Toyota RAV4 Forums banner

2017 Rav4 LE MG CLT (Magnetische koppeling) Locatie

6.8K views 2 replies 2 participants last post by  Salki  
#1 ·
Hallo vrienden,

De airconditioning van mijn vrouw in haar 2017 Rav4 LE is onlangs gestopt met werken. Voordat ik hem naar de garage breng, wilde ik zelf wat onderzoek doen. Ik kwam een YouTube-video tegen waarin werd voorgesteld om de MG CLT te vervangen. Bij inspectie heeft mijn Rav4 geen relais met deze aanduiding volgens de zekeringkast. Weet iemand de locatie van dit relais?

Bedankt!

#2 ·
Hallo vrienden,

De airconditioning van mijn vrouw in haar 2017 Rav4 LE is onlangs gestopt met werken. Voordat ik hem naar de garage bracht, wilde ik zelf wat onderzoek doen. Ik kwam een YouTube-video tegen die suggereerde de MG CLT te vervangen. Bij inspectie heeft mijn Rav4 geen relais met deze aanduiding volgens de zekeringkast. Weet iemand de locatie van dit relais?

Bedankt!
Image

Ik kwam iemand tegen met hetzelfde probleem. Als dit de plek is waar je naar de zekering hebt gezocht, dan staat er dat aangezien het koppelingsrelais niet aanwezig is, je de koppelingloze compressor hebt die direct wordt aangestuurd door de HVAC-module. De juiste manier om hem te testen is door hem te activeren met een scantool. Om hem zonder scantool te testen, verwijder je de compressorconnector en kijk je of er een stroomsignaal aanwezig is. Als er een stroomsignaal aanwezig is en aan/uit gaat wanneer de ac-schakelaar wordt in- en uitgeschakeld, betekent dit dat je een defecte compressor hebt. Ik weet niet zeker of dit helpt of relevant is, maar ik hoop dat het helpt.