Alle V6's hebben de grotere voorremmen. Alle met 3e rij (alle motoren) hebben grotere voorremmen. Mijn gammel FWD 2-rij 4-cilinder heeft de kleinere voorremmen. Ik heb me er nooit zorgen over gemaakt qua remweg, behalve toen mijn OEM-banden half versleten waren. Als ik de RAV zou blijven gebruiken voor tuinwerk en het slepen van aanhangers, zou ik overwegen de voorremmen te upgraden, maar er komt meer bij kijken. Het systeem verschilt met remblokken, schijven, remklauwen en de hoofdremcilinder met een ander verdeelventiel. Hierdoor werkt het systeem zoals bedoeld. Ik denk dat het simpelweg vervangen van de voorste remblokken, schijven en remklauwen zal resulteren in zwaarder remmen door de voorwielen, zonder dat er genoeg kracht naar de achterkant gaat om het in evenwicht te brengen (vandaar de andere hoofdremcilinder en het ventiel). Dit zou waarschijnlijk alleen een probleem zijn onder paniekstops (maar dan wil je het het liefst goed hebben!). Een of twee leden hier hebben hun kleine voorste hardware vervangen zonder de hoofdremcilinder en het ventiel te vervangen, en hebben nog geen nadelige gevolgen gemeld. Wat mij betreft, ik heb net een 2000 Ranger opgehaald als reserve-/projectvoertuig, dus de RAV is met pensioen gegaan van sleep-/reno-taken. Zoek ernaar, maar ik kan geen string bedenken die snel resultaten voor je oplevert. Blijkbaar werd de grote/kleine rem vereenvoudigd in de 4.4 door kleine remmen te gebruiken op de LE en grotere remmen op alle andere uitvoeringen, XLE en hoger.
Nogmaals, ik heb geen zorgen over de remprestaties van mijn RAV. Het is ook mogelijk om beter presterende frictiematerialen in de standaardmaten te krijgen.