Toyota RAV4 Forums banner

2023 RAV4 Hybrid XLE Motorkap Spleet

Tags
help hood
8K views 12 replies 6 participants last post by  ra3boy  
#1 ·
Dus ik merkte vandaag dat er een iets grotere opening is aan de passagierskant van de motorkap bij de koplamp en zich uitstrekt tot aan de voorruit. Weet iemand of dat normaal is? Ik heb deze auto net nieuw gekocht, dus misschien ben ik er een beetje over aan het zeuren, maar het lijkt wel een defect te kunnen zijn. Ik zal een paar foto's van beide kanten ter vergelijking toevoegen, maar het is moeilijk te zien. Ik kan bijna mijn vingertoppen onder de opening aan de passagierskant steken, terwijl dat aan de bestuurderskant helemaal niet lukt.

#3 ·
Dus ik merkte vandaag dat er een iets grotere opening is aan de passagierskant van de motorkap, in de buurt van de koplamp en zich uitstrekkend tot aan de voorruit. Weet iemand of dat normaal is? Ik heb deze auto net gekocht en hij was gloednieuw, dus misschien ben ik er een beetje over aan het zeuren, maar het lijkt wel een defect te kunnen zijn. Ik zal een paar foto's van beide kanten toevoegen ter vergelijking, maar het is een beetje moeilijk te zien. Ik kan bijna mijn vingertoppen onder de opening aan de passagierskant steken, terwijl dat aan de bestuurderskant helemaal niet lukt. View attachment 193959
View attachment 193955
View attachment 193958
View attachment 193957
View attachment 193954
View attachment 193960
View attachment 193956
View attachment 193953
Ik heb net mijn 2023 gecontroleerd en de openingen zijn aan beide kanten hetzelfde. De opening is vrij smal, wat fijn is om te zien. Er is duidelijk een probleem met de passagierskant. Ik heb de motorkap geopend en er zitten twee rubberen stoppers aan elke kant. Misschien moet je controleren of de stoppers te hoog staan, waardoor de motorkap aan die kant hoger komt te zitten. Ik weet niet zeker of ze verstelbaar zijn, maar de kans is groot. Misschien kun je de bestuurderskant opmeten en vergelijken met de passagierskant.

#11 ·
Heb vorige week mijn XSE (tech) opgehaald. Ongelijke openingen aan de passagiers- en bestuurderskant van mijn motorkap opgemerkt. De motorkap bolde zelfs uit over de zijschermen. Vandaag naar de dealer gebracht (dicht bij mijn huis) en ze laten het repareren door een schadeherstelbedrijf. Bedankt Toyota-dealer voor het terugbrengen van kwaliteit. Toyota Canada-fabriek, uw kwaliteitscontrole wordt als Tesla. Ik begrijp dat er een enorme vraag naar het voertuig is, maar niet ten koste van de kwaliteit. Er is een YouTube-video waarin de in Japan gemaakte RAV4 wordt vergeleken met de in Canada gemaakte. De resultaten liegen er niet om.

#13 · (Edited)
Niet zeker over de kloof, maar: om puin onder de motorkap te verminderen, hebt u onderstaande onderdelen nodig. De prijs is gestegen sinds ik deze in mei 2022 kocht.
Onderdeelnummer​
Onderdeelnaam​
Prijs​
Hoeveelheid​
Totaal​
81157-42831​
Koplensafdichting (links)​
$17.72​
1​
$17.72​
81117-42831​
Koplensafdichting (rechts)​