Toyota RAV4 Forums banner
1 - 11 of 11 Posts

TomS OKC

· Registered
34 Posts
Discussion starter · #1 ·
Ik heb mijn 2023 R4P afgelopen juli gekocht en mijn jaarlijkse verzekeringspremie steeg met $544,00. (Vorig voertuig was een 2017 Ford Escape Titanium 4WD). Oké, ik had zeker een verhoging verwacht, misschien niet helemaal zoveel, maar goed, het is wat het is.

Dus nu is het tijd voor verlenging en, u raadt het al, weer een jaarlijkse verhoging; dit keer $304,00! Dus $848,00 meer per jaar. Over het algemeen had ik misschien $400 of $500 meer verwacht dan voor mijn vorige voertuig en daar zou ik mee kunnen leven.

Na alle papieren te hebben gelezen, vond ik dit als reden voor de premieverhoging:

2023 Toyota Rav4 Prime XSE
- De beoordelingscode is gewijzigd op basis van bijgewerkte informatie over de gemiddelde reparatiekosten en het voorkomen van diefstal voor dit voertuig.

Ik weet dat de verzekeringspremies sterk kunnen variëren per locatie, maar ziet iemand anders grote verzekeringsverhogingen??

De mijne ging omhoog met $ 96 / jaar ($ 8 / maand), niet echt zo'n drastische stijging, en ik woon in een "hete" stad met veel auto-inbraken en een van de hoogste onverzekerde tarieven van het land.

Over het algemeen stijgen de verzekeringstarieven sneller dan de inflatie, aangezien het aantal onverzekerde automobilisten is toegenomen. Maar de uwe is abnormaal. Ik zou elders naar een verzekering zoeken.

Toen ik mijn Rav4 Hybrid had, was mijn verzekering bij Allstate ongeveer $980 voor 6 maanden. Toen ik overstapte naar de Rav4 Prime, kreeg ik een extra $900 (in totaal ongeveer 1880 dollar) voor mijn premie van 6 maanden.

Overgestapt naar Progressive, wat het terugbracht tot bijna $900 voor 6 maanden.

Van wat ik hoor, zijn de Rav4-tarieven gestegen vanwege de vele diefstallen van Rav4's de laatste tijd, gerelateerd aan populariteit en de kwetsbaarheden die onlangs werden opgemerkt, zoals de CAN Bus-kwetsbaarheid.

Het andere probleem is dat als je naar Coparts kijkt (een bergingsbedrijf dat door State Farm wordt gebruikt), State Farm veel vaker Rav 4 Primes total loss verklaart dan vergelijkbare auto's. Het zijn complexe voertuigen en niet goedkoop om te repareren.

Het nationale orkaancentrum voorspelt een grote toename van orkanen en een grotere intensiteit dit komende seizoen in vergelijking met de afgelopen drie jaar. Deze hevige regen- en windgebeurtenissen breiden zich verder naar het noorden uit als gevolg van de warmere oceaantemperaturen. Auto's met waterschade worden bijna altijd total loss verklaard, wat de verliezen vergroot die in de facturering moeten worden goedgemaakt.

Het punt dat ik niet heb kunnen achterhalen, is welke partijen ze kopen. Ik zoek naar gebruikte onderdelen voor Primes en ze lijken gewoon niet op de secundaire markt te zijn. De andere mogelijkheid is dat ze ze offshore verschepen om ze te laten repareren. Er zijn verschillende berichten in het nieuws geweest over total loss verklaarde Tesla's die in Oost-Europa terechtkomen en worden gerepareerd en bereden.

Het andere probleem is dat als je naar Coparts kijkt (een bergingsbedrijf dat door State Farm wordt gebruikt), State Farm veel vaker Rav 4 Primes total loss verklaart dan vergelijkbare auto's. Het zijn complexe voertuigen en niet goedkoop om te reviseren.

Het nationale orkaancentrum voorspelt een grote toename van orkanen en een grotere ernst dit komende seizoen in vergelijking met de afgelopen drie jaar. Deze hevige regen- en windgebeurtenissen breiden zich verder naar het noorden uit als gevolg van de warmere oceaantemperaturen. Auto's met waterschade worden bijna altijd total loss verklaard, wat de verliezen vergroot die in de facturering moeten worden goedgemaakt.

