Toyota RAV4 Forums banner

Is er een manier om de automatische achterklep uit te schakelen?

1 reading
19K views 16 replies 9 participants last post by  snic  
#1 ·
Onze vorige RAV4 hybride had geen automatische achterklep en dat werkte goed voor ons. Onze nieuwe RAV4 Prime heeft de automatische achterklep. Weet iemand of er een manier is om de automatische achterklep uit te schakelen? Zo ja, werkt het dan net zo gemakkelijk alsof de auto deze functie niet had?

#4 ·
Een van de dashboardinstellingen schakelt de functie van de elektrische achterklep in en uit.

Maar om op je andere vraag te antwoorden: nee, het is erg moeilijk als deze is uitgeschakeld, helemaal niet zoals een auto zonder, ook ik wou dat ik hem uit kon zetten en er gemakkelijk zonder kon leven, maar zo werkt het niet.
Heel erg bedankt, vooral voor de informatie over uw ervaring met de tweede vraag.

#5 ·
Een recente thread:

En mijn thread waarin de handmatige bediening wordt besproken (wordt ook besproken in de link die ik hierboven heb gedeeld)

#6 ·
Dus, toen we de kinderen deze zomer van de universiteit ophaalden, propvolde we de R4P tot de nok toe met een hele kamer vol troep, om er vervolgens achter te komen dat we de deur niet konden forceren om te sluiten tegen de berg zachte, samendrukbare kleding achterin, want zodra de automatische deur weerstand ondervond, keerde hij om en ging open. Ik neem aan dat het uitschakelen van de "PBD" je in staat zou stellen om de deur in een dergelijke situatie te forceren?

#7 ·
Ik veronderstelde dat het uitschakelen van de "PBD" je in staat zou stellen de deur in een situatie als deze te forceren?
Ik heb het op een ochtend uitgeschakeld toen ik op reis was, zodat iemand (dat zou ik of mijn vrouw zijn) het niet per ongeluk zou openen met onze geĂŻnstalleerde Yakima-fietsenrek. Ik kon het dichtduwen, maar niet tegen iets. Het kwam niet los van het aandrijfmechanisme, dus ik was voorzichtig om het niet sneller te duwen dan het mechanisme aankon.

#8 ·
Huh. Wat ik leer, is dat vrijwel elke toeters en bellen zijn nadeel heeft. Ik had de voorkeur gegeven aan een R4P die $ 5.000 of $ 10.000 minder kostte, maar dan zonder automatische achterdeur, rijstrookassistentie en adaptieve cruise control. Elk van deze is, zoals mijn vrouw zegt, "actief nutteloos" gebleken.

#13 ·
Huh. Wat ik leer, is dat vrijwel elke toeters en bellen zijn nadeel heeft. Ik had de voorkeur gegeven aan een R4P die $ 5.000 of $ 10.000 minder kostte, maar dan zonder een automatische achterdeur, lane keep assist en adaptieve cruise control. Elk van deze is, zoals mijn vrouw zegt, "actief nutteloos" gebleken.
Ik heb een rav4 xle premium hybride met dezelfde opties en ben dol op alle drie, zeker als ik een uitstapje buiten de stad maak, ben ik echt dol op de adaptieve cruise control. Ik denk dat verschillende mensen verschillende dingen leuk vinden.

Doug

Verzonden vanaf mijn SM-G996U met Tapatalk

#9 ·
Mijn pick-up had een zacht openende achterklep, wat ik niet prettig vond. Niets zo vervelend als de achterklep ontgrendelen en 10 seconden wachten tot hij opengaat, zodat je erin kunt stappen!
Natuurlijk heb ik oplossingen gevonden, maar het voelt nog steeds raar om de klep op een parkeerplaats te ontgrendelen en dan te moeten wachten.

Het is hetzelfde met de achterklep van de RAV. We kunnen tenminste weglopen omdat hij vanzelf sluit, maar ik betrap mezelf er nog steeds op dat ik de dans doe en wacht tot hij opengaat.

Ik heb de knop op het dashboard maar een paar keer gebruikt (althans, ik ben er nog niet in getraind om hem te gebruiken). Ik krijg over een paar dagen een fietsenrek, ik hoop dat ik geen fouten maak als het eenmaal is aangesloten.
Ik zou graag een extra optie willen: schakel de binnenschakelaar uit, maar laat de elektromotor werken als je de knop op de achterdeur gebruikt. Dan geen ongelukken door de knop op het dashboard en toch functionaliteit behouden.

