Toyota RAV4 Forums banner
1 - 10 of 10 Posts

goldogmom

· Registered
177 Posts
Discussion starter · #1 ·
Hallo, ik koop deze week een 2011 limited rav4 en heb het teruggebracht tot alles behalve het nav-pakket of het JBL-systeem. Ik heb alles gelezen wat ik kon vinden en het klinkt alsof de meeste gebruikers de OEM-navigatie duur vinden om te onderhouden. enz. Dus ik neig ernaar om het met de JBL te kopen en dan een draagbaar navigatiesysteem te kopen of te betalen voor een aftermarket in-dash nav/stereo.

Sommige van mijn familie/vrienden hebben de draagbare units en hun klacht is dat ze te vaak de verbinding verliezen en dat ze een snoer aan hun dashboard moeten laten hangen, wat niet het geval zou zijn bij een in-dash installatie.

Het lijkt verspilling om de JBL 6-disc eruit te halen en dan een aftermarket in-dash systeem (AMS) te kopen zoals Kenwood, Rosen of JVC, maar de Rav wordt ermee geleverd en je kunt het niet zonder krijgen, om geld te besparen. Het lijkt dus niet nuttig om daarheen te gaan.

Ik heb hier gezocht voordat ik deze post schreef, maar als ik heb gemist waar mijn vragen hieronder al beantwoord zijn, verwijs me dan en accepteer mijn excuses dat ik het heb gemist.

vragen: (Ik realiseer me dat sommige van de antwoorden afhankelijk zullen zijn van de kwaliteit/het merk van de in-dish AMS die ik zou krijgen.)

Als ik de JBL eruit haal en een kwaliteits aftermarket systeem plaats, kan ik dan de stuurwielbediening en de bluetooth gebruiken? Ik heb mijn telefoon ingesteld tijdens mijn proefrit en het werkt echt goed met een zeer goed geluid.

Moet ik veel extra dingen kopen naast de AMS om het in mijn Rav4 te laten werken of zal alles wat met de JBL wordt geleverd, worden aangesloten met een goede kwaliteit AMS?

Omdat de JBL een goed stereosysteem lijkt te zijn, met bluetooth en streaming, is er een goed draagbaar navigatiesysteem dat ik met draden achter het dashboard zou kunnen laten installeren, zodat het voor het grootste deel van de tijd gewoon wordt aangesloten, maar eruit kan voor een wandeling?

Als ik een in-dash AMSm zou krijgen, zou ik er graag een willen waarmee ik zowel spraakopdrachten als aanraking kan geven. Is dit mogelijk? De verkoper zei dat de OEM-navigatie in de rav 4 dit toestaat, dus ik zou denken dat een AMS dat ook zou kunnen.

En ik zou graag toegang willen hebben tot verkeerskaarten en ik ben niet geĂŻnteresseerd in sirius satellietradio. Kan ik verkeer krijgen zonder satellietradio te kopen? Ik was bij cartoys en ze zeiden dat msn hun gratis verkeerskaarten stopzet vanaf januari 2011.

Bedankt voor alle hulp, ik moet snel beslissen.

:lol:

Als je een aftermarket navigatiesysteem installeert ter vervanging van de JBL, kun je de stuurwielen werkend krijgen via een onhandig aftermarket onderdeel dat een infrarood afstandsbediening emuleert... Je verliest ook de fabrieks-bluetooth, dus je zult het bluetooth-systeem (en de microfoon) van de aftermarket radio moeten gebruiken.

Discussion starter · #3 ·
Hallo, bedankt voor de tijd die u heeft genomen om te antwoorden. Klopt deze info ongeacht wie de AMS produceert?

Michelle

eitingon said:
Als je een aftermarket navigatie neemt om de JBL te vervangen, kun je de stuurwielen laten werken via een onhandig aftermarket onderdeel dat een infrarood afstandsbediening emuleert... Je verliest ook de fabrieks-bluetooth, dus je zult het bluetooth-systeem (en microfoon) van de aftermarket radio moeten gebruiken.

Ik stond voor dezelfde beslissing: JBL of oem Nav. Ik koos voor de JBL. Het had de geĂŻntegreerde bluetooth met stuurwielbediening. De fabrieksnavigatie (denk ik) vereiste een aparte bluetooth-aankoop die geen stuurwielbediening had. Ook leken de 9-luidspreker JBL's een beter algemeen audiosysteem te zijn dan dat wat bij de navigatie werd geleverd. Als de navigatie een superset was, die de JBL's had, en ook de navigatie, dan was het een gemakkelijke beslissing geweest - ik zou de navigatie als een topoptie nemen. Maar het heeft plus- en minpunten - je wint de navigatie en verliest dan op andere manieren.

