Toyota RAV4 Forums banner

Luchtvering of hulpveren?

5.6K views 8 replies 5 participants last post by  NoMInivan  
#1 ·
Ik heb een V6 met trekhaakvoorbereiding en een Toyota trekhaak. Ik ben net begonnen met het trekken van kleine aanhangers en merkte dat de vering te zacht lijkt. Op een dag zijn we van plan om een caravan van 2000 lbs te kopen, dus ik vroeg me af hoe ik de vering kan verstevigen. Advies?

#2 ·
Firestone hulpveren voor luchtvering, onder de 100$, en niet te duur om te installeren...

• Like
Reactions: jon82
#4 ·
Aanvullende info.

Ik (eigenlijk van de vrouw, want dit is niet erg mannelijk) heb een 2010 met minder dan 15.000 mijl, dus ik betwijfel of het de schokdempers zijn. De ontvanger zit onder de bumper, dus hij is sowieso al laag. Ik heb mijn 1,5 inch drop hitch omgedraaid naar een 1,5 inch rise, waardoor het minimaal acceptabel is. Als ik 200 lbs gewicht op de trekhaak zou leggen, zou hij zeker 1,5 inch zakken.

#5 ·
Ik (eigenlijk die van mijn vrouw, want deze zijn niet erg mannelijk) heb een 2010 met minder dan 15.000 mijl, dus ik betwijfel of het de schokdempers zijn.
Wat bedoel je, niet erg mannelijk?? Wat rijd je, een HumVee uitgerust met raketwerpers??? Mijn vrouw reed een keer in mijn RAV4 en ze vond de kracht van de V6 "te intimiderend" en heeft er sindsdien niet meer in gereden. Ze zit graag op de passagiersstoel. Het is geen VW Kever!!

#9 ·
Jon82: Nadat ik mijn RAV had volgepropt met kampeerspullen en de achterkant had laten zakken voor een paar kampeertrips, installeerde ik een Firestone Coil-Rite Air Helper Spring Kit, onderdeel #4174 (ongeveer $85). Het heeft een fantastische verbetering teweeggebracht in het nivelleren van de achterkant en het voorkomen van doorslaan bij volledige belading. Het is goedkoper om te kopen (en te installeren) in vergelijking met het vervangen van veren, veel gemakkelijker te installeren (je moet de auto op een hefbrug zetten en veel smeermiddel gebruiken om de airbags in het midden van de bestaande veren te knijpen en de hoeveelheid lift/ondersteuning die je wilt, is gemakkelijk instelbaar. Ik vul de balgen met 30 psi als ze beladen zijn en laat de balgen volledig leeglopen als ik normaal rondrij. Ik heb geen nadelen van deze mod opgemerkt.