Toyota RAV4 Forums banner

Remvloeistof spoelen?

17K views 17 replies 10 participants last post by  Foryota  
#1 ·
De Rav4 van mijn vrouw uit 2017 is laatst voor een olieverversing geweest. Achterop de papieren staan aanbevolen onderhoudsitems.

AC-verdamperreiniging - kan ik voor $20 doen.
Brandstofinjectiespoeling - is dat nodig?
Remvloeistof verversen - Ik denk dat deze het waard is?

#2 ·
Het doorspoelen van de remvloeistof is erg belangrijk in een vochtige omgeving. Als u niet in een vochtige omgeving woont, kunt u de vloeistof laten testen op vochtgehalte. Als u wel in een vochtige omgeving woont, moet de vloeistof om de paar jaar worden vervangen.

Wat betreft de brandstofinjectieservice, als de auto minder dan 50.000 of 75.000 mijl heeft gereden en soepel stationair draait, zou ik de service niet uitvoeren. Als hij ruw loopt, voer dan de service uit en gebruik Top tier benzine als u dat nog niet doet.

Ik weet niet zeker wat de A/C-verdamper service is, maar als de A/C prima werkt, zou ik er niets aan doen, behalve een tuinslang op een zachte stand gebruiken en alle insecten of vuil van de spiraal afspoelen. Ik doe dit elke keer als ik de auto was. Wees voorzichtig, want u kunt de koelribben buigen, dus heel zachte druk. Was de radiator op dezelfde manier.

#4 ·
Remvloeistof trekt vocht aan, wat de remprestaties kan verminderen en interne remsysteemonderdelen kan aantasten. Men kan een goedkope remvloeistoftester kopen bij Amazon of andere leveranciers (de mijne kostte ongeveer $6). Wanneer het H2O-gehalte van de remvloeistof in de buurt van 3% komt, moet deze worden doorgespoeld en vervangen. De onze moet elke 2 1/2 tot 3 jaar worden doorgespoeld en vervangen.

#10 ·
Ik zou het dubbel checken, maar ik kwam het een tijdje geleden tegen, het kwam uit een Toyota Service Manuel,
Rechtsvoor
Linksvoor
Rechter achter
Linker achter
Sorry, je hebt het verkeerd om. Je begint altijd bij de verste band en werkt je een weg naar de dichtstbijzijnde bij de hoofdcilinder.

Rechter achter
Linker achter
Rechtsvoor
Linksvoor

Dit gebruikt de minste hoeveelheid remvloeistof om alle lucht eruit te krijgen.

Deze tool is je beste vriend bij het ontluchten van het volledige remsysteem:

Voor een iets beter remgevoel, wissel naar DOT4 in plaats van de OEM DOT3.

Fijne dag.

#12 ·
Dat is de normale volgorde, maar ik had een tijdje geleden over deze auto gelezen dat het niet van toepassing was.

Big Daddy bevestigde dit.
Ik wil graag een kopie zien. Ik heb gezocht en heb de omgekeerde volgorde gevonden, die alleen hier op dit forum staat.

De Toyota-handleiding die ik online heb gevonden, vermeldt geen enkele volgorde:

Ik zal altijd beginnen met de langste regel, wat volgens mij elke professionele monteur zou doen.

Fijne dag.

#14 ·
Ik heb dit in de lente gedaan op mijn late bouwjaar 2012, met behulp van de conventionele ontluchtingsvolgorde voor linksgestuurde voertuigen:

Rechtsachter
Linksachter
Rechtsvoor
Linksvoor

Geen problemen geconstateerd, ik heb alle oude vloeistof eruit gehaald en het kostte me ongeveer drie flessen van 500 ml. Ik had hulp - ik gaf tegelijkertijd les aan mijn 10-jarige zoon - dus ik heb de eenmansgereedschap niet gebruikt.

2012 RAV4 Base FWD.
Opgewaardeerd naar grote remmen en veren van de 3e rij achter.

#16 ·
Bedankt! Ik denk dat ik het op dezelfde manier zal doen.
Ik moet vermelden dat er een dag- en nachtverschil is in het pedaalgevoel [emoji3]Ik ben ook opgewaardeerd naar de grotere remmen voor de 4.3 op dat moment en ben sindsdien erg blij. Als ik hard moet remmen, zullen de passagiers het dashboard kussen! Je vermeldt niet in je profiel of je een LE of XLE hebt, maar ik denk dat de XLE en hoger in 4.4 de grotere voorremmen hebben. Als je in de nabije toekomst aan de beurt bent en je de kleinere voorremmen hebt, raad ik de upgrade ten zeerste aan.2012 RAV4 Base FWD.Opgewaardeerd naar grote remmen en achterveren van de 3e rij.

#17 ·
Ik heb de LE, maar om de grotere remmen te installeren zijn nieuwe remklauwen en een hoofdremcilinder nodig... Ik heb Akebono Asp remblokken en Raybestos Street Performance rotors voor alle hoeken besteld. Hopelijk zorgen die en nieuwe vloeistof ervoor dat hij beter remt dan met mijn versleten OEM remblokken en 80.000 mijl rotors.

#18 ·
Ik heb de LE, maar om de grotere remmen te installeren, zijn nieuwe remklauwen en een hoofdremcilinder vereist... Ik heb Akebono Asp remblokken en Raybestos Street performance rotors voor alle hoeken besteld. Hopelijk zullen die en nieuwe vloeistof het beter laten remmen dan op mijn versleten OEM remblokken en 80k mijl rotors.
Eigenlijk is de nieuwe hoofdremcilinder niet strikt noodzakelijk. Ik heb de mijne zo gelaten. De eerste rotors die ik had, waren van een budgetmerk en kromtrokken toen mijn zwager op een lange afdaling reed - misschien legde de grotere voorwaartse bias van de basis hoofdremcilinder en klep te veel druk op de voorkant. Hij heeft me echter nieuwe rotors bezorgd, en we zijn gegaan voor AC Delco gecoate rotors, met veel minder slingering dan de vorige set. Tot nu toe goed.

Maar ja, ik moest ook de remklauwen vervangen - ik heb geĂĽpgraded omdat ik vaak sleep, en nu voel ik de aanhanger niet eens meer tijdens het remmen.

2012 RAV4 Base FWD.
GeĂĽpgraded naar grote remmen en 3e rij achterveren.