#10 ·
We kunnen tenminste weglopen omdat het zelfsluitend is
Ja - maar als je de auto vergrendelt met de afstandsbediening terwijl de achterdeur nog sluit, piept de auto niet. Je weet dus niet of dat komt omdat de deur nog niet gesloten is of dat er per ongeluk een andere deur open is blijven staan. Ik verspil uiteindelijk kostbare seconden en wacht tot de achterdeur gesloten is voordat ik weg kan lopen. (Schuingedrukt om te benadrukken hoeveel dit een probleem van de eerste wereld is :.)

#14 ·
Ik heb het rijstrook-centrerings-/vertreksysteem een keer gebruikt en was niet tevreden. Ik klom echter van 2.000 naar 5.000 met beperkte rechte weggedeelten.
Ik zal het een keer testen (als/wanneer ik het me herinner) onder betere omstandigheden. Ik had het in mijn vorige voertuig en had het 99,2% van de tijd dat ik het voertuig bezat 'uit'. Toen vergat ik dat ik het had.

Radar/Adaptieve cruise control is in mijn opinie de beste geautomatiseerde functie.

Mijn vorige had niet de functie om het voertuig te stoppen indien nodig - ik weet niet of mijn RAV dat doet (ik neem aan van wel), maar ik ga nooit zo langzaam met cruise control actief, dus ik zal het waarschijnlijk nooit weten. haha

#16 ·
Ik heb het rijstrookcentrerings-/vertreksysteem één keer gebruikt en was niet tevreden. Ik reed echter van 2.000 naar 5.000 met beperkte rechte weggedeelten.
Ik zal het een keer testen (als/wanneer ik het me herinner) onder betere omstandigheden. Ik had het in mijn vorige voertuig en had het 99,2% van de tijd dat ik het voertuig bezat 'uit'. Toen vergat ik dat ik het had.

Radar/Adaptive cruise is naar mijn mening de beste geautomatiseerde functie.

Mijn vorige had niet de functie om het voertuig te stoppen als dat nodig was - ik weet niet of mijn RAV dat doet (ik neem aan van wel), maar ik ga nooit zo langzaam met cruise actief, dus ik zal het waarschijnlijk nooit weten. haha
Rijstrookcentrering zou handig zijn als het systeem de bestuurder toestond het stuur lichtjes met één of twee handen vast te houden. Zoals het is, vereist het een vrij stevige grip met beide handen, stevig genoeg om gewicht en neerwaartse druk op het stuur uit te oefenen. Als ik dat doe, dwingt de automatische centrering zichzelf tegen mijn handen en armen terwijl hij stuurt en is het vervelend om te gebruiken. Dus doe ik het niet. Sommigen geven toe dat ze een waterfles in het stuur klemmen om het systeem te foppen, maar dat doe ik ook niet.
Adaptive cruise werkt goed en ik vind het fijn, maar zou het nooit gebruiken in stop-and-go verkeer.

#15 ·
Een heel mooie eigenschap van adaptieve cruisecontrol is in stop-and-go-verkeer. Stel de cruisecontrol in en laat de auto vooruit rijden en stoppen als de auto voor je beweegt. De enige menselijke interventie die nodig is, is als de auto langer dan 3 seconden volledig tot stilstand komt, de bestuurder moet dan op hervatten of het gaspedaal drukken om de auto weer in beweging te zetten.

#17 ·
Een heel mooie eigenschap van adaptieve cruise is in stop-and-go verkeer. Stel de cruise in en laat de auto vooruit bewegen en stoppen als de auto voor je beweegt. De enige menselijke interventie die nodig is, is als de auto langer dan 3 seconden volledig tot stilstand komt, de bestuurder moet op hervatten of het gaspedaal drukken om de auto weer in beweging te zetten.
Ja, dit is een erg mooie eigenschap - als hij de motor niet constant onnodig zou inschakelen. Ik gebruik het tijdens lange ritten, wanneer ik de motor meestal op de snelweg gebruik. Anders gebruik ik voor mijn normale woon-werkverkeer, dat ik alleen op de batterij kan afleggen, de gewone cruise control.

Wat betreft lane keep, ik wil niet het gevoel hebben dat ik met de auto aan het worstelen ben. Ik weet dat sommige mensen het leuk vinden, maar ik vind het irritant.