Toyota RAV4 Forums banner

Heeft hier iemand een fabrieksuitziende druppellader voor hulpaccu's ontworpen?

2.1K views 20 replies 13 participants last post by  The Gadgeteer  
#1 ·
Hallo,

Ik vind de RAV4 Hybrid erg leuk, maar hij heeft wel zijn kanttekeningen. Hij levert uitstekende prestaties en MPG voor zomervakanties met het gezin en het vervoeren van mijn r/c vliegtuig, jets en helikopterspullen naar het vliegveld van mijn club. Er is maar één tekortkoming. Het slechte ontwerp van de hulpaccu. Het voertuig heeft te veel overhead-taken die worden uitgevoerd terwijl het is uitgeschakeld en geparkeerd. Ik ben ingenieur en werk meestal vanuit huis. Als mijn RAV4 twee weken onder de carport geparkeerd staat, raakt de hulpaccu bijna volledig leeg. Als het koud is, -5F zoals nu, raakt de accu binnen een week leeg. Gisteren werd mijn omgeving getroffen door een sneeuwstorm. Ik ging mijn RAV4 van de carport naar de oprit verplaatsen en de hulpaccu was leeg. Ik moest door de sneeuw naar mijn schuur lopen, de 12V-oplader halen, hem opstellen, 10 minuten opladen, de RAV4 in de Ready-modus zetten en hem 2 uur laten staan en mijn 12V-oplader terug in de schuur zetten. Er zou een meter op het dashboard van de RAV4 moeten staan met de status van de 12V-accu, maar die is weggelaten. Ik heb een Bluetooth 12V-accumonitor gekocht, de specificaties geven het stroomverbruik aan op 1,5 mAh. Als het warmer wordt, zal ik hem installeren. Ik ben ook van plan om de DCM-zekering te trekken. De DCM is veel te spraakzaam. Telematica mag niet plaatsvinden wanneer het voertuig geparkeerd en uitgeschakeld is. De laatste status toen het voertuig in de parkeerstand werd gezet, zou voldoende moeten zijn. Het is bijna alsof de hoofdprogrammeur van de Toyota DCM een dwangstoornis had. Ik ben op zoek naar een druppelladeroplossing die onder de motorkap wordt geïnstalleerd en de kabelboomstekker die op de druppellader wordt aangesloten, eindigt in de grille in een van de scherm-/gaatjes aan de onders