Toyota RAV4 Forums banner

Aftermarket Blind Spot Monitor voor Gen5 RAV4?

5.7K views 6 replies 4 participants last post by  Salmon  
#1 ·
Groeten:

Mijn Gen2 RAV4 met hoge kilometerstand is onlangs van achteren aangereden en door de verzekeringsmaatschappij total loss verklaard. Omdat ik snel een auto nodig had, had ik ondanks het huidige tekort het geluk een Gen5 RAV4 te vinden ... maar niet met precies de accessoires die ik graag had gewild.

In het bijzonder had ik graag de dodehoekmonitor/achteruitrij-verkeerswaarschuwing gehad. (Ja, ik kijk altijd over mijn schouder ... maar ik zou toch graag de hulp willen hebben die het BSM/RCTA-systeem biedt.)

Kent iemand aanbevelingen voor een aftermarket microgolf/radar dodehoekmonitor die ze goed vinden? Ik zou graag iets willen vinden dat bijna net zo goed presteert als de OEM-unit en zal waarschijnlijk OEM-spiegels gebruiken zodat het er tenminste uitziet als de OEM-unit in plaats van een duidelijke toevoeging.

Hoewel ik weet dat geen van deze systemen bijzonder eenvoudig te installeren is, ben ik toch redelijk bedreven in het verwijderen van deurpanelen, etc.

Bedankt voor uw aandacht,

John

#4 ·
Ik heb hier een jaar of twee geleden onderzoek naar gedaan en ontdekte dat je in feite hetzelfde systeem kunt kopen dat Toyota gebruikt en het zelf kunt installeren of het kunt laten installeren door Cartoys.
Ik zou naar Cartoys of je lokale bedrijf gaan dat dat soort dingen installeert en veel vragen stellen. Er zijn verschillende technologieën en sommige zijn beter dan andere. Ik ben best goed in dat soort dingen, maar was van plan om via een installateur te gaan, omdat de moeite om de bumper te verwijderen om het type dat ik wilde installeren, veel werk was en ik wil dat ze verantwoordelijk zijn voor het laten werken als het meerdere keren moet gebeuren. Uiteindelijk besloten we dat het toevoegen van die kleine spiegels aan de bestaande buitenspiegels voldoende was om uit te geven aan een ouder voertuig zoals dat.

#7 ·
Hier is een link naar een recensie van Blind Spot Monitoring-systemen. Ik geloof dat Brandmotion degene was die overeenkomt met de technologie die Toyota gebruikt. Brandmotion heeft een paar verschillende systemen als ik me goed herinner. Eén voor specifieke merken en een andere die meer generiek is. Ze installeren de waarschuwingslichten meestal in de stijl in plaats van de spiegels.