Toyota RAV4 Forums banner
1 - 4 of 4 Posts

Fauvel

· Registered
68 Posts
Discussion starter · #1 · (Edited)
Rav-4 Prime SE 2021

Bekijk de foto. Toen ik mijn huisje verliet, verscheen de melding onderaan het display.
Even later merkte ik Check Engine. Gecontroleerd onder het voertuig, de motorkap geopend om geur of geluid te controleren. Niets. Dubbel gecontroleerd alle deuren. Reed 3 km, opnieuw gecontroleerd, reed 12 km opnieuw gecontroleerd, reed 20 km, opnieuw gecontroleerd, reed naar huis (totaal 120 km). Thuis zei een goedkope OBD-codelezer dat er geen code geregistreerd was. Ik drukte op de wisknop. Check Engine verdween, maar de cameraweergave bleef hetzelfde. Reed een blokje om, Check Engine kwam niet terug. Ik hoop dat ik het resetten van Check Engine niet heb verknald. Ik reed afwisselend in EV- en HV-modi.

Wat zou de betekenis zijn van de boodschap in het display? Misschien zijn er radar of sensoren defect.

„Controleer de omgeving op veiligheid“ is een bericht dat altijd op elke Toyota wordt weergegeven wanneer de achteruitrijcamera aan staat. Dat is altijd al zo geweest. Het is een instructie om u te vertellen dat u een goede rijtechniek moet gebruiken en overal om u heen moet kijken, in plaats van alleen naar het scherm te staren tijdens het achteruitrijden.

Het controlelampje van de motor dat u had, stond er volledig los van en moet verder worden onderzocht.

"Controleer de omgeving op veiligheid" is een bericht dat altijd op elke Toyota wordt weergegeven wanneer de achteruitrijcamera aan staat. Dat is altijd al zo geweest. Het is een instructie om u te vertellen dat u een goede rijtechniek moet gebruiken en overal om u heen moet kijken, in plaats van alleen naar het scherm te staren tijdens het achteruitrijden.

Het controlelampje van de motor dat u had, stond er volledig los van en moet verder worden onderzocht.

1 - 4 of 4 Posts