Toyota RAV4 Forums banner
1 - 11 of 11 Posts
G

Guest

·
Discussion starter · #1 ·
Korte tijd - Eerste keer: Ik hoopte een van de 07 RAV4's te bemachtigen in de komende weken, maar ik word bang van de problemen met de juiste installatie van kinderzitjes. Mijn zoon staat op het punt over te stappen naar een converteerbaar zitje en mijn vrouw heeft al een Britax-model uitgekozen. Ik ken iemand die zijn 2005 RAV4 daadwerkelijk heeft verkocht omdat er geen kinderzitje in paste. Zou iemand het alsjeblieft voor me kunnen samenvatten? Ik heb een paar threads gelezen, maar ik weet niet zeker of er een echte consensus is over de vraag of er hier een probleem is of niet. Zo ja, dan zou ik misschien een ander voertuig moeten overwegen. Bedankt voor je hulp.

Discussion starter · #3 ·
WOW, iemand heeft een auto verkocht om een specifieke autostoel te plaatsen! Nu heb ik alles gehoord.

Discussion starter · #4 ·
Eerlijk gezegd heb ik de indruk dat de verkoper geloofde dat het probleem niet gerelateerd was aan een specifiek autostoeltje, maar eerder aan iets met het voertuig dat een goede installatie niet toeliet. Ik kan dit niet rijmen met de aanbevelingen van oudergroepen die getuigen van de gezinsvriendelijke eigenschappen van de RAV4.

Ik heb een Cosco Alpha Omega stoel in de mijne. Geen problemen hier, in feite kan ik geen stoel zien die niet zou passen, aangezien je de achterstoelen kunt achteroverzetten en je kunt aanpassen voor de hoek van de kinderstoel.

Het lijkt me dat het goedkoper zou zijn om een nieuwe kinderstoel te kopen in plaats van een nieuw voertuig.... maar hey, dat ben ik maar, denk ik.

bgelband said:
Korte tijd - Eerste keer: Ik hoopte een van de 07 RAV4's te bemachtigen in de komende weken, maar ik ben bang van de problemen met de juiste installatie van kinderzitjes. Mijn zoon staat op het punt om over te stappen naar een converteerbaar zitje en mijn vrouw heeft al een Britax-model uitgekozen. Ik ken iemand die zijn 2005 RAV4 daadwerkelijk heeft verkocht omdat hij een soort kinderzitje niet goed kon plaatsen. Zou iemand het alsjeblieft voor me willen samenvatten? Ik heb een paar threads gelezen, maar ik weet niet zeker of er een daadwerkelijke consensus is over de vraag of er hier een probleem is of niet. Zo ja, dan zou ik misschien een ander voertuig moeten overwegen. Bedankt voor je hulp.
Om te helpen met uw vraag over autostoeltjes, heb ik de volledige recensie van Consumer Reports opgezocht...
"Rijden met kinderen: De RAV4 is niet bijzonder vriendelijk voor de installatie van kinderzitjes. De middelste achterstoel is verschoven naar de linker passagiersstoel, waardoor de mogelijkheid om met drie personen naast elkaar te reizen, wordt beperkt. De in het plafond verankerde middelste gordel maakt ook zijwaartse beweging mogelijk van naar achteren gerichte stoelen die daar zijn geĂŻnstalleerd. Sommige naar achteren gerichte babyzitjes kunnen ook kantelen in de buitenboordstoelen achterin, maar het kiezen van alternatieve modellen of LATCH-installatie kan een veilige pasvorm bieden. Voor naar voren gerichte stoelen is er een enkele bevestiging voor de middelste stoel aan het plafond van de laadruimte, maar de behuizing die de ankerplaats omgeeft, vereist dat de bevestigingsriem ondersteboven wordt gedraaid, omdat deze de haak niet doorlaat. De buitenboordbevestigingen zijn laag op de rugleuning gemonteerd en vereisen dat de buitenboordstoelen naar voren worden geschoven om ze te bereiken. De LATCH-ankers in de achterste buitenboordstoelen zijn verzonken tussen de kussens en de rugleuning, maar zijn gemakkelijk toegankelijk."
We hebben onze RAV alleen gebruikt met naar voren gerichte en/of stoelverhogers en hebben geen probleem gehad. Uit het controleren van websites voor kinderzitjes blijkt dat ze aanbevelen dat als er maar één kinderzitje moet worden geïnstalleerd, deze in de middelste positie moet worden geplaatst, omdat dit de veiligste plaats in het voertuig is. Als de RAV problemen heeft met het plaatsen van naar achteren gerichte kinderzitjes in de middelste positie, kan dat de reden zijn waarom sommige mensen een ander model voertuig zouden overwegen en niet een ander zitje (IMO). Zoals eerdere berichten hebben gesuggereerd, breng de stoel naar de dealer en probeer hem uit voordat je hem koopt.

Ravving69 said:
Ik heb er twee autostoeltjes in, een gewone en een voor baby's (achterwaarts gericht). Ze passen prima zonder problemen. De installatie is een fluitje van een cent met het Latch-systeem. :D
de mijne ook, er passen zelfs 3 autostoeltjes in de mijne, een in het midden en een aan de bestuurderskant

Ik gebruik de Britax booster en de gewone veiligheidsgordel, en van mijn Evenflo kinderzitje (kind van 1 jaar) gebruik ik ook de verankering aan de achterkant.

Er zijn veel veiligheidsvoorzieningen voor de stoelen.

Gewone veiligheidsgordel
Middelste verankering
Verankering aan de achterbank
Verankering tussen de achterbank en de stoelen (voor Canada maar ook verkrijgbaar in de VS)

Ik gebruik bijna alles lol

Als je het niet erg vindt om de kinderzitjes op de buitenste posities te plaatsen, is de RAV4 geweldig. Het was eigenlijk een van onze criteria bij het zoeken naar auto's / kleine SUV's. Zonder naar een veel groter voertuig te gaan, krijg je niet meer ruimte (van voor naar achter) om een achterwaarts gericht kinderzitje te plaatsen. In de meeste kleinere auto's maakt een achterwaarts gericht kinderzitje aan de passagierszijde de voorpassagiersstoel bijna of daadwerkelijk onbruikbaar. Niet zo met de 3e generatie RAV.

We hebben zelfs een lange roadtrip gemaakt met 2 passagiers voorin en 3 passagiers achterin (1 volwassene, 1 kind in een stoelverhoger, 1 kind in een voorwaarts gericht kinderzitje - een Britax). De ruimte achterin was krap, maar het was te doen. Daarvoor moesten we de Britax naar de middelste positie verplaatsen.

1 - 11 of 11 Posts