Toyota RAV4 Forums banner
61 - 80 of 90 Posts
Ja, ik kan de hoeveelheid lading die erin gaat meten. Ik heb een geĂŻsoleerd circuit voor mijn oplader en ik heb meetapparatuur in mijn huis.
Dus wat voor percentageverlies zie je van wat het display in de auto aangeeft en wat je meet? Ik zou denken dat het verlies voor de meeste mensen vrij vergelijkbaar zou zijn.

Als je 18c/kWh betaalt en de gewone benzine $2,00/gallon kost, dan staat 1 gallon benzine gelijk aan 11,1 kWh (qua kosten).

Je krijgt 3,9 mijl per kWh. Vermenigvuldig het met 11,1 en je krijgt 43,3 mijl per 11,1 kWh (kosten equivalent van 1 gallon benzine). Bijna geen voordeel in vergelijking met benzine-hybride van slechts 40 mpg.

Dit is wat ik de hele tijd heb gezegd - elektrische auto's besparen je geen geld (vergeleken met een hybride) in staten met hoge elektriciteitskosten (Californië, Massachusetts, enz.). Hier in MA betaal ik 23 cent/kWh. Als ik een Prime had, zou het goedkoper zijn om hem gewoon nooit op te laden.

Koop alleen Tesla/Prime als je sportwagenprestaties nodig hebt.
Dit moet onder de aandacht worden gebracht van wie de elektriciteitskosten in die staten controleert. Ik ben in CA en ik vind het belachelijk dat CA-functionarissen proberen benzineauto's te verbieden, proberen iedereen aan te moedigen en te dwingen elektrische auto's te gaan gebruiken, maar dan maken ze het belachelijk duur om een elektrische auto te rijden. Zelfs met de hoge benzinekosten zijn de kosten voor elektriciteit hoger.

Om je een voorbeeld te geven: CA heeft verschillende tariefplannen waaruit je kunt kiezen. Het goedkoopste EV-plan geeft je een tarief van 0,15 cent per kWh tussen middernacht en 6 uur 's ochtends. Tussen 16.00 en 21.00 uur in de winter betaal je bijna 0,50 per kWh, maar in de zomer loopt dat tarief op tot ongeveer 0,85 per kWh. Dan is de rest van de tijd die niet tussen 16.00 en 21.00 uur of middernacht en 6.00 uur 's ochtends ligt, de tarieven tussen 0,45 en 0,55 per kWh. In principe zul je in de zomer tussen 16.00 en 21.00 uur braden en niet kunnen koken of tv kunnen kijken. Het enige wat je kunt doen is daar in het donker zitten en een boek lezen. Dan moet je in de winter tussen 16.00 en 21.00 uur daar zitten en onderkoeling krijgen. Alles zodat je een elektrische auto kunt rijden en het milieu kunt redden...

Hoe is dit bedoeld om iemand aan te moedigen om over te stappen op elektrisch? Ja, je kunt misschien een paar dollar besparen op benzine, maar die besparingen worden meer dan tenietgedaan door je reguliere elektriciteitsrekening die omhoogschiet. Alleen al deze maand zal mijn elektriciteits-/aardgasrekening ongeveer $400 bedragen. Ik bedoel, serieus, WTF?

De staat met de duurste elektriciteit in de continentale VS durft iedereen te proberen te overtuigen om over te stappen op elektrische auto's?

Lees ik dit bericht goed dat je maar 100 mijl/36 kWh = 2,7 mijl/kWh haalt? Is dat op de snelweg? Ik heb mijn Prime pas een paar dagen, maar mijn gemiddelde is momenteel 3,2 mijl/kWh en ik heb gewoon gereden zonder al te veel na te denken over echt milieuvriendelijk zijn.
Dit zijn de EPA-gegevens voor gemengd rijden (fueleconomy.gov). De economie in de stadscyclus zou beter zijn, vooral voor een hoekig uitziende SUV.

Dit zijn de EPA-gegevens voor gemengd rijden (fueleconomy.gov). De economie in de stadscyclus zou beter zijn, vooral voor een hoekige SUV.
ja, ik vroeg of het snelweg was, want ik dacht dat het slechter was dan mijn cijfers, die een mix van dingen waren. het is tenminste gedeeltelijk (bewerking: meestal) omdat hij het nummer op het dashboard niet gebruikt en het in plaats daarvan zelf berekent (een goed idee).

Hier in MA kost gas $3,14/gal (vanmorgen getankt) en elektriciteit $0,32/kWh (waar ik woon). De gemiddelde kosten van elektriciteit in CA zijn $0,30/kWh en gas $4,41/gal volgens internet, je hebt een beetje geluk als je $0,24/kWh krijgt.

