Toyota RAV4 Forums banner

Hulp bij het beslissen 2025 vs. 2026 Rav4 Hybrid

1.9K views 4 replies 5 participants last post by  Dimitrij  
#1 ·
Ik weet dat het 1e jaar van een nieuwe generatie meer problemen betekent, maar het voelt raar om nu een 2025 te kopen. Hoewel het laatste jaar meestal een van de meest betrouwbare jaren is. Ik zou betrouwbaarheid boven nieuwer willen, maar heb geen idee wat ik zou missen als ik geen 2026 zou krijgen.

Ik wilde gewoon jullie gedachten horen.

#2 ·
Ik heb geen gedachten, tenminste dat zegt mijn vrouw de hele tijd, maar hoewel ik al tientallen jaren niets nieuws heb gekocht, gezien dit specifieke scenario, tenzij er iets wezenlijk nieuws is aan het hybridesysteem in 2026 (aangezien het ALLEEN hybrides zijn), zou ik niet aarzelen om voor de 2026 te gaan, aangezien het belangrijkste deel van het "nieuwe" niet echt "nieuw" zou zijn.

Als er WEL grote verschillen zijn in het hybridesysteem in 2026 in vergelijking met de vorige generatie, zou ik de 2026 niet aanraken en de 2025 nemen - of een paar jaar wachten om te zien hoe de nieuwe generatie zich ontwikkelt.

#3 ·
De 2026's zijn onthuld, dus er zijn niet veel onbekenden. Met de huidige generatie waren er een paar vroege PITA-problemen die vermeden konden worden door te wachten tot het 3e productiejaar of zo. Ik zou de 25 nemen of wachten tot het 3e productiejaar van de 26 voor minder ongemak. Ik gok dat de nieuwe infotainment problemen zal hebben, maar ik denk dat OTA-updates beschikbaar zullen zijn.

#4 ·
Als je meer technologie, meer vermogen, hogere trekgewichten wilt (in alle modellen behalve de LE), een mogelijke TBD (echt, geen schuim) oplossing voor de achterste motorkabelboom, ga dan voor de 2026. Ik denk ook dat de 2026 een incrementele update is, dus het zou geen grote defecten moeten hebben, maar het is uiteraard onbekend. Het huidige model Gen 5 was een blanco vel papier met een nieuwe motor, een nieuw productieproces, een totaal nieuw ontwerp ten opzichte van de Gen 4, wat een paar jaar duurde om te repareren. Als je voor de Gen 5 gaat en je zorgen maakt over technologie zoals autonoom rijden, infotainment en veiligheidssystemen, zal de auto over een paar jaar erg verouderd aanvoelen. Als geen van deze dingen belangrijk zijn en/of je auto's niet langdurig houdt, dan is er zeker niets mis met de huidige Gen. Wat betreft de verschillen met het hybridesysteem in de 2026, alle eerdere updates van de hybridesystemen waren incrementeel en veroorzaakten geen defecten, behalve een paar omvormerproblemen waarvoor TSB's werden uitgegeven, dus ik betwijfel of er problemen zullen zijn met de aandrijflijn. Ik ben het eens met @14v6 dat het waarschijnlijke grote risico de software is, aangezien dit een totaal nieuw ontwerp is dat het hele besturingssysteem van de auto omvat. Ik denk dat het uiteindelijk wel goed komt (het moet wel, want het is het hele besturingssysteem van de auto!), maar er kunnen wat opstartproblemen zijn. Toyota is tenminste conservatief geweest met software, in tegenstelling tot Tesla waar de eigenaar de bètatester is, maar we zullen zien. Waar Toyota het verprutst, zijn ontwerpen van brandstoftanks, koelvloeistofkleppen, te kleine of zachte zuigerveren, slechte kabelboomontwerpen, waterlekken, een beetje zoals een Chevy uit de jaren 17970, minus de problemen met de zuigerveren, gewoon domheid.

#5 ·
Ik weet dat het 1e jaar van een nieuwe generatie meer problemen betekent, maar het voelt dwaas om nu een 2025 te kopen. Hoewel meestal het laatste jaar een van de meest betrouwbare jaren is. Ik zou betrouwbaarheid boven nieuwer willen, maar heb geen idee wat ik zou kunnen missen als ik geen 2026 zou krijgen.

Ik wilde gewoon jullie gedachten.
Gegeven de recente ervaring met veel nieuwe Toyota-modellen, zou je wel eens wat kinderziektes kunnen missen :). Ik herinner me de vroege RAV4.5 (2019-2021) die "problemen" had met de brandstoftank en de kabel die de motor van de achteras aandrijft.