Toyota RAV4 Forums banner

Heeft hier iemand een fabrieksuitziende druppellader voor hulpaccu's ontworpen?

2.1K views 20 replies 13 participants last post by  The Gadgeteer  
#1 ·
Hallo,

Ik vind de RAV4 Hybrid erg leuk, maar hij heeft wel zijn kanttekeningen. Hij levert uitstekende prestaties en MPG voor zomervakanties met het gezin en het vervoeren van mijn r/c vliegtuig, jets en helikopterspullen naar het vliegveld van mijn club. Er is maar één tekortkoming. Het slechte ontwerp van de hulpaccu. Het voertuig heeft te veel overhead-taken die worden uitgevoerd terwijl het is uitgeschakeld en geparkeerd. Ik ben ingenieur en werk meestal vanuit huis. Als mijn RAV4 twee weken onder de carport geparkeerd staat, raakt de hulpaccu bijna volledig leeg. Als het koud is, -5F zoals nu, raakt de accu binnen een week leeg. Gisteren werd mijn omgeving getroffen door een sneeuwstorm. Ik ging mijn RAV4 van de carport naar de oprit verplaatsen en de hulpaccu was leeg. Ik moest door de sneeuw naar mijn schuur lopen, de 12V-oplader halen, hem opstellen, 10 minuten opladen, de RAV4 in de Ready-modus zetten en hem 2 uur laten staan en mijn 12V-oplader terug in de schuur zetten. Er zou een meter op het dashboard van de RAV4 moeten staan met de status van de 12V-accu, maar die is weggelaten. Ik heb een Bluetooth 12V-accumonitor gekocht, de specificaties geven het stroomverbruik aan op 1,5 mAh. Als het warmer wordt, zal ik hem installeren. Ik ben ook van plan om de DCM-zekering te trekken. De DCM is veel te spraakzaam. Telematica mag niet plaatsvinden wanneer het voertuig geparkeerd en uitgeschakeld is. De laatste status toen het voertuig in de parkeerstand werd gezet, zou voldoende moeten zijn. Het is bijna alsof de hoofdprogrammeur van de Toyota DCM een dwangstoornis had. Ik ben op zoek naar een druppelladeroplossing die onder de motorkap wordt geïnstalleerd en de kabelboomstekker die op de druppellader wordt aangesloten, eindigt in de grille in een van de scherm-/gaatjes aan de onderste linker bestuurderskant. Op die manier kan ik hem aansluiten op het stopcontact dat overeenkomt met de grille aan de voorkant van de bestuurderskant.

Ford heeft een oplossing voor hun Hybrid Pickup Trucks. Een collega vertelde me dat de Ford-app gratis is en dat hij hem kan programmeren om het voertuig automatisch volgens een schema in de Ready-modus te zetten en de duur in te stellen zolang hij wil. Als het voertuig in gebruik is, wordt de verbinding genegeerd.

Toyota kan hier daadwerkelijk een lesje leren van Ford. De hulpaccu is een PITA in de winter.

#2 ·
Onder de motorkap van mijn F-250's en mijn vorige Accord hybride gebruik ik marine batterijladers/onderhouders van Guest. Ze zijn verkrijgbaar in vele Ampère-waarden en -maten, maar ze zijn allemaal volledig waterdicht. Ik heb er waarschijnlijk een half dozijn van en heb er nog nooit problemen mee gehad, ook al zijn de meeste ervan tweedehands gekocht. Deze kan de maat zijn die u nodig heeft:
Guest ChargePro 5 12V 5Amp On-Board Marine Battery Charger NEW | eBay

Trouwens, ik heb honderden items op eBay gekocht (gewonnen) door alleen in de laatste paar seconden te bieden. Op die manier hebben anderen geen tijd om u te overbieden en kunt u hoog bieden omdat u alleen genoeg betaalt om te winnen.

#3 ·
Een andere optie is om permanente verlengsnoeren aan te sluiten op de hulpaccu en deze naar een handige plek op de auto te verlengen. Dit is handig als je meerdere accu's en één oplader hebt. Lege accu's hebben vaak 12 uur of meer nodig om op te laden, afhankelijk van de accugrootte, de ontlaadstatus en de grootte van de oplader. Opladen gedurende een paar uur en het vervolgens in een lage laadtoestand laten, is een uitnodiging voor een andere lege accu. Klinkt alsof je accu kapot is! Indien correct opgeladen, zou deze minstens 3 of 4 weken mee moeten gaan, tenzij er parasitaire belastingen zijn, anders dan normale voertuigapparaten.