Dus voor mij in MA zou het kosten om Rav4 prime te rijden:
op elektriciteit: 36 kWh/100mi = $11,52/100mi
op gas: 38mpg = 2,63 gallons / 100mi = $8,23/100mi (x1,4 keer goedkoper)

In CA is het met de "gemiddelde" gegevens x1,07 goedkoper om hem op elektriciteit te laten draaien. Dit komt allemaal omdat CA benzine zo zwaar belast. Zelfs als ik de niet-typische prijzen gebruik die je noemt, wordt het 1,4x goedkoper - lang niet 2x goedkoper.

De mpg-gegevens zijn afkomstig van fueleconomy.gov
Hier in MA kost gas $3,14/gal (vanmorgen getankt) en elektriciteit $0,32/kWh (waar ik woon). De gemiddelde kosten van elektriciteit in CA zijn $0,30/kWh en gas $4,41/gal volgens internet, je hebt een beetje geluk als je $0,24/kWh krijgt.

Dus voor mij in MA zou het kosten om Rav4 prime te rijden:
op elektriciteit: 36 kWh/100mi = $11,52/100mi
op gas: 38mpg = 2,63 gallons / 100mi = $8,23/100mi (x1,4 keer goedkoper)

In CA is het met de "gemiddelde" gegevens x1,07 goedkoper om hem op elektriciteit te laten draaien. Dit komt allemaal omdat CA benzine zo zwaar belast. Zelfs als ik de niet-typische prijzen gebruik die je noemt, wordt het 1,4x goedkoper - lang niet 2x goedkoper.

De mpg-gegevens zijn afkomstig van fueleconomy.gov
Ik heb er niet aan gedacht om het laadverlies te berekenen, dus ging ik online en zocht de verliezen op. Er werd gemeld dat er 12-13% verloren gaat bij het opladen van 240V en tot 15% bij 120V. (Hoger verlies door conditionering / onderhoud tijdens de oplaadperiode. Mijn elektrische "SCE" TOU-Prime is .21kw van 21.00 tot 16.00 uur. dus JULLIE hebben ook aannames gedaan om mijn bevindingen te ontkennen (die op mij van toepassing zijn) "Niet uw gemiddelden van Fueleconomy.gov, en een gemiddelde prijs die u heeft gevonden." In CA gaan de prijzen dagelijks op en neer en per station kan er een bereik van $2,00 zijn. Als je een app gebruikt voor goedkope brandstof, versus het kopen van brandstof in een chique buurt bij een goed station, kun je een groot prijsverschil vinden. Ik heb mijn kosten gepost. Ik ben niet geïnteresseerd in iemands anders idee van mijn kosten uit een andere staat. Ik rijd netjes in het verkeer (waar de Toyota primes het goed doen. Ik haal 40-46 mpg in het CA-verkeer in de hybride modus (Gemiddeld 23 mph - Verkeer -) Ik reed van Yorba Linda naar Santa Monica op alleen batterij 51 mijl met 1 mijl resterend tijdens het verkeer. (Uw kilometerstand kan variëren)

Mijn 2018 Prius Prime liet een gemiddelde zien van 100,3 mpg toen hij werd getotaliseerd @ 72K!
Ik weet dat dit onjuist is, want in de hybride modus zou ik slechts tussen de 52 en 76 mpg* halen (Druk verkeer en misschien een beetje drafting) Toyota houdt geen rekening met het elektriciteitsverbruik in de brandstofberekening. "Ik denk dat de geposte 133 mpge niet gecombineerd of erkend was in de levensduur adv." Ik denk dat mijn verbruik ongeveer 28% elektrisch was en dat zou zijn... 72K.28 (20.160 mijl met 133 mpgE +/-) en 51.840 mijl met een gemiddelde van 56 mpg hybride (Nogmaals, als je niet denkt dat mijn behaalde kilometerstand niet voldoet aan de F.E.gov # dan JAMMER! dat is hoe ik rijd in mijn woon-werkverkeer en omstandigheden) mijn ruwe levensduurschatting is ongeveer 78 mpg (Ruwe +/-) niet de 100,3 levensduur

Terug naar de originele post... ok, ik heb het berekenen van het laadverlies van 15% gemist, dus trek ik mijn 50% elektrisch vs. brandstof in en verander het in "Ik kom 185% verder op elektriciteit per mijn locatie en rijomstandigheden." Toyota liegt misschien over het opladen dat op de batterij wordt ontvangen... Ik heb alleen gezien wat de Toyota-app op mijn 2023 laat zien.
Ik weet dat de gemiddelde brandstofkilometerstand onjuist is. Ik ga uit van $brandstof voor het jaar + extra elektriciteitskosten van 9-16 uur / gereden mijlen voor de jaarlijkse kosten. (dit alles is voor de lol, aangezien ik de SUV al heb gekocht en probeer te zien wat het kost tegen de tijd dat hij is vernield, gestolen of verkocht)

Weet iemand of langzamer opladen van de batterij beter zou kunnen zijn voor verliezen? Ik ben er vrij zeker van dat het in ieder geval beter is voor de batterij.