Het punt dat ik niet heb kunnen achterhalen, is welke partijen ze kopen. Ik zoek naar gebruikte onderdelen voor Primes en ze lijken gewoon niet op de secundaire markt te zijn. De andere mogelijkheid is dat ze ze naar het buitenland verschepen om ze te laten reviseren. Er zijn verschillende berichten in het nieuws geweest over total loss verklaarde Tesla's die in Oost-Europa terechtkomen en worden gereviseerd en bestuurd.
Mijn inzicht is dat de meerderheid van de total loss verklaarde auto's naar het buitenland wordt verscheept en daar wordt "gerehabiliteerd", waar de veiligheidseisen van de overheid veel zwakker zijn.

Ik betaalde 1306 voor mijn Camry XSE. Toen ik in december 2023 mijn RAV4 Prime inruilde, was ik nerveus over wat het met mijn tarieven zou doen... maar ze gingen eigenlijk omlaag. Ik betaal nu 1010 voor mijn verzekering. Raar maar waar!

De verzekeringstarieven stijgen waarschijnlijk door al die mensen die haast hebben om nergens heen te gaan, en de ongelukken die ze veroorzaken. Ik zie het de hele tijd. Ik rijd elke ochtend dezelfde route naar mijn werk en kan wel 10 mijl boven de snelheidslimiet rijden en toch passeert letterlijk iedereen me. Ik houd me over het algemeen aan 5 mijl of minder boven de snelheidslimiet. En niet meer dan 25 mph in een woonwijk. Mensen denken niet na, ze stappen gewoon in en gaan zo snel als ze denken dat ze moeten gaan, ongeacht de snelheidslimiet. Ik zie mensen wel 40 mph rijden in woonwijken. Ik weet dit omdat er een elektronisch snelheidsbord staat. En ik weet dat het klopt. Van de eerste rijstrook afschieten om op het laatste moment een afslag te nemen, is ook een ongeluk dat staat te gebeuren. En dat lijkt de nieuwe norm te zijn. Alles om letterlijk een paar seconden te besparen als je erover nadenkt. De meesten doen het echter niet.

We betalen helaas allemaal de prijs voor de slechte keuzes van andere verzekerden.

Verzekeringstarieven stijgen waarschijnlijk door alle mensen die haast hebben om nergens heen te gaan, en de ongelukken die ze veroorzaken. Ik zie het de hele tijd. Ik rijd elke ochtend dezelfde route naar mijn werk en kan wel 10 mijl boven de snelheidslimiet rijden en toch passeert letterlijk iedereen me. Ik houd me over het algemeen aan de snelheidslimiet van 5 mijl of minder. En niet meer dan 25 mph in een woonwijk. Mensen denken niet na, ze stappen gewoon in en gaan zo snel als ze denken dat ze moeten gaan, ongeacht de snelheidslimiet. Ik zie mensen wel 40 mph rijden in woonwijken. Ik weet dit omdat er een elektronisch snelheidsbord staat. En ik weet dat het accuraat is. Van de eerste rijstrook schieten om op het laatste moment een afslag te nemen, is ook een ongeluk dat staat te gebeuren. En dat lijkt de nieuwe norm te zijn. Alles om letterlijk een paar seconden te besparen als je erover nadenkt. De meesten doen het echter niet.

We betalen allemaal de prijs voor de slechte keuzes van andere verzekerden, helaas.
Dit. Hoewel ik iets sneller rijd; het zijn degenen die "ik" eerst zijn. Aan de telefoon zitten (hé, ik kan het aan, ik ben goed! ogen rollen), de last-minute rijstrookwisseling maakt me gek. Waar ik woon is er altijd nog een afslag een of twee mijl verderop, dus slik het in en ga naar de volgende afslag. Ze hebben de verkeerspatronen om me heen veranderd en nu hebben twee snelwegen met verkeer die samenkomen op één ENKELE rijstrook mensen zo ongeduldig gemaakt.

In geen-verzekering moet VEEL meer straf worden opgelegd. Voor zover ik weet is het op zijn best een tik op de vingers en weegt het risico om het niet te hebben gemakkelijk op.

1 - 11 of 11 Posts