#4 ·
. Ik ben op zoek naar een druppelladeroplossing die onder de motorkap wordt geïnstalleerd en de kabelboomstekker die op de druppellader wordt aangesloten, eindigt in de grille in een van de gaasgaten aan de onderkant aan de bestuurderskant. Op die manier kan ik hem aansluiten op het stopcontact dat overeenkomt met de grille aan de voorkant aan de bestuurderskant.
1. Een druppellader zal een batterij overladen en vernietigen. U moet een batterijonderhouder aanschaffen, zoals een Battery Tender (merknaam), die uw batterij niet overlaadt.
2. Welk jaar is uw RAV4? De vroege 5e generatie RAV4's gebruikten de DCM te veel als de auto uit stond, waardoor de 12 volt batterij voortijdig leeg raakte. Er is een firmware-update voor de DCM om dat probleem op te lossen. Het is gratis als u nog garantie heeft.
3. In Canada omvat een deel van het Comfort + (plus) systeem een acculader: Comfort+ Verwarming Accessoires - Toyota Canada Dat is zo OEM als maar kan.

#17 ·
1. Een druppellader zal een batterij overladen en vernietigen. U moet een batterij-onderhouder aanschaffen, zoals een Battery Tender (merknaam), die uw batterij niet overlaadt.
3. In Canada omvat een deel van het Comfort + (plus) systeem een batterijlader: Comfort+ Verwarming Accessoires - Toyota Canada Dat is zo OEM als maar kan.
Dit is misschien een beetje LOL, maar op de pagina voor Comfort+ is een van de componenten een (euh) DRUPPELLADER. Ik heb dat in hoofdletters gezet omdat het in hoofdletters staat als een hoofdonderdeel op die pagina.

Men kan alleen maar aannemen dat Toyota iets heeft gerealiseerd. Hoewel technisch gezien een "druppellader" oorspronkelijk een dom apparaat was, gaf het de gespecificeerde ampères af, en dat was alles wat het deed. Maar moderne druppelladers zijn eigenlijk batterij-onderhouders, ook wel bekend als "batterij-tenders" zoals de Battery Tender (merknaam). Zelfs bij het zoeken op Amazon naar "druppellader", zijn de apparaten onder de $10 intelligente batterij-onderhouders. Ik weet niet zeker of je een (gloednieuwe) druppellader zou kunnen vinden die geen batterij-onderhouder is.

Terug naar die zoekopdracht op Amazon - als je de resultaten van "druppellader" sorteert op Gem. Klantbeoordeling, zijn de top 2 items van het merk Battery Tender. Praat over "de show stelen".

P.S. - Nee, ik zou een batterij-onderhouder van $10 op Amazon niet vertrouwen.

#5 ·
Comfort + ziet er precies uit zoals ik zocht. Mijn RAV4 is een 2022 Hybrid Limited. Ik ga op zoek naar alternatieve installatieoplossingen. Ik dacht erover om een ​​bevestiging te maken voor de stekker in de onderste hoek aan de bestuurderskant van het gaas van de voorgrill. Heeft het 2022-model de kletserige DCM-firmwarefout?

#7 ·
Comfort + ziet er precies uit zoals ik het wilde hebben. Mijn RAV4 is een 2022 Hybrid Limited. Ik ga op zoek naar alternatieve installatieoplossingen. Ik dacht erover om een ​​bevestiging te maken voor de stekker in de onderste hoek aan de bestuurderskant van het voorste grillgaas.

Heeft het 2022-model de praatgrage DCM-firmwarefout?
Het Service Bulletin, T-SB-0089-21, is van toepassing op de RAV4's van 2020 tot en met 2022, dus ja, uw RAV kan het probleem hebben. U kunt de T-SB afdrukken en aan uw dealer laten zien.

Het Comfort + -systeem wordt alleen verkocht door Toyota-dealers in Canada, maar u kunt het kopen bij een Canadese dealer en het zelf installeren als u handig bent. Ik weet echter niet of het in de Prime past.