Ik bedoelde voor een bepaalde spanning het laadvermogen te verminderen. Dit is een instelling die de gebruiker kan wijzigen.
Ik geloof dat de instellingen voor de laadsnelheid in de auto alleen van toepassing zijn op 120 volt en in de eerste plaats bedoeld zijn om op te laden via een circuit dat wordt gedeeld met andere apparaten om te voorkomen dat de stroomonderbreker wordt uitgeschakeld. Ik ben niet zeker van verschillende 240 volt laadsnelheden versus efficiëntie. Ik vermoed dat ze ongeveer dezelfde efficiëntie hebben, hoewel er waarschijnlijk een zeer kleine afname van de efficiëntie is naarmate de laadtijd langer wordt. Dit komt omdat er ventilatoren en een 12 volt lader zijn die tijdens de laadtijd werken.

Ik geloof dat de instellingen voor de laadsnelheid in de auto alleen van toepassing zijn op 120 volt en in de eerste plaats bedoeld zijn om op te laden via een circuit dat wordt gedeeld met andere apparaten om te voorkomen dat de stroomonderbreker wordt uitgeschakeld. Ik ben niet zeker van verschillende 240 volt laadsnelheden versus efficiëntie. Ik gok dat ze ongeveer dezelfde efficiëntie hebben, hoewel er waarschijnlijk een zeer kleine afname van de efficiëntie is naarmate de laadtijd langer wordt. Dit komt omdat er ventilatoren en een 12 volt lader zijn die tijdens de laadtijd werken.
dat was wel goede info over de 240V vs 120V. Bedankt!

Ik ben er vrij zeker van dat het in ieder geval beter is voor de batterij.
Zelfs bij het opladen met 6,6 kW is dat nog steeds relatief langzaam in vergelijking met hoe snel de batterijcellen comfortabel kunnen opladen/ontladen. Je zou 3 of 4 keer sneller moeten opladen voordat je de oplaadsnelheid bereikt waarvan is aangetoond dat deze een statistisch significant effect heeft op de batterijdegradatie. En zelfs dan zou de batterijtemperatuur een significant groter effect hebben op de gezondheid ervan tijdens het opladen.

Kortom, er is geen effect op de batterijgezondheid tussen langzaam opladen met 6,6 kW en echt langzaam opladen met 1,4 kW.

Zelfs bij het opladen met 6,6 kW is dat nog steeds relatief langzaam in vergelijking met hoe snel de batterijcellen comfortabel kunnen opladen/ontladen. Je zou 3 of 4 keer sneller moeten opladen voordat je de oplaadsnelheid bereikt die een statistisch significant effect heeft op de batterijdegradatie. En zelfs dan zou de batterijtemperatuur een groter effect hebben op de gezondheid ervan tijdens het opladen.

Kortom, er is geen effect op de batterijgezondheid tussen langzaam opladen met 6,6 kW en echt langzaam opladen met 1,4 kW.
goed om te weten. Misschien krijg ik ooit 240V in de garage. Ik moet wat onderzoek doen naar wat dit allemaal inhoudt. Ik wil ook graag een aansluiting daar hebben om een generator aan te sluiten, dus het zou goed zijn om al dat werk in één keer te doen.

goed om te weten. Misschien krijg ik ooit 240V in de garage. Ik moet een beetje onderzoek doen naar wat dit zou inhouden. Ik wil ook graag een aansluiting daar hebben om een generator aan te sluiten, dus het zou goed zijn om al dat werk in één keer te doen.
Het hangt ervan af hoe ver uw hoofdkast zich van de garage bevindt. In de meeste gevallen houdt het in principe gewoon in dat u een nieuw circuit aanlegt van de zekeringkast naar de plek in de garage waar u het stopcontact wilt plaatsen.

In mijn geval betekent dit een paar gaten in de gipsplaat en een run van ongeveer 9 meter in de muren.

Maar in sommige andere gevallen kan het een stuk ingewikkelder zijn. Of een stuk eenvoudiger als uw hoofdkast in de garage staat.

