en breng hem naar een aandrijflijnwerkplaats die hier in de stad ook een machinefabriek is. Ze zullen de oude kruiskoppelingen verwijderen en vervolgens de gaten bewerken zodat ze vervangbare koppelingen kunnen plaatsen voor ongeveer $140 per stuk. Ze hebben een goede reputatie en ik denk dat ze ook aandrijfassen vanaf de grond af aan bouwen, ze hebben een behoorlijk goede reputatie.

Ik zal een update geven over hoe het uitpakt. Zou het ergens volgende week terug moeten hebben.
Ja.....een aandrijflijnwerkplaats of machinefabriek kan en doet deze niet-vervangbare kruiskoppelingen op de een of andere manier vervangen. Een vriend van mij heeft dit al laten doen....

Discussion starter · #11 ·
Nou, gisteren de aandrijfas eruit gehaald en afgeleverd bij de aandrijflijnwerkplaats om de kruiskoppeling te laten vervangen. Zal hem vandaag ophalen, met uitzondering van het overmatige doorslippen van de wielen bij het optrekken alsof het een AWD was in plaats van de huidige FWD, lijkt het fantastisch te werken. Kijk ernaar uit om morgen de aandrijfas terug te plaatsen en alles weer normaal te hebben.

Discussion starter · #12 · (Edited)
Wachtend om de aandrijfas op te halen, maar de kosten om de kruiskoppeling te vervangen, inclusief bewerking, bedroegen $140 plus belasting. Zeer goedkoop in vergelijking met de $950 voor een nieuwe van Toyota. Uiteindelijk heb ik een werkplaats de aandrijfas laten verwijderen, omdat het te krap was om op mijn rug in de oprit te liggen, 1 uur arbeid om te verwijderen en te installeren. De totale kosten van de rekening inclusief belastingen bedragen $220.... Geoffreerd een totaal inclusief belasting van $1299,50 van de dealer besparing van $1080. En ze vragen zich af waarom steeds meer mensen andere manieren vinden om het werk zelf te doen of iemand anders te vinden om het te doen.

Discussion starter · #14 ·
Heb de RAV net terug, wauw, wat een verschil. De kruiskoppeling reparatie was een succes en het loopt soepel. Moet vanavond alleen nog even de batterij een minuut of twee loskoppelen om de lampjes op het dashboard te resetten en dan zou het goed moeten zijn.....dat wil zeggen tot morgenochtend als ik nieuwe remschijven achter monteer....:D

Ja.....een aandrijfaswinkel of machinefabriek kan en vervangt deze niet-vervangbare kruiskoppelingen op de een of andere manier. Een vriend van mij heeft dit al laten doen....
Ik heb mensen dit thuis zien doen. In plaats van borgveren gebruiken de niet-serviceerbare kruiskoppelingen een plug. De plug kan thuis met verschillende gradaties van succes worden geslepen/gesneden/geboord. Ik denk dat een aandrijflijnbedrijf helemaal klaar zou zijn om deze taak aan te pakken.

1 - 17 of 17 Posts