Toyota RAV4 Forums banner
1 - 5 of 5 Posts

Magaudio

· Registered
1 Posts
Discussion starter · #1 ·
Hé jongens,
Ik probeer de mechanische verschillen tussen de 2019 limited en Adventure te achterhalen. Ik heb een 2019 limited gevonden met weinig kilometers, een schone titel en een hoop hagelschade (het is goedkoop!). Ik wil dat hij 3500 lbs kan trekken, zodat ik een caravan kan meenemen.

Is het een extra radiator/oliekoeler of zoiets? De transmissie en het awd-systeem zijn hetzelfde.

Heel erg bedankt dat je meer weet dan ik en bereid bent te helpen!

Ik weet niet zeker of er een verschil is in de aandrijflijn, maar ik denk dat het hoogstwaarschijnlijk een verschil in de ophanging zou zijn. Persoonlijk zou ik nooit in de buurt van de nominale capaciteit van een voertuig slepen. Het is altijd een goed idee om voldoende reserve te hebben. U moet bijvoorbeeld mogelijk in beweging komen op een steile helling en het voertuig heeft mogelijk niet genoeg koppel om te gaan rollen. Bij het slepen denk ik dat het het beste is om te plannen voor het worstcasescenario. Dat omvat voldoende koppel en remvermogen. Een te klein sleepvoertuig voelt tijdens het rijden ook alsof de staart met de hond kwispelt.

Het enige verschil in trekgewicht komt inderdaad van extra vloeistofkoeling die in de Adventure is ingebouwd. Je zou theoretisch al die veranderingen kunnen doorvoeren, maar ik zou persoonlijk gewoon een goede OBD2-datareader kopen waarmee ik de temperaturen kan monitoren. Als de boel warm begint te worden, schakel dan gewoon een versnelling lager en vertraag een beetje.

Van belang is dat trekken met maximale capaciteit niet gaat over kunnen wegrijden vanuit stilstand. Het gaat erom gezonde vloeistoftemperaturen te kunnen handhaven tijdens het rijden op een lange helling in de hete woestijn met de airco vol aan. Natuurlijk zijn er andere factoren die een Rav4 van een F250 onderscheiden, maar voor deze discussie is het enige verschil vloeistofkoeling.

We hebben een 2020 Adventure. Ik denk dat de enige verschillen een transmissie- en motoroliekoeler zijn, evenals een 150 ampère dynamo. Ik weet niet of de motor- en transmissieoliekoelers afzonderlijke eenheden zijn of ingebouwd in andere onderdelen zoals de radiator. Ik zou de onze moeten vergelijken met een standaard Rav4-model.

Eén ding om te overwegen bij het slepen van meer dan waar uw specifieke voertuig voor is geclassificeerd, ondanks wijzigingen, is aansprakelijkheid. Zelfs als uw voertuig 3500 lbs aankan met aanpassingen, is dat voertuig vanuit het oogpunt van een verzekering/advocaat nog steeds geclassificeerd voor 1500 lbs. Onnodig te zeggen dat als u betrokken bent bij een ongeval boven de capaciteit, ze uw claim kunnen/zullen weigeren, u kunt worden aangeklaagd, enz. Veel mensen slepen boven de geclassificeerde capaciteit van hun voertuigen en komen ermee weg. Dat is uw beslissing. Wees u gewoon bewust van de risico's!

We hebben een 2020 Adventure. Ik geloof dat de enige verschillen een transmissie- en motoroliekoeler zijn, evenals een 150 ampère dynamo. Ik weet niet of de motor- en transmissieoliekoelers afzonderlijke eenheden zijn of ingebouwd in andere onderdelen zoals de radiator. Ik zou de onze moeten vergelijken met een standaard Rav4-model.

Eén ding om te overwegen bij het slepen van meer dan waar uw specifieke voertuig voor is geclassificeerd, ondanks wijzigingen, is aansprakelijkheid. Zelfs als uw voertuig 3500 lbs aankan met aanpassingen, is dat voertuig vanuit het oogpunt van verzekering/advocaat nog steeds geclassificeerd voor 1500 lbs. Onnodig te zeggen dat als u betrokken bent bij een ongeval boven de capaciteit, ze uw claim kunnen/zullen weigeren, u kunt worden aangeklaagd, enz. Veel mensen slepen boven de geclassificeerde capaciteit van hun voertuigen en komen ermee weg. Dat is uw beslissing. Wees u gewoon bewust van de risico's!
Een geldige waarschuwing. De enige geverifieerde zaak die ik hierover heb gehoord, was echter met een bestuurder die ver boven de snelheidslimiet reed (iets als 80 in een 65 of 70), duizenden kilo's overgewicht sleepte en een zwaar gemodificeerde vrachtwagen had (ik geloof bijvoorbeeld 12" lift). Hij werd met succes aangeklaagd in de burgerlijke rechtbank wegens grove nalatigheid. Anders heb ik waarschijnlijk 100 uur onderzoek gedaan om deze waarschuwingen te verifiëren en het lijkt meer een stedelijke legende met een bepaalde basiswaarheid dan een harde en snelle regel.

Ja, je zou theoretisch voor de burgerlijke rechtbank kunnen worden aangeklaagd (voor vrijwel alles, echt), maar het lijkt veel minder vaak voor te komen dan wordt aangenomen.

Verzekeringsmaatschappijen kunnen uw dekking niet weigeren, maar kunnen u daarna laten vallen of, waarschijnlijker, uw premies verhogen als ze u als onverantwoordelijk beoordelen. Als ze zouden kunnen weigeren te betalen als een overtreding van de wet een factor was bij het ongeval, zouden ze nooit uitbetalen voor iemand die zelfs maar werd betrapt op te hard rijden, laat staan ​​extreme gevallen zoals rijden onder invloed.

Terloops, elk verhaal dat ik heb gehoord van politieagenten die boetes uitdelen, is voor iemand die ver buiten de lijn opereert, zoals het bovenstaande voorbeeld. Als u veilig rijdt en ervoor zorgt dat de aanhanger op de juiste manier is uitgebalanceerd - d.w.z. u schreeuwt niet "Ik heb geen idee wat ik doe of geen waardering voor de verantwoordelijkheid die gepaard gaat met het slepen van een aanhanger" - dan zullen ze u geen tweede blik geven.

Dat gezegd hebbende, is het waarschijnlijk belangrijker om op alle andere factoren te letten die gepaard gaan met veilig slepen (kogeldruk, aanhangerremmen, gewichtsverdelingskoppelingen, enz.) dan het toevoegen van een transmissiekoeler.

1 - 5 of 5 Posts