Hangt ervan af hoe ver uw hoofdschakelkast van de garage verwijderd is. In de meeste gevallen houdt het in wezen in dat u een nieuwe stroomkring aanlegt van de schakelkast naar de plek in de garage waar u het stopcontact wilt plaatsen.

In mijn geval betekent dit een paar gaten in de gipsplaat en een run van ongeveer 9 meter in de muren.

Maar in sommige andere gevallen kan het veel ingewikkelder zijn. Of veel eenvoudiger als uw hoofdkast in de garage staat.
moet vrij eenvoudig zijn voor een professional. Mijn paneel bevindt zich in de kelder en heel dicht bij de garage. Waarschijnlijk minder dan 1 meter hemelsbreed om de garage in te komen, maar mijn prime staat aan de andere kant van de garage, dus waarschijnlijk nog eens 6-9 meter, afhankelijk van hoe het daar wordt geleid.

Ik geloof dat de laadsnelheidinstellingen in de auto alleen van toepassing zijn op 120 volt en in de eerste plaats bedoeld zijn om te laden via een circuit dat wordt gedeeld met andere apparaten om te voorkomen dat de stroomonderbreker wordt geactiveerd. Ik ben niet zeker van verschillende 240 volt laadsnelheden versus efficiëntie.
Dit is niet correct, ik heb het net geprobeerd. Ik heb een 16 amp, 240v lader. Ik heb de laadsnelheid in de auto net ingesteld op 8 ampère, en dat is wat ik krijg, 8 ampère. "Wide Open", het draait op 15,4 ampère. (de lader beperkt het.)

Ik dacht er niet aan om rekening te houden met laadverlies, dus ging ik online en zocht de verliezen op. Er werd gemeld dat 12-13% verloren gaat bij het opladen van 240V en tot 15% bij 120V. (Hoger verlies door conditionering / onderhoud tijdens de oplaadperiode. Mijn elektrische "SCE" TOU-Prime is .21kw van 21:00 tot 16:00 uur. Dus U deed ook aannames om mijn bevindingen te negeren (die op mij van toepassing zijn) "Niet uw gemiddelden van Fueleconomy.gov, en een gemiddelde prijs die u vond." In CA gaan de prijzen dagelijks op en neer en per station kan het een bereik van $2,00 zijn. Als u een app gebruikt voor goedkope brandstof, in vergelijking met het kopen van brandstof in een chique buurt bij een goed station, kunt u een groot prijsverschil vinden. Ik heb mijn kosten gepost. Ik ben niet geïnteresseerd in iemands anders idee van mijn kosten uit een andere staat. Ik rijd netjes in het verkeer (waar de Toyota Primes het goed doen. Ik haal 40-46 mpg in het CA-verkeer in de hybride-modus (gemiddeld 23 mph - verkeer -) Ik reed van Yorba Linda naar Santa Monica op alleen batterij, 51 mijl met 1 mijl resterend tijdens het verkeer. (Uw kilometerstand kan variëren)

Mijn 2018 Prius Prime liet een gemiddelde zien van 100,3 mpg toen hij werd getotaliseerd @ 72K!
Ik weet dat dit onjuist is, want in de hybride-modus zou ik tussen de 52 en 76 mpg* halen (Druk verkeer en misschien een beetje drafting) Toyota houdt geen rekening met het elektriciteitsverbruik in de brandstofberekening. "Ik denk dat de geposte 133 mpge niet gecombineerd of erkend was in de levenslange adv." Ik denk dat mijn verbruik ongeveer 28% elektrisch was en dat zou zijn... 72K.28 (20.160 mijl met 133 mpgE +/-) en 51.840 mijl met een gemiddelde van 56 mpg hybride (Nogmaals, als je niet denkt dat mijn behaalde kilometerstand niet voldoet aan de F.E.gov #, dan PECH! Zo rijd ik in mijn woon-werkverkeer en omstandigheden) mijn ruwe levenslange schatting is ongeveer 78 mpg (Ruwe +/-) niet de 100,3 levensduur

