Toyota RAV4 Forums banner

2023 RAV Premium Infotainment Systeem en Navigatie

2.1K views 2 replies 3 participants last post by  WillRav4Tacos  
#1 ·
Ik heb problemen gehad met mijn systeem sinds de aankoop. In oktober begon het uit zichzelf opnieuw op te starten en in november begon het een leeg scherm te vertonen, hoewel je alles kon horen. Toen ik het inleverde, zeiden ze dat er in november een nieuwe radio in moest. Ik heb twee maanden gewacht tot hij binnenkwam en vandaag werd me verteld dat er alleen een software-update en een herstart nodig was. Ik kwam terug om hem op te halen en de navigatieknop werkte nog steeds niet en de knoppen op het stuur konden de radio niet bedienen. Ik liet hem daar en kreeg te horen dat ze de radio hadden vervangen, maar de navigatie werkt niet omdat mijn voertuig er niet mee is uitgerust. UMMM. Hoe kon ik het dan twee maanden gebruiken? Heeft iemand een 23 RAV XLE Premium en klinkt dit juist? Hoe kan ik bewijzen dat ik navigatie had, behalve de proefversie voor Drive Connect en het tonen van twee adressen in de ritten op mijn app? Ik ben ten einde raad, wetende dat Toyota hiervan op de hoogte is en de consument in feite pech heeft.

#2 ·
Wat staat er op de papieren van de verkoop die u heeft? Toonde het een premium geluidssysteem? Heeft u ook betaald voor het abonnement op de Toyota-service?

dit klinkt bijna alsof de dealer een loopje met je probeert te nemen.

#3 ·
Ik heb problemen gehad met mijn systeem sinds de aankoop. In oktober begon het uit zichzelf opnieuw op te starten en in november ging het naar een leeg scherm, hoewel je alles kon horen. Toen ik het inleverde, zeiden ze dat het in november een nieuwe radio nodig had. Ik wachtte twee maanden tot het binnenkwam en vandaag werd me verteld dat het alleen een software-update en herstart nodig had. Ik kwam terug om het op te halen en de navigatieknop werkte nog steeds niet en de knoppen op het stuurwiel konden de radio niet bedienen. Ik liet het daar en kreeg te horen dat ze de radio hadden vervangen, maar de navigatie werkt niet omdat mijn voertuig er niet mee is uitgerust. UMMM. Hoe kon ik het dan twee maanden gebruiken? Heeft iemand een 23 RAV XLE Premium en klinkt dit goed? Hoe kan ik bewijzen dat ik navigatie had, behalve de proefversie voor de drive connect en het tonen van twee adressen in de ritten op mijn app? Ik ben ten einde raad, wetende dat Toyota hiervan op de hoogte is en de consument in feite pech heeft
De 2023+ RAV4 head units zijn gekoppeld aan de VIN van het voertuig. Ik kan me vergissen, maar ik vraag me af of de dealer Toyota HQ heeft gebeld en uw VIN heeft bijgewerkt naar het nieuwe serienummer van de headunit.

Ga naar uw software-update-instellingen en tik op de meer info/details. Er zal een heleboel nummers staan, maar kijk of de VIN die op het stereoscherm staat overeenkomt met de werkelijke VIN van uw voertuig. Misschien moet u een beetje naar beneden scrollen.

U weet dat u op de juiste plek bent, omdat de achtergrond van de tekst lichtblauw is.

Als de dealer die stap niet heeft gedaan, werken de connected services niet goed.

Wat de bedieningselementen op het stuurwiel betreft, het klinkt bijna alsof ze niet alles goed hebben aangesloten, of misschien de kabelboom achter het dashboard hebben beschadigd.