#6 ·
Hoi,
Ik ben erg gecharmeerd van de RAV4 Hybrid, maar hij heeft wel zijn kanttekeningen. Hij levert uitstekende prestaties en MPG voor zomertrips met het gezin en het vervoeren van mijn r/c vliegtuig, jets en helikopterspullen naar het vliegveld van mijn club. Er is maar één tekortkoming. Het slechte ontwerp van de hulpaccu. Het voertuig heeft te veel overhead taken die draaien terwijl het is uitgeschakeld en geparkeerd. Ik ben ingenieur en werk meestal vanuit huis. Als mijn RAV4 twee weken onder de carport geparkeerd staat, raakt de hulpaccu bijna volledig ontladen. Als het koud is, -5F zoals nu, raakt de accu binnen een week ontladen. Gisteren kreeg mijn omgeving te maken met een sneeuwstorm. Ik ging mijn RAV4 van de carport naar de oprit verplaatsen en de hulpaccu was leeg. Ik moest door de sneeuw naar mijn schuur lopen, de 12v oplader halen, hem opstellen, 10 minuten opladen, de RAV4 in de Ready-modus zetten en hem 2 uur laten staan, en mijn 12v oplader terug in de schuur zetten. Er zou een meter op het dashboard van de RAV4 moeten zitten met de status van de 12v accu, maar die is weggelaten. Ik heb een bluetooth 12v accu monitor gekocht, de specificaties geven een stroomverbruik van 1,5 mah aan. Als het warmer wordt, zal ik hem installeren. Ik ben ook van plan om de DCM-zekering te trekken. De DCM is veel te spraakzaam. Telematica mag niet plaatsvinden wanneer het voertuig geparkeerd en uitgeschakeld is. De laatste status toen het voertuig in de parkeerstand werd gezet, zou voldoende moeten zijn. Het is bijna alsof de hoofdprogrammeur van de Toyota DCM een dwangstoornis had. Ik ben op zoek naar een druppelladeroplossing die onder de motorkap wordt geïnstalleerd en de kabelboomstekker die op de druppellader wordt aangesloten, eindigt in de grille in een van de scherm-/gaatjes aan de onderkant van de bestuurderskant. Op die manier kan ik hem aansluiten op het stopcontact dat overeenkomt met de grille aan de voorkant van de bestuurderskant

Ford heeft een oplossing voor hun Hybrid Pickup Trucks. Een collega vertelde me dat de Ford App gratis is en dat hij hem kan programmeren om het voertuig automatisch volgens een schema in de Ready-modus te zetten en de duur in te stellen zolang hij wil. Als het voertuig in gebruik is, wordt de verbinding genegeerd.

Toyota kan hier eigenlijk een lesje leren van Ford. De hulpaccu is een PITA in de winter.
Ik zet mijn 2024 Rav4 hybrid ongeveer 4 keer per week in de ready-modus. Ik rijd er maar 2 of 3 keer per week mee en heb geen problemen met de hulpaccu. Mijn auto schakelt na 1 uur in de ready-modus uit.

#8 ·
Hoi,
Ik ben echt fan van de RAV4 Hybrid, maar hij heeft wel zijn kanttekeningen. Hij heeft uitstekende prestaties en verbruik geleverd voor zomervakanties met het gezin en het vervoeren van mijn r/c vliegtuig, jets en helikopterspullen naar het vliegveld van mijn club. Er is maar één tekortkoming. Het slechte ontwerp van de hulpaccu. Het voertuig heeft te veel overhead-taken die worden uitgevoerd terwijl het is uitgeschakeld en geparkeerd. Ik ben ingenieur en werk meestal vanuit huis. Als mijn RAV4 twee weken onder de carport geparkeerd staat, raakt de hulpaccu bijna volledig ontladen. Als het koud is, -5F zoals nu, raakt de accu binnen een week ontladen. Gisteren kreeg mijn omgeving te maken met een sneeuwstorm. Ik ging mijn RAV4 van de carport naar de oprit verplaatsen en de hulpaccu was leeg. Ik moest door de sneeuw naar mijn schuur lopen, de 12v-oplader halen, hem opstellen, 10 minuten opladen, de RAV4 in de Ready-modus zetten en hem 2 uur laten staan, en mijn 12v-oplader terug in de schuur zetten. Er zou een meter op het dashboard van de RAV4 moeten staan met de status van de 12v-accu, maar die is weggelaten. Ik heb een bluetooth 12v-accumonitor gekocht, de specificaties geven een stroomverbruik van 1,5 mah aan. Als het warmer wordt, zal ik hem installeren. Ik ben ook van plan om de DCM-zekering te trekken. De DCM is veel te spraakzaam. Telematica mag niet plaatsvinden wanneer het voertuig geparkeerd en uitgeschakeld is. De laatste status toen het voertuig in de parkeerstand werd gezet, zou voldoende moeten zijn. Het is bijna alsof de hoofdprogrammeur van de Toyota DCM een dwangstoornis had. Ik ben op zoek naar een druppelladeroplossing die onder de motorkap wordt geïnstalleerd en de kabelboomstekker die op de druppellader wordt aangesloten, eindigt in de grille in een van de scherm-/gaatjes aan de onderkant van de bestuurderskant. Op die manier kan ik hem aansluiten op het stopcontact dat overeenkomt met de grille aan de voorkant van de bestuurderskant

Ford heeft een oplossing voor hun Hybrid Pickup Trucks. Een collega vertelde me dat de Ford-app gratis is en dat hij hem kan programmeren om het voertuig automatisch volgens een schema in de Ready-modus te zetten en de duur in te stellen voor zolang hij wil. Als het voertuig in gebruik is, wordt de verbinding genegeerd.