Terug naar de originele post... ok, ik heb het berekenen van het laadverlies van 15% gemist, dus ik trek mijn 50% elektrisch vs. brandstof in en verander het in "Ik kom 185% verder op elektriciteit per mijn locatie en rijomstandigheden." Toyota liegt misschien over het opladen van de batterij... Ik heb alleen gezien wat de Toyota-app op mijn 2023 laat zien.
Ik weet dat de gemiddelde brandstofkilometerstand onjuist is. Ik ga uit van $brandstof voor het jaar + extra elektriciteitskosten van 9-4 uur / gereden mijlen voor de jaarlijkse kosten. (dit alles is voor de lol, want ik heb de SUV al gekocht en probeer te zien wat het kost tegen de tijd dat hij is vernield, gestolen of verkocht)
Aangezien ik uit je lange bericht afleid dat je precies wilt zijn, lijk je in de war te zijn over wat MPGe betekent. MPG en MPGe kunnen niet worden gecombineerd en zijn verwarrende meetwaarden. MPGe is een standaard die is vastgesteld om de efficiëntie van elektrische voertuigen met elkaar te vergelijken, niet van ICE's. Een "MPGe" vertegenwoordigt echter de werkelijke energie in één gallon benzine en is vastgesteld als equivalent aan 33,7 kWh elektriciteit. Naar mijn mening was degene die besloot deze EV-efficiëntiemeting over te nemen een dwaas, omdat het bijna iedereen in verwarring brengt. Dus als je Prius Prime 133 MPGe haalde, kon hij zo ver reizen op 33,7 kWh elektriciteit, niet op benzine. Vermoedelijk is de verbruikte energie equivalent, maar de manier van voortstuwing is anders. Ter vergelijking: de R4P wordt beoordeeld op 94 MPGe wanneer hij in EV-modus rijdt. De Prius is geoptimaliseerd voor zuinigheid en efficiëntie.
Maar je kunt de totale EV- en HV-mijlen niet samenvoegen en delen door gallons benzine die zijn verbruikt en een nauwkeurige mpg krijgen. Je werkelijke mpg in de Prius Prime was bijna 56, omdat dat je HV-mijlen waren. De efficiëntie voor je EV-mijlen wordt apart berekend, en in mijlen/kWh.

Zo verdomd! Mijn elektriciteit is duurder dan ik dacht. Als je op tarieven googelt, lijken ze je alleen de leveringstarieven te geven. De bezorgkosten verhogen het aantal van ongeveer $0,22/kWh tot ongeveer $0,31/kWh. Verdomme!!!

zo verdomd! Mijn elektriciteit is duurder dan ik dacht. Als je op tarieven googelt, lijken alleen de leveringstarieven te worden gegeven. De bezorgkosten verhogen het aantal voor mij van ongeveer $0,22/kWh tot ongeveer $0,31/kWh. verdomme!!!
Ah, je moet in Massachusetts wonen! WIJ ZIJN NUMMER 2! (Hawaii verslaat ons nog steeds.)

Ah, you must live in Massachusetts! WE'RE NUMBER 2! (Hawaii still beats us.)
close. NH. I've looked into the alternative suppliers a little bit but the savings in the short term are pretty low (maybe $20/month?) that the hassle and chances of losing out long term with that locked in rate seems kind of silly.

Aangezien ik uit je lange bericht afleid dat je precies wilt zijn, lijkt het erop dat je in de war bent geraakt over wat MPGe betekent. MPG en MPGe kunnen niet worden gecombineerd en zijn verwarrende meetwaarden. MPGe is een standaard die is vastgesteld om de efficiëntie van elektrische voertuigen met elkaar te vergelijken, niet met ICE's. Een "MPGe" vertegenwoordigt echter de werkelijke energie in één gallon benzine en is vastgesteld als equivalent aan 33,7 kWh elektriciteit. IMO, wie dan ook besloot om deze EV-efficiëntiemeting te gebruiken, was een dwaas, omdat het bijna iedereen in verwarring brengt. Dus, als je Prius Prime 133 MPGe haalde, kon hij die afstand afleggen op 33,7 kWh elektriciteit, niet op benzine. Naar verluidt is de verbruikte energie equivalent, maar de manier van voortstuwing is anders. Ter vergelijking: de R4P wordt beoordeeld op 94 MPGe wanneer hij in EV-modus rijdt. De Prius is geoptimaliseerd voor zuinigheid en efficiëntie.
Maar je kunt de totale EV- en HV-kilometers niet combineren en delen door het aantal gallons benzine dat is verbruikt om een nauwkeurige mpg te krijgen. Je werkelijke mpg in de Prius Prime was ongeveer 56, omdat dat je HV-kilometers waren. De efficiëntie voor je EV-kilometers wordt apart berekend, en in mijlen/kWh.
Je "MPGe"-uitleg is correct. Maar om de bewering van "Beesonmichael" te ondersteunen, haalt de Prius Prime onder bepaalde omstandigheden meer dan 70 mpg in HV-modus. Dat zien we regelmatig bij warmer weer in onze 2021 PP.

Winterweer vermindert het een beetje tot het bereik van 58-62.
Dit is met de tractiebatterij die 0% aangeeft, dus hij werkt als een echte HV, geen EV.

61 - 80 of 90 Posts