Toyota RAV4 Forums banner

Het openingsrelais van het brandstofpompcircuit schakelt niet in.

3K views 3 replies 2 participants last post by  Cayman  
#1 ·
Kan iemand me alsjeblieft helpen dit elektrische probleem op te lossen?

Op mijn 1996 JDM Rav4 zit het circuit opening relay in een relaisblok onder het paneel met de zekeringkast en de ontgrendeling van de motorkap. Ik weet dat ik met het juiste relais werk, want als ik het handmatig inschakel, draait de brandstofpomp.
Mijn probleem is dat het relais niet inschakelt als ik de motor start.

Geteste dingen:
Het relais getest, en het werkt.
Blauwe draad met een zwarte streep van de brandstofpompconnector naar de diagnosepoort op continuïteit gecontroleerd. OK
Het brandstofpomp relais in het motorcompartiment getest. OK
Beide 7,5 ampère zekeringen, EFI in de zekeringkast van het motorcompartiment en 7,5 onder het dashboard bij het circuit opening relay. OK
De brandstofpomp werkt als deze direct 12V krijgt en wanneer het circuit opening relay handmatig wordt gesloten.

Een observatie: De toerenteller beweegt niet als ik de motor start. De motor probeert elke keer te starten als ik het probeer, alsof hij op dampen loopt omdat de pomp geen brandstof stuurt.

#2 · (Edited)
Cayman, ik heb bestudeerd wat je hebt gepost. Ik gebruik de twee bijgevoegde bedradingsschema's om hierover na te denken. Op basis van ervaring uit het verleden is mijn eerste vermoeden dat de motorcomputer de spoelzijde van het Circuit Opening Relay niet aardt. In het verleden is een oorzaak hiervan een onjuist signaal van de nokkenaspositiesensor en/of krukaspositiesensor geweest. Kortom, deze produceren het NE-signaal dat wordt weergegeven op het bijgevoegde schema van het brandstofpompbesturingscircuit. Wanneer het NE-signaal correct is, aardt de transistor die wordt weergegeven in de "Brandstofpompbesturingscircuit" de spoelzijde van het C.O.-relais.

Geeft uw Rav4 foutcodes?

Ik kan me de details van uw Rav4 niet herinneren. Als u het VIN plaatst, kan ik een paar dingen controleren met betrekking tot deze twee sensoren.

Bewerken: Uit eerdere berichten, dit is een Japan SXA10G-AZPGK, gebouwd rond 1995? Ik denk niet dat deze Rav een krukaspositiesensor heeft. Er is echter een nokkenaspositiesensor (ook wel "opneemspoel" of "signaalgenerator") ingebouwd in de verdelerbehuizing. Ik denk dat het onderdeelnummer van de verdeler 19100-74081 is. Googlen op het laatste onderdeelnummer levert foto's op die de connector voor de sensor laten zien. Cayman, zorg ervoor dat deze sensor correct is aangesloten. Overweeg om de verdelerkap te verwijderen en de sensor te inspecteren. Controleer bij uitgeschakelde motor de weerstand over de twee aansluitingen van de sensor. De weerstanden bij koude en warme motor moeten ongeveer zijn:
Koud 135 − 220 ohm
Warm 175 − 255 ohm
Foto's met de connector van de sensor op de verdeler:

Attachments

#4 ·
Cayman, ik heb bestudeerd wat je hebt gepost. Ik gebruik de twee bijgevoegde bedradingsschema's om hierover na te denken. Op basis van ervaring uit het verleden is mijn eerste vermoeden dat de motorcomputer de spoelzijde van het Circuit Opening Relay niet aardt. In het verleden is een oorzaak hiervan een onjuist nokkenaspositiesensorsignaal en/of krukaspositiesensorsignaal geweest. Kortom, deze produceren het NE-signaal dat wordt weergegeven in het bijgevoegde bedradingsschema van het brandstofpompbesturingscircuit. Wanneer het NE-signaal correct is, aardt de transistor die wordt weergegeven in de "Fuel Pump Control Circuit" de spoelzijde van het C.O.-relais.

Geeft uw Rav4 foutcodes?

Ik kan me de details van uw Rav4 niet herinneren. Als u het VIN plaatst, kan ik een paar dingen controleren met betrekking tot deze twee sensoren.

Bewerken: Uit eerdere berichten is dit een Japan SXA10G-AZPGK, gebouwd rond 1995? Ik denk niet dat deze Rav een krukaspositiesensor heeft. Er is echter een nokkenaspositiesensor (ook wel "opneemspoel" of "signaalgenerator" genoemd) ingebouwd in de verdelerbehuizing. Ik denk dat het onderdeelnummer van de verdeler 19100-74081 is. Zoeken op het laatste onderdeelnummer levert foto's op die de connector voor de sensor laten zien. Cayman, zorg ervoor dat deze sensor correct is aangesloten. Verwijder de verdelerkap en inspecteer de sensor. Controleer met de motor uit de weerstand over de twee aansluitingen van de sensor. De weerstanden bij koude en warme motor moeten ongeveer zijn:
Koud 135 − 220 ohm
Warm 175 − 255 ohm
Foto's met de connector van de sensor op de verdeler