Toyota RAV4 Forums banner

Uitlaatdiameter

29K views 15 replies 7 participants last post by  mensajero  
#1 ·
Kan iemand mij de uitlaatdiameter vertellen? Voor een 2.0 3S-FE 5-deurs handgeschakelde 4wd in het VK, als dat iets uitmaakt?

#3 ·
Waarom niet uw antwoord vinden onder een auto van uw keuze op een parkeerplaats?
Zo kwam ik erachter welke 4.3's de blootliggende dampterugwinningsbus hadden en welke hem beschermd hadden. Een parkeerplaats van Walmart had alle antwoorden. :thumbs_up:

#6 ·
Een kleine tip. Als je een 2WD hebt en je hele pijp gaat doen. Probeer deze zo recht mogelijk te installeren. Als je wat bochten moet maken. Probeer dan de pijpen met doornbuiging. Je kunt ze goedkoop vinden bij Summit Racing. Het leegt de uitlaat beter en het helpt als je ergens verderop de motor wilt modificeren. Inlaat, brandstof en wat niet. Nu is het tijd om vooruit te plannen. Dan zul je er in de toekomst geen spijt van hebben. :wall Investeer een keer! :thumbs_up:

#7 ·
Ik ben van plan om vanaf de kat achter te vervangen. De mijne is 4wd. Het plan is om zoveel mogelijk ruimte te creëren, alle stomme bochten en geplette stukken onder het achterdifferentieel te verwijderen, waarschijnlijk de middendemper te verwijderen en te kiezen voor een kleinere achterdemper.

#11 ·
Zeg de installateur gewoon dat hij het dicht bij het chassis moet installeren. Maar ik betwijfel of je bodemvrijheid zult hebben. De mijne is bijna twee centimeter voor en achter verlaagd en het past overal en waar ik ben geweest. Of het nu rotsen, zand is, met 2 1/4 pijp, één resonator, één CC en twee dempers.

#13 ·
Controleer dat u gelijk heeft. 1,5 van OEM uitlaatpijp. De uitlaat van OEM, tenminste in mijn land, zijn geen headers. Ze worden manifolds genoemd. Als ik me niet vergis (controleer me als ik het mis heb). De Pace Setter header is ongeveer 3 tot 3,5 collector? Voor de straat, met een standaard motor. 2,25 tot 2,5 pijp. Turbo, 3,0, afhankelijk van de boost, misschien meer.

#14 ·
Controleer dat, (ik corrigeer mezelf) je hebt gelijk. 1,5 van de OEM-uitlaatpijp. De uitlaat van OEM, tenminste in mijn land, zijn geen headers. Ze worden manifolds genoemd. Als ik me niet vergis (controleer me als ik het mis heb). De Pace Setter header is ongeveer 3 tot 3,5 collector? Voor de straat, met een standaard motor. 2,25 tot 2,5 pijp. Turbo, 3,0, afhankelijk van de boost, misschien meer.
ik vraag het nog eens. Waar heb je over dit vetgedrukte stukje info gehoord? Van een legitieme bron (Toyota, etc. etc.) of is het gewoon je persoonlijke mening geweest?
ik vraag het omdat het overstappen van 1,5" naar 2,5" zal resulteren in een afname van de tegendruk. Des te meer als je de kat verwijdert (de meeste mensen doen dit bij het upgraden naar een grotere uitlaatpijp). Een afname van de tegendruk (iets wat NA-auto's nodig hebben) zal resulteren in een slechte brandstofbesparing en een afname van het vermogen. :wall:wall

#15 ·
De header kan worden gewijzigd in 1,5 inch S.Steel 4-2-1, met een langere "2"-lengte, houd dan in het midden OEM 2 inch, u kunt de standaard middendemperbox (die 2,25 / 2,5 inch is) vervangen of verwijderen, aan de achterkant kan tot 2,25 inch en op zoek naar een 2,5 inch S-flow-uitlaatdemper. Deze opstelling kan u een geweldig gevoel geven bij hoge toeren (4k-6k tpm).

PS: de standaard achterdemper is slechts 2,0 inch ... en een grote, zware demperbox :(