Toyota RAV4 Forums banner

2009 Rav 4 Anti-diefstal lampje blijft knipperen nadat de FOB-batterij leeg is

1.6K views 2 replies 2 participants last post by  DrT  
#1 ·
De batterij van mijn sleutelhanger in mijn RAV4 uit 2009 was leeg en de accu van de auto was ook leeg toen deze ongeveer 4 maanden geparkeerd stond. Ik heb mijn accu opgeladen, maar kan de batterij van de sleutelhanger pas over een paar weken krijgen (in Mexico). Ik startte mijn auto door de sleutelhanger dicht bij de startknop te houden en controleerde of ik de auto kon verplaatsen. De antidiefstalverlichting blijft echter knipperen, zelfs nadat ik de auto heb uitgezet. Ik ben bang dat de accu van mijn auto hierdoor leeg raakt. Suggesties?

#2 ·
Het is de bedoeling dat het knippert als de auto uit staat om te voorkomen dat er wordt ingebroken. Het is een kleine 3V 3mm LED, dus hij verbruikt bijna geen stroom. Je kunt de schakelaar echter loskoppelen als je dat wilt, het heeft geen andere invloed. Ik durf te wedden dat het parasitaire verbruik van andere bronnen meer zou zijn dan die kleine LED.

#3 ·
Het is de bedoeling dat het knippert als de auto uit staat om te voorkomen dat iemand inbreekt. Het is een kleine 3V 3mm LED, dus hij verbruikt bijna geen stroom, maar je kunt de schakelaar loskoppelen als je wilt, het heeft geen andere invloed. Ik durf te wedden dat de parasitaire stroomafname van andere bronnen groter zou zijn dan die van die kleine LED.
Bedankt, ik heb hem meer dan 6 maanden onbewaakt laten staan en de batterij was leeg toen ik hier kwam, net als de batterij van de sleutelhanger. Gewoon relatief nieuw, dus bedankt voor de info!