Toyota RAV4 Forums banner
1 - 8 of 8 Posts
Discussion starter · #3 ·
Bedankt voor de videolink!

Is het iemand ook opgevallen dat de fabrieksreserveband (T165/80R17) 1,1 inch kleiner is dan de 225/65R17 band op het voertuig? Ik ben verbaasd dat Toyota dit toestaat, omdat het rijden met een band met een aanzienlijk verschillende diameter de differentieel kan beschadigen. Mij is altijd verteld dat alles wat meer dan een halve inch verschil in banddiameter heeft, de differentieel van een voertuig zal beschadigen, ongeacht hoe lang je ermee rijdt. Heeft iemand hier gedachten over?

Bedankt voor de videolink!

Heeft iemand ook opgemerkt dat de fabrieksreserveband (T165/80R17) 1,1" kleiner is dan de 225/65R17 band op het voertuig? Ik ben er verbaasd over dat Toyota dit toestaat, omdat het rijden met een band met een aanzienlijk verschillende diameter de differentieel kan beschadigen. Mij is altijd verteld dat alles wat meer dan een halve inch verschil in banddiameter heeft, de differentieel van een voertuig zal beschadigen, ongeacht hoe lang je ermee rijdt. Heeft iemand hier gedachten over?
de reserveband kan geen schade aanrichten als je de instructies in de handleiding volgt over het gebruik van de reserveband, kilometerbeperkingen en snelheidsbeperkingen
op de reserveband. Het is ontworpen om je naar een plek te brengen waar je de situatie volledig kunt oplossen, niet bedoeld om de hele dag rond te rijden.
----------
De compacte reserveband wordt aangeduid met het label “ALLEEN VOOR TIJDELIJK GEBRUIK” op de zijwand van de band.
Gebruik de compacte reserveband tijdelijk en alleen in noodgevallen.

Vervang de compacte reserveband zo snel mogelijk door een standaardband.
----------
Snelheidslimiet bij gebruik van de compacte reserveband
Niet harder rijden dan 50 mph (80 km/h) wanneer een compacte reserveband op het voertuig is gemonteerd.
De compacte reserveband is niet ontworpen om met hoge snelheden te rijden. Het niet in acht nemen van deze voorzorgsmaatregel kan leiden tot een ongeval dat de dood of ernstig letsel tot gevolg heeft.
-------------------
het zal de differentieel niet beschadigen. Het zal heter worden, maar daarom zijn er snelheidslimieten en kilometerbeperkingen voor donut-reservebanden.

er staan ​​talrijke waarschuwingen in de handleiding over wat te doen en niet te doen wanneer een compacte reserveband is gemonteerd.

de handleiding vermeldt dingen als dit voor normaal, dagelijks gebruik:
Gebruik geen wielen die een andere maat hebben dan die in de gebruikershandleiding worden aanbevolen,
omdat dit kan leiden tot verlies van controle over het stuurgedrag.

maar het heeft ook aanvullende voorbehouden wanneer een compacte reserveband in gebruik is

@jordoncloutier Ik zou ten zeerste aanraden om de compacte/tijdelijke reserveband te vervangen door een full-size, dan hoef je je geen zorgen te maken over diff-schade. Je zou je ook geen zorgen hoeven maken over afstand en snelheid. Het klinkt als een solide optie.

Gebruikt iemand een reservewiel van volledige grootte (225/65R17)? Ik moet weten of het past waar de fabrieksdonut zit.

Bedankt
Nadat ik vorig jaar mijn XLE Premium hybride (225/60-18) had gekregen, heb ik een van de wielen eraf gehaald om te zien of het in de reservewielbak zou passen. Het paste. Het enige probleem was dat de vloer erboven aan de voorkant iets omhoog kwam, misschien 1/2" is alles.

je zou een kleine 12v elektrische luchtpomp kunnen krijgen.... en gewoon de reserveband op ware grootte heel weinig lucht geven, hij past prima

moet reserveband gebruiken, oppompen.

kleine 12v luchtpompen zijn goedkoop en werken erg goed, genoeg hoekjes om er een in de achterkant van de rav4 te verstoppen

Ik gebruik een reservewiel van volledige grootte in de mijne, ik heb een gebruikte 19-inch XLE Premium/Limited velg gekocht van een lid van dit forum en er een goedkope Walmart-band op laten monteren.

Past prima, ik heb een gasmodel.

1 - 8 of 8 Posts