Wat de doorslag gaf, is dat de navigatie tijdens het rijden is vergrendeld. Ik heb geen probleem met veiligheidsvoorzieningen, maar dit is overdreven. Het betekent dat een passagier de navigatie niet kan gebruiken, en dat is vaak het geval. We zijn op reis en mijn vriendin zoekt een McDonalds op om naar het toilet te gaan. Het is gewoon niet handig (en ook niet veilig) om hiervoor langs een snelweg te stoppen.

Ik was ook niet onder de indruk van de schermresolutie van de navigatie (of de navigatie in de CRV). Het was duidelijk, maar wazig, wat een lage resolutie betekent. De technologie verandert snel en schermen met een hogere resolutie verschijnen (zoals het "retina"-scherm van de iPhone).

Dus ik koos de JBL en gebruik mijn paar jaar oude Nuvi. Een ingebouwde navigatie zou fijn zijn - altijd beschikbaar en het zou het touchscreen-controlecentrum voor audio en bluetooth en zo moeten zijn. Maar de oem-navigatie die beschikbaar is met de 2011 Limited's, lijkt te worden gehinderd door te veel bijkomende minpunten.

Na het lezen van threads over aftermarket-navigaties, lijkt geen van hen naadloos te werken. De JBL (naar mijn mening) klinkt erg goed en de bluetooth werkt goed. Ik heb geen zin om het eruit te halen en functionaliteit te verliezen en problemen te creëren.

Ik heb besloten om te zoeken naar (of te wachten op) een draagbare navigatieoplossing. Idealiter, zoals de op schreef, wil ik dat deze gemakkelijk kan worden aangesloten (met draden en misschien een gps-antenne, verborgen). Ik zou graag een groter scherm willen dan de 4,3" garmin's - ongeveer 7", zoals een oem-navigatie. In de tussentijd gebruik ik mijn nuvi. Ik kan in het voorjaar een iPad 2 krijgen en zal overwegen om een ​​houder en plug-in-opstelling ervoor te hebben. Ik heb op dit moment geen betere oplossing, maar ben geïnteresseerd in de ideeën van anderen, net als de op.

Discussion starter · #5 ·
Bedankt Rconn2, ik waardeer het dat je je ervaring met de stereo deelt. Het klonk goed tijdens mijn testritten, maar het is een permanente beslissing, tenminste wat betreft OEM, want als het eenmaal van de oprit komt met de JBL of de Nav zonder bluetooth, dan is het wat het is :p

Ik heb een artikel van Consumer Reports over de draagbare navigatiesystemen gevonden en zal ze voorlopig bekijken. Ik kan proberen iemand te vinden om het achter het dashboard te installeren als ik er een heb gevonden die ik leuk vind.

Als iemand aanbevelingen heeft voor de draagbare navigatiesystemen, zou ik het op prijs stellen ze te horen. Ik heb gehoord dat het Garmin-systeem hoog aangeschreven staat.

m

De Garmin's zijn goed - je kunt er geen spijt van krijgen. Wat betreft een houder, de beanbag houder werkt goed op het dashboard. Ik zet de mijne in het middelste opbergvak als hij niet in gebruik is of als ik geparkeerd sta. Afhankelijk van je omgeving is een zichtbare houder een uitnodiging voor iemand om een inbraak te plegen in de veronderstelling dat je een draagbare gps hebt (het is me overkomen). Ik denk dat de zuignap houders te opvallend en te lastig zijn om te verplaatsen.

Omdat ik tweedehands kocht, had ik niet veel keuze toen ik in de herfst van 2009 mijn RAV kocht. Moest van CT naar FL vliegen om de auto en de prijs te krijgen die ik wilde. Ik heb de JBL. Eigenlijk weet ik niet eens zeker of NAV een optie was in 2006. Ik ging gewoon naar Best Buy en haalde een nieuwe Garmin en radarverklikker voor de reis naar huis.

Toen ik afgelopen herfst mijn 2006 Accord Hybrid kocht, had ik wel de keuze uit NAV of niet, aangezien ik een landelijke zoektocht deed. De voordelen waren dat alles in het dashboard zat en alles geĂŻntegreerd was. De nadelen waren dat de geĂŻntegreerde functies complex kunnen zijn om te bedienen, weer iets om te leren terwijl Garmins tweede natuur zijn, en de echte killer, de kaartupdates kosten ongeveer drie nieuwe Garmins. Dus ik sloeg de NAV op de Accord ook over.

Op de Garmins is mijn nieuwste een Nuvi 255WT. De W staat voor breed, wat ik eigenlijk liever een T voor lang had, omdat ik liever verder vooruit kijk dan opzij. Maar voor ongeveer $ 100+ kan ik ermee leven. De T staat voor verkeer, wat gratis gebeurt via de antenne die in het netsnoer is ingebouwd. Ik vind de verkeersinfo op de I-95 in CT wisselvallig. Als er een paar minuten vertraging staat, negeer ik het zo ongeveer. Langere vertragingen blijken meestal echt te zijn.

