Toyota RAV4 Forums banner
1 - 11 of 11 Posts

Riley5781

· Registered
148 Posts
Discussion starter · #1 ·
Hallo mensen - Ik heb gezocht, maar het is moeilijk om opmerkingen te vinden over het comfort van de XSE-stoelen op lange (5 uur) ritten.

Ik heb gelezen dat er verschillende stoelbekleding is in de verschillende uitvoeringen en ik ben een beetje bezorgd dat ze te stevig zijn.

Ik heb nog niet in een XSE gezeten (geen voorraad), maar zal het proberen voordat ik de auto in ontvangst neem, maar het is echt moeilijk om te weten hoe ze aanvoelen tijdens een lange rit. Ook een beetje bezorgd over de ruwheid van de weg door de stijvere vering, maar er is altijd wel iets om je zorgen over te maken.

Alles wat je kunt zeggen om me gerust te stellen, wordt gewaardeerd.

De stoelen zijn zeer goed voor lange reizen. Het hele XSE-pakket is geweldig. De rit is precies goed. Mijn enige klacht is dat de armsteun van de deur ongeveer een centimeter te laag is. Hij is niet zo gemakkelijk bereikbaar zonder naar de deur te verschuiven, zelfs niet met de stoel in de laagste stand. Ik heb het probleem nog nooit in een andere auto gehad. Geen dealbreaker, gewoon irritant.

Ik ben dol op de auto, maar zelfs op de Limited vind ik de stoelen niet zo geweldig en mijn vrouw zal je vertellen dat de passagiersstoel voor haar veel minder comfortabel is dan andere stoelen waar ze in heeft gezeten. Op een auto met een catalogusprijs van $40.000 zou de passagiersstoel op de een of andere manier dezelfde verstelbaarheid moeten hebben als de bestuurdersstoel. Ik vind beide armleuningen te laag en te ver weg. Verbazingwekkend dat ik klaag over te veel ruimte, nietwaar? Maar ik denk dat ik meer verwacht voor de prijs. Dit is gebaseerd op lange (560-800 km) ritten waarbij ik mijn armen wil laten rusten en het stuur laag wil vasthouden omdat ik in de ultieme zelfrijdmodus zit. Ik ben 1,80 m lang, weeg 95 kg.

Maar comfort is persoonlijk, dus ik stel voor dat je in de stoel gaat zitten, hem afstelt en er dan een tijdje in blijft zitten.

Ik heb mijn 2020 XSE nu 6 maanden. Voordat ik hem kocht, maakte ik me zorgen dat de stoelen te stijf zouden kunnen zijn. Er was geen voorraad om hem uit te proberen. De langste rit was 2,5 uur enkele reis, dan 2,5 uur terug later die dag. Het was een aangename rit. Ik ben maar 1,70 m lang. Voor mij is de bestuurdersstoel erg comfortabel. Ik heb niet alleen geen klachten, ik geef er de voorkeur aan boven alle 5 andere voertuigen die ik heb gehad. Een vriendin die twee keer met me meereed in mijn XSE en ongeveer 5 cm groter is dan ik, zei dat de passagiersstoel comfortabeler is dan de meeste waar ze in heeft gezeten, omdat de stevigheid haar rug beter ondersteunt. Ik weet niet of het verschil maakt, maar geen van beiden is zwaar.

Ik vind mijn '19 xse best comfortabel, maar ik ben meer een persoon van 10-12 uur reizen = langer. Misschien heb ik gewoon een stevige kont.

Ik begin me wel pijnlijk te voelen na 5 uur op mijn motor, maar ik stap graag in mijn rav4 en doe een paar stevige rijdagen.

Verschillende lichaamsvormen, verschillende ervaringen. Mijn vrouw haat de passagiersstoel. Ik heb 350 mijl gereden zonder te stoppen (alleen voor goedkope benzine) de middag nadat ik dezelfde afstand had gereden om de auto op te halen, zonder problemen. Twee verschillende lichamen, verschillende stoelen, verschillende meningen.

1 - 11 of 11 Posts