Dat was het onderwerp van een Canadese autoshow die op tv was, ik kan me alleen niet herinneren welke. Het zal waarschijnlijk weer worden uitgezonden en ik zal de info krijgen. Ze hadden het erover dat Canadezen hun auto's ten zuiden van de grens kochten. Ze zeiden dat het in totaal goedkoper was dan lokaal kopen, en wel duizenden. Veel in Amerika gebouwde auto's hebben meer opties in hun modellen in de Verenigde Staten dan in Canada. Het probleem was het vinden van een Amerikaanse dealer die bereid was het papierwerk te doen om het voertuig over de grens te krijgen.
Sommige auto's worden geleverd met metrische en imperiale instellingen voor de kilometerstand, en zo niet, dan zijn de kosten van een cluster het zeker waard.
Het wordt nu populairder om mensen hun eigen auto's te zien importeren. Mijn buurman komt uit Zweden. Hij werkte daar voor een dealer die gebruikte en nieuwe voertuigen van hier importeert die daar niet verkrijgbaar zijn. Hij stuurt zijn Murano daadwerkelijk naar Zweden als hij teruggaat.
Misschien kunt u door een auto in een andere provincie van Canada te kopen, provinciale belasting besparen. Mijn vader deed het jarenlang, kocht zijn auto's in Ontario en reed ze terug naar Quebec op doorreis. Ik weet dat Quebec nu een inspectie verplicht voor voertuigen van buiten de provincie, dus ik weet niet of dit nog werkt. Het zou goed zijn om erachter te komen.