Toyota RAV4 Forums banner

Net van achteren aangereden

10K views 24 replies 11 participants last post by  mikefocke  
#1 ·
Net van achteren aangereden terwijl we stonden te wachten om rechtsaf te slaan bij een stoplicht. We stonden allebei stil en de vrachtwagen achter me dacht dat het groen was omdat de auto links bewoog, dus hij reed recht op mijn achterkant. Visuele schade aan de achterbumper en het achterpaneel aan de passagierskant.

Ga er volgende week mee naar de garage, maar ik vraag me af of er mechanische schade kan zijn, en aangezien dit een hybride is, waar moet ik nog meer op letten? Ik ben ook van plan om ermee naar Toyota te gaan voor een snelle blik.

Waardeer alle input hier, bedankt.

#2 ·
Oh, dat is balen. Ik heb net mijn Subaru teruggekregen van de garage ... voor de tweede keer in een jaar.

Ik denk niet dat de hybride iets speciaals heeft om over na te denken. De achteraandrijving motor zit daar achterin, maar het zal wel wat schade vergen voordat dat een probleem wordt. De 12V-accu zit achterin (aan de passagierskant), maar het zou wel wat schade aan de laadruimte vergen om erbij te komen. Verder is alles in principe hetzelfde als het benzine model. Ik denk niet dat het anders zal zijn dan bij een andere auto, dus uw garage zou hier prima mee om moeten kunnen gaan.

#3 ·
De meeste bumpers zijn tegenwoordig slechts cosmetische covers en de echte schokabsorberende structuur zit achter de cover. Dwarsbalken, schokabsorberende structuren. Sommige vervormen en moeten worden vervangen. Sommige items die eruitzien als schokdempers.

Zoek uit of uw staat en verzekering iets hebben dat "verminderde waarde" wordt genoemd. Uw auto wordt nu gemarkeerd in dingen als Carfax en in het DMV als gerepareerd en dus, als iemand hem zou kopen, zouden ze verwachten dat u aanzienlijk minder betaalt, omdat het paneel vervangen of rechtgetrokken zou moeten worden en de impactbescherming mogelijk niet zo volledig is. Om dit te minimaliseren, maakt u foto's voor en na en laat u de gegevens van wat er is gedaan beschikbaar om te laten zien hoe minimaal de schade was en hoe het de bruikbaarheid van de auto niet beĂŻnvloedt. Zijn de achterklep en eventuele sensoren in orde?

Een andere vraag is of de impact de wieluitlijning zou hebben beĂŻnvloed. Informeer naar een huurauto en wie betaalt terwijl het werk wordt gedaan. Goede carrosseriebedrijven zijn vaak ver van tevoren volgeboekt.

Ik werd aangereden terwijl ik stilstond in een rij wachtend voor een stoplicht. Dit door een kleine sedan die het stoplicht niet kon zien vanwege een paneelwagen tussen ons die er op het laatste moment in slaagde om de middenberm op te gaan, wat haar verraste. Ik zat op dat moment in een Porsche. Ik ging naar een carrosseriebedrijf en ze vervingen de schokabsorberende items, reviseerden de cover, schilderden de bumpercover en controleerden de uitlijning en ik was weer helemaal in orde. Ik onthulde het ongeval toen ik de auto 5 jaar later verkocht, je kon er niets van zien. De enige moeite was dat haar verzekeringsmaatschappij weigerde te betalen voor het gebruik van nieuwe bouten om de goed verroeste bouten te vervangen die de uitlaatdemper vastzetten die voor de reparatie verwijderd moest worden. Ze waren ongeveer $ 8 per stuk ...

Succes.

#19 ·
De meeste bumpers zijn tegenwoordig slechts cosmetische covers en de echte schokabsorberende structuur zit achter de cover. Dwarsbalken, schokabsorberende structuren. Sommige vervormen en moeten worden vervangen. Sommige items die eruitzien als schokdempers.