Ik heb zowel de beanbag- als de zuignapbevestigingen gebruikt en geef de voorkeur aan de kleinere zuignapbevestiging in de auto's, omdat deze gemakkelijker op te bergen is. In de vrachtwagens gooi ik de tas gewoon van de vloer naar het dashboard en terug - vrij eenvoudig. Trouwens, ik monteer mijn radarverklikkers permanent ondersteboven boven de achteruitkijkspiegel.

Moeilijke beslissing. Ik heb dit net zelf meegemaakt, net als een vriend van me. We hebben allebei 2011 Rav4 V6 Limiteds gekregen, hij kreeg de JBL met Bluetooth stuurwielbediening en geen Nav., ik kreeg de Nav. (dus geen JBL en geen Bluetooth stuurwielbediening). Ik krijg volgende maand de blue logic bluetooth geĂŻnstalleerd (lang verhaal - ik dacht dat het erbij zou zitten, de dealer zei van niet, Toyota HQ zei dat het erbij zou moeten zitten, dus ze installeren het gratis voor me). Echter, zoals vermeld/gealludeerd, is het niet mogelijk om JBL + Nav. + Bluetooth stuurwielbediening te hebben - iets wat ik niet besefte voor de aankoop. Het is een extreem bizarre situatie dat het top-of-the-line pakket je eigenlijk dwingt om de stereo en de bluetooth opties te downgraden, maar zo is het nu eenmaal. De meeste verkopers die ik heb gesproken, realiseerden zich dit niet (of vertelden het me tenminste niet), dus wees gewaarschuwd, zo werkt het. Ik vond de verschillende pakketten nogal verwarrend en onlogisch - je zou bijvoorbeeld niet verwachten dat je de proef XM-abonnement niet krijgt bij het navigatiepakket, maar zo werkt het...

Maar goed, mijn mening over het navigatiesysteem, voor zover het waard is. Ik vind het erg leuk. Het is het eerste navigatiesysteem dat ik heb gehad, dus misschien ben ik gewoon enthousiast om ĂĽberhaupt navigatie te hebben, dat zou het geval kunnen zijn. Het werkt erg goed, ik heb er geen problemen mee. Het is irritant dat je er niet mee kunt "spelen" tijdens het rijden, dat is zeker irritant, maar voor ritjes in de stad is het tot nu toe geen probleem voor me geweest, maar ik kan me voorstellen dat het in de toekomst meer een ergernis dan iets anders zal zijn. Ik heb ook de iPod accessoirekit gekregen waarmee je de iPod in het dashboardkastje kunt plaatsen en hem kunt bedienen met de stuurwielbediening en het navigatiesysteem. Dit werkt goed. Het irriteert me een beetje dat ik hier extra voor moest betalen, want het lijkt erop dat dit standaardfunctionaliteit zou moeten zijn, vooral voor deze prijs, aangezien het de limited is, maar zo is het nu eenmaal. Nogmaals, het is niet zo chique als een aftermarket systeem, maar het werkt zoals je zou verwachten, je kunt verschillende afspeellijsten afspelen, afspelen op artiesten, albums, etc. De iPod zelf is niet functioneel als je hem aansluit, dus je moet door je muziekbibliotheek navigeren via het stereo/navigatiesysteem. Dit is een beetje irritant. Het andere irritante is dat de iPod kit de sat. radio-ingang op de stereo gebruikt, dus als je sat. radio EN iPod stuurwielbediening wilt, is dit niet mogelijk - tenminste niet via de fabrieksinstelling. Er zijn 3 sat. "kanalen/modi" op de stereo, maar ze spelen allemaal gewoon de iPod af, aangezien ik de kit heb geĂŻnstalleerd - echt dom, maar geen groot probleem voor me, aangezien ik toch niet geĂŻnteresseerd was in het betalen van maandelijkse kosten voor sat. radio.

Ik heb de blue logic nog niet, dus ik kan niet zeggen hoe goed/slecht dat is. Hopelijk werkt het goed. Natuurlijk zou ik graag de stuurwielbediening daarvoor hebben, maar dat kan niet + de Nav., daarom koos mijn vriend voor de JBL omdat de bluetooth stuurwielbediening erg belangrijk voor hem was. Dus, zoals je waarschijnlijk al geraden hebt, werken het navigatiesysteem en de stereo goed, maar hebben misschien niet alle toeters en bellen van een aftermarket systeem. Ik wou dat het meer kon, ik wou dat je er tv/films op kon kijken, de navigatie onderweg kon veranderen, etc., etc., maar dat zou betekenen dat je de stereo eruit moest halen en alles wat daarbij komt kijken en daar had ik gewoon geen zin in, dus ik ben blij met mijn beslissing. Succes ermee! Het komt er echt op neer wat voor jou het belangrijkst is. Het prijsverschil was ongeveer $600 extra voor het navigatiepakket.

1 - 10 of 10 Posts