Toyota RAV4 Forums banner
1 - 7 of 7 Posts

MLR54

· Registered
2024 Rav 4 Hybrid Limited
5 Posts
Discussion starter · #1 ·
Hallo allemaal
Omdat dit onze 1e Toyota Rav 4 Hybrid is, was ik benieuwd of de remlichten oplichten wanneer de radar cruise control aanstaat en automatisch vertraagt vanwege de afstand tot het voertuig voor u? Mevrouw zegt dat ik me afvraag over de raarste dingen, ik zal het woord dingen gebruiken
Bedankt
MLR54

Ik denk dat het van de situatie afhangt.

Ik denk dat voor de veiligheid de remlichten zouden oplichten om een waarschuwing te geven aan voertuigen achter u om te reageren op het feit dat u vertraagt.

Voor een langzame uitloop waarschijnlijk niet, maar in het geval dat u wel snel moet vertragen, moeten ze oplichten zodat mensen niet onwetend op u botsen.

Uit mijn ervaring met rijden met DRCC, zal het soms vrij snel vertragen op momenten dat iemand voor u naar een beschermde linksafslagstrook gaat en vertraagt, waardoor de DRCC ook zal vertragen, ervan uitgaande dat het voertuig nog steeds 'voor u' is in een bocht, zelfs op een licht bochtige weg.

Wat Crisps zei, is voor mij logischer. Als het een milde, langzame vertraging is, zoals het mij meestal lijkt als ik een voertuig nader en de radar de vertraging inzet, is het niet nodig om de remlichten te laten knipperen voor een auto achter mij. Als de cruise control uitstaat, en ik moet vertragen voor een voertuig dat ik nader, tenzij het nodig is om snel te vertragen, zou ik gewoon mijn voet van het gaspedaal halen. Als ik de cruise control wil uitschakelen, gebruik ik meestal de knop bij het stuur, in plaats van mijn remmen te gebruiken. Ik vind het niet fijn als een auto voor me om geen echte reden remlichten laat zien.

1 - 7 of 7 Posts