Toyota RAV4 Forums banner

Blaast de airconditioning aan de ene kant koud en aan de andere kant warm?

15K views 7 replies 5 participants last post by  espos4  
#1 ·
Hallo allemaal,

RAV4 2014 Limited Edition
Airconditioning blaast koud aan de ene kant en warm aan de andere kant?

Heeft iemand dit probleem ervaren?
Uit onderzoek blijkt dat de Air Mix Control Servo Motor het probleem zou kunnen zijn.
De warme lucht komt van de bestuurderskant, de koude lucht gaat naar de passagierskant.
Weet iemand een onderdeelnummer en zijn er generieke op de markt?

#4 ·
#6 ·
Update.
De auto naar een vertrouwde en vriendelijke monteur gebracht. Hij ontdekte dat het freongas laag was. Na het opladen werkt de airconditioning weer normaal, hij heeft geen kleurstof gebruikt om op een lek te controleren, maar ik zal de situatie in de gaten houden.
De condensor werkt prima, yeah daarvoor!

#7 ·
Ik realiseer me dat deze thread al behoorlijk oud is, maar mijn Rav uit 2007 heeft hetzelfde probleem, maar dan omgekeerd (bestuurderskant koel / passagierskant warm). Ik zal proberen de freon bij te vullen (ik heb het al eerder bijgevuld), maar hopelijk is het geen serviceprobleem, want die zijn enorm duur om te repareren. Ideeën??

#8 ·
Ik realiseer me dat deze thread al vrij oud is, maar mijn Rav uit 2007 heeft hetzelfde probleem maar omgekeerd (bestuurderskant koel / passagierskant warm) Ik zal proberen de freon bij te vullen (ik heb het al eerder bijgevuld) maar hopelijk geen serviceprobleem want die zijn enorm duur om te repareren. Ideeën??
Je zou onder het dashboard moeten kunnen kruipen en kijken of de servomotor beweegt of niet wanneer je de temperatuurregeling verandert.