Toyota RAV4 Forums banner
5.3K views 17 replies 6 participants last post by  Mr_Flux  
#1 ·
Heeft iemand erover nagedacht om er een op maat te maken of er een te fabriceren? Ik dacht eraan om een lokaal fabricagebedrijf een blauwdruk te geven van een eenvoudig ontwerp dat ik in gedachten had om te installeren op de bestaande rails van mijn RAV4!
Als ik eraan toekom om dat te doen, zal ik deze specifieke post zeker updaten!

#2 ·
Ik heb er een paar maanden geleden een gebouwd in de full-coverage stijl die Prinsu maakt, maar voor aanzienlijk minder kosten en zonder te boren. Ik ga over een paar dagen kamperen, waar ik een paar mooie foto's van het eindproduct zou moeten kunnen maken; Ik zal je hier op de hoogte houden met die foto's en de beschrijving van het bouwproces.

#3 ·
Ik heb er een paar maanden geleden een gebouwd in de full-coverage stijl die Prinsu maakt, maar voor aanzienlijk minder kosten en zonder te boren. Ik ga over een paar dagen kamperen, waar ik een paar mooie foto's van het eindproduct zou moeten kunnen maken; Ik zal je hier op de hoogte houden met die en de beschrijving van het bouwproces.
Bedankt..Dat zou ik op prijs stellen!

#5 ·
Ik heb net onderdelen besteld bij FrontRunner, helaas heb ik een adventure-model dus ze hadden geen kant-en-klare kit, maar ik kon met ze samenwerken en onderdelen bestellen om iets in elkaar te zetten dat werkt met bestaande dakdragers. Hopelijk pakt het zo goed uit als ik hoop.
Ik zou het graag willen zien als het helemaal klaar is!

#8 ·
Zoals beloofd, hier zijn enkele foto's van het rek dat ik heb gebouwd. Ik heb een kajak van 12 voet, dus een lange steunbasis voor het transport is geweldig (56" tussen de steunen maakt het ongelooflijk stabiel), en ik weet zeker dat ik de extra ruimte ook zal waarderen als ik een luifel en een watersysteem daarboven heb geplaatst.

171045

171046

Mijn oplossing om de achterkant te ondersteunen was om wat steunvoeten te bouwen. Rail > T-moer > boutdraad > koppeling > voetschacht > insteekvoet met rubberen pad. Opzettelijk geplaatst over de rubberen strip om schade aan de afwerking te voorkomen, en geplaatst met een hoeveelheid positieve druk omhoog in het rek om stuiteren/vibratie te voorkomen. Ik heb niets verwijderd, behalve de afdekkingen van de dakstangbevestigingspunten.

171047

Ik besloot de lengte op basis van het verkrijgen van een goede hoek voor de windgeleider, en sneed toen een paar centimeter van de achterkant af om de deur in de open positie vrij te maken.

171048

Geen verlenging aan de zijkant voorbij de bovenkant van de deuren.

171049

#9 ·
Zoals beloofd, hier zijn een paar foto's van het rek dat ik heb gebouwd. Ik heb een kajak van 12 voet, dus het hebben van een lange steunbasis voor het vervoer is geweldig (56" tussen de steunen maakt het ongelooflijk stabiel), en ik ben er zeker van dat ik de extra ruimte ook zal waarderen als ik een luifel en een watersysteem daarboven heb geplaatst.

View attachment 171045

View attachment 171046

Mijn oplossing om de achterkant te ondersteunen was om een paar steunvoeten te bouwen. Rail > T-moer > boutdraad > koppeling > voetschacht > opsteekvoet met rubberen pad. Opzettelijk geplaatst over de rubberen strip om schade aan de afwerking te voorkomen, en geplaatst met een hoeveelheid positieve druk omhoog in het rek om stuiteren/trillingen te voorkomen. Ik heb niets verwijderd, behalve de afdekkingen van de dakstangbevestigingspunten.

View attachment 171047

Ik heb de lengte bepaald op basis van het verkrijgen van een goede hoek voor de windgeleider, en vervolgens een paar centimeter van de achterkant afgesneden om de deur in de open positie vrij te maken.

View attachment 171048

Geen verlenging aan de zijkant voorbij de bovenkant van de deuren.

View attachment 171049
Ik waardeer de foto's! Ziet er geweldig uit! Ik had eigenlijk een visie om die staven (aluminium) te gebruiken en ze op dezelfde manier vast te schroeven! Hoe houdt de voorste windgeleider aan de onderkant?

#11 ·
Ik heb beugels gemaakt die de kuip overspannen en op de bovenkant van de voorste rail worden vastgeschroefd. Er is een beetje neerwaartse druk via een rubberen voering in het dak om ervoor te zorgen dat een windvlaag het niet grijpt en omhoog en over de bovenkant slingert. De hele drager weegt ongeveer 40 pond en ik denk dat je de extrusie in een nog slanker ontwerp kunt krijgen dat meer gewicht bespaart.

#12 ·
Ik heb beugels gemaakt die over de kuip lopen en op de bovenkant van de voorste rail worden vastgeschroefd. Er is een beetje neerwaartse druk via een rubberen voering in het dak om ervoor te zorgen dat een windvlaag het niet pakt en omhoog en over de bovenkant slingert. De hele drager weegt ongeveer 40 pond, en ik denk dat je de extrusie in een nog slanker ontwerp kunt krijgen dat nog meer gewicht bespaart.

View attachment 171116
Ik vind het geweldig man! Bedankt!

#14 ·
Dit is veruit het coolste rek dat ik ben tegengekomen? Kun je de rekonderdelen/constructie delen? Ik zou graag proberen een even goed product na te streven als het goed is met jou (en iets dat ik daadwerkelijk aankan lol)
Heel erg bedankt, en ja! Ik heb nog steeds mijn onderdelen spreadsheet en ontwerppagina's van mijn notitieboek, evenals foto's die ik heb gemaakt tijdens het bouwproces. Ik ben van plan geweest om een onafhankelijke post te maken waarin ik de details ervan laat zien, en ik kan je dat absoluut bezorgen als ik dat doe. Ik zal proberen het ergens deze week in te passen.