Ik dacht er niet aan om rekening te houden met laadverlies, dus ging ik online en zocht de verliezen op. Er werd gemeld dat 12-13% verloren gaat bij het opladen van 240V en tot 15% bij 120V. (Hoger verlies door conditionering / onderhoud tijdens de oplaadperiode. Mijn elektrische "SCE" TOU-Prime is .21kw van 21:00 tot 16:00 uur. Dus U deed ook aannames om mijn bevindingen te negeren (die op mij van toepassing zijn) "Niet uw gemiddelden van Fueleconomy.gov, en een gemiddelde prijs die u vond." In CA gaan de prijzen dagelijks op en neer en per station kan het een bereik van $2,00 zijn. Als u een app gebruikt voor goedkope brandstof, in vergelijking met het kopen van brandstof in een chique buurt bij een goed station, kunt u een groot prijsverschil vinden. Ik heb mijn kosten gepost. Ik ben niet geïnteresseerd in iemands anders idee van mijn kosten uit een andere staat. Ik rijd netjes in het verkeer (waar de Toyota Primes het goed doen. Ik haal 40-46 mpg in het CA-verkeer in de hybride-modus (gemiddeld 23 mph - verkeer -) Ik reed van Yorba Linda naar Santa Monica op alleen batterij, 51 mijl met 1 mijl resterend tijdens het verkeer. (Uw kilometerstand kan variëren)
Mijn 2018 Prius Prime liet een gemiddelde zien van 100,3 mpg toen hij werd getotaliseerd @ 72K!
Ik weet dat dit onjuist is, want in de hybride-modus zou ik tussen de 52 en 76 mpg* halen (Druk verkeer en misschien een beetje drafting) Toyota houdt geen rekening met het elektriciteitsverbruik in de brandstofberekening. "Ik denk dat de geposte 133 mpge niet gecombineerd of erkend was in de levenslange adv." Ik denk dat mijn verbruik ongeveer 28% elektrisch was en dat zou zijn... 72K.28 (20.160 mijl met 133 mpgE +/-) en 51.840 mijl met een gemiddelde van 56 mpg hybride (Nogmaals, als je niet denkt dat mijn behaalde kilometerstand niet voldoet aan de F.E.gov #, dan PECH! Zo rijd ik in mijn woon-werkverkeer en omstandigheden) mijn ruwe levenslange schatting is ongeveer 78 mpg (Ruwe +/-) niet de 100,3 levensduur
Terug naar de originele post... ok, ik heb het berekenen van het laadverlies van 15% gemist, dus ik trek mijn 50% elektrisch vs. brandstof in en verander het in "Ik kom 185% verder op elektriciteit per mijn locatie en rijomstandigheden." Toyota liegt misschien over het opladen van de batterij... Ik heb alleen gezien wat de Toyota-app op mijn 2023 laat zien.
Ik weet dat de gemiddelde brandstofkilometerstand onjuist is. Ik ga uit van $brandstof voor het jaar + extra elektriciteitskosten van 9-4 uur / gereden mijlen voor de jaarlijkse kosten. (dit alles is voor de lol, want ik heb de SUV al gekocht en probeer te zien wat het kost tegen de tijd dat hij is vernield, gestolen of verkocht)