Toyota kan hier eigenlijk een lesje leren van Ford. De hulpaccu is een PITA in de winter.
Koop een batterijlader. Sluit hem aan op de accu vanuit de achterste laadruimte / sluit de laaddeur (er zou geen probleem moeten zijn) en sluit hem aan op een stopcontact. In mijn geval parkeer ik in de buurt van mijn garage thuis en kan ik gemakkelijk een verlengsnoer leggen. Het is ideaal bij koud weer om de 12 volt lading te behouden.

#11 ·
Hoi,
Ik ben echt gecharmeerd van de RAV4 Hybrid, maar hij heeft wel zijn kanttekeningen. Hij heeft uitstekende prestaties en MPG geleverd voor zomervakanties met het gezin en het vervoeren van mijn r/c vliegtuig, jets en helikopterspullen naar het vliegveld van mijn club. Er is maar één tekortkoming. Het slechte ontwerp van de hulpaccu. Het voertuig heeft te veel overhead-taken die worden uitgevoerd terwijl het is uitgeschakeld en geparkeerd. Ik ben ingenieur en werk meestal vanuit huis. Als mijn RAV4 twee weken onder de carport geparkeerd staat, raakt de hulpaccu bijna volledig ontladen. Als het koud is, -5F zoals nu, raakt de accu binnen een week ontladen. Gisteren werd mijn omgeving getroffen door een sneeuwstorm. Ik ging mijn RAV4 van de carport naar de oprit verplaatsen en de hulpaccu was leeg. Ik moest door de sneeuw naar mijn schuur lopen, de 12v-oplader halen, hem opstellen, 10 minuten opladen, de RAV4 in de Ready-modus zetten en hem 2 uur laten staan, en mijn 12v-oplader terug in de schuur zetten. Er zou een meter op het dashboard van de RAV4 moeten zitten met de status van de 12v-accu, maar die is weggelaten. Ik heb een bluetooth 12v-accumonitor gekocht, de specificaties geven een stroomverbruik van 1,5 mah aan. Als het warmer wordt, zal ik hem installeren. Ik ben ook van plan om de DCM-zekering te trekken. De DCM is veel te spraakzaam. Telematica mag niet plaatsvinden wanneer het voertuig geparkeerd en uitgeschakeld is. De laatste status toen het voertuig in Park werd gezet, zou voldoende moeten zijn. Het is bijna alsof de hoofdprogrammeur van de Toyota DCM een dwangstoornis had. Ik ben op zoek naar een druppelladeroplossing die onder de motorkap wordt geïnstalleerd en de kabelboomstekker die op de druppellader wordt aangesloten, eindigt in de grille in een van de scherm-/gaatjes aan de onderkant van de bestuurderskant. Op die manier kan ik hem aansluiten op het stopcontact dat overeenkomt met de grille aan de voorkant van de bestuurderskant

Ford heeft een oplossing voor hun hybride pick-uptrucks. Een collega vertelde me dat de Ford-app gratis is en dat hij hem kan programmeren om het voertuig automatisch volgens een schema in de Ready-modus te zetten en de duur in te stellen zolang hij wil. Als het voertuig in gebruik is, wordt de verbinding genegeerd.

Ik vind het leuk
Clore Automotive SOLAR 1002 1.5 Amp 12V Automatische boordaccu-oplader
en bouw dan een verlengsnoer om de voorkant van de auto of SUV te plaatsen.
en ik gebruik een blokverwarming om de motor voor te verwarmen.

#14 ·
Een ICE-voertuig geeft meestal een waarschuwing als de 12V-accu moe begint te worden. Na verloop van tijd begint de motor langzamer rond te draaien bij koud weer. Natuurlijke batterijbelastingstester! Meestal een grote run op batterijen hier tijdens de eerste koudegolf wanneer extra koude startampère nodig zijn. Hybride 12V-accu's werken prima totdat ze het niet meer doen! Geen waarschuwing. Hoewel het volledig opladen van de accu kan helpen als de oorzaak een accessoire was dat aanstond of het voertuig langere tijd onbeheerd werd achtergelaten, moeten ze worden belast en vervangen als ze verslechterd zijn.

#16 ·
Ik bezit een paar Battery Tender-eenheden. Ik heb hun verlengsnoer direct op de 12 volt-accu achterin geïnstalleerd. Ik heb een kleine opening gemaakt en het snoer (ongeveer 1 meter) ligt op het dek achter de achterbank. Dus als ik geen stroom heb en de achterdeur niet kan openen, open ik gewoon de achterportier om de Tender aan te sluiten.
Ik zet ook al mijn auto's/vrachtwagens regelmatig aan de oplader.

Absoluut geen problemen voor mijn 2022 Limited.