Zoek uit of uw staat en verzekering iets hebben dat "verminderde waarde" wordt genoemd. Uw auto wordt nu gemarkeerd in dingen als Carfax en in de DMV als gerepareerd en dus, als iemand hem zou kopen, zouden ze verwachten dat u aanzienlijk minder betaalt, aangezien het paneel vervangen of rechtgemaakt zou moeten worden en de impactbescherming mogelijk niet zo volledig is. Om dit te minimaliseren, maakt u foto's voor en na en heeft u de gegevens van wat er is gedaan beschikbaar om te laten zien hoe minimaal de schade was en hoe deze de bruikbaarheid van de auto niet beĂŻnvloedt. Zijn de achterklep en eventuele sensoren in orde?

Een andere vraag is of de impact de wieluitlijning zou hebben beĂŻnvloed. Informeer naar een huurauto en wie betaalt terwijl het werk wordt gedaan. Goede carrosseriebedrijven zijn vaak ver van tevoren volgeboekt.

Ik werd aangereden terwijl ik voor het laatst stilstond in een rij wachtend voor een stoplicht. Dit door een kleine sedan die het stoplicht niet kon zien vanwege een paneelwagen tussen ons die er op het laatste moment in slaagde om de middenberm in te duiken, wat haar verraste. Ik zat op dat moment in een Porsche. Naar een carrosseriebedrijf gebracht en ze vervingen de schokabsorberende items, reviseerden de cover, schilderden de bumpercover en controleerden de uitlijning en ik was weer helemaal in orde. Ik onthulde het ongeval toen ik de auto 5 jaar later verkocht, je kon er niets van zien. Het enige gedoe was dat haar verzekeringsmaatschappij weigerde te betalen voor het gebruik van nieuwe bouten om de goed verroeste bouten te vervangen die de geluiddemper vastzetten die voor de reparatie verwijderd moest worden. Ze waren ongeveer $ 8 per stuk ...

Succes.
Hoi, mijn auto staat momenteel in de garage en de verzekeringsman vroeg me om een schatting van de "verminderde waarde" - hoe moet ik daarop komen? Zou ik het van de garage kunnen krijgen? Een site zoals KBB om die schatting te geven? Of moet ik gewoon 1M aanvragen? ;-) J/K

#5 ·
Bedankt voor alle input, de mijne is een XSE zonder parkeersensor. Op dit moment in de carrosserie en ze kunnen zien dat de achterste verstevigingsbalk flink is ingedrukt, maar ze zien op dit moment geen mechanische schade, en de auto rijdt prima, behalve dat ik voelde dat de auto iets meer schokte dan normaal toen de ICE stopte en startte terwijl we op de agent wachtten.

Krijg later een andere offerte, het is zeker triest voor een auto van 6 maanden oud, maar goed, het wordt gerepareerd.

Normaal gesproken zou ik de bumper upgraden, maar deze Rav4 is zo nieuw, ik denk niet dat er een goede aftermarket is?

#12 ·
thx voor alle input, de mijne is een XSE zonder parkeersensor. Op dit moment in de carrosserie en ze kunnen zien dat de achterste verstevigingsbalk behoorlijk is ingedrukt, maar ze zien op dit moment geen mechanische schade, en de auto rijdt prima, behalve dat ik voelde dat de auto iets meer schokte dan normaal toen de ICE stopte en startte terwijl we op de agent wachtten.

Zal later een andere offerte krijgen, het is zeker triest voor een auto van 6 maanden oud, maar goed, het zal gerepareerd worden.

Normaal gesproken zou ik de bumper upgraden, maar deze Rav4 is zo nieuw, ik denk niet dat er een goede van derden is?
Nu is een goed moment om een OEM trekhaak te installeren als je er een wilt. Als ik me goed herinner, vervangt de OEM trekhaak de bumper.

#6 ·
Vervelend om te horen. Hij is tenminste niet weggelopen en hij is verzekerd, toch? Hier in de buurt (Austin, TX metro) rennen ze meestal weg, als ze dat niet kunnen, zijn ze meestal niet verzekerd.

Ik ben nog nooit aangereden door een verzekerde bestuurder. [emoji35]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

#11 ·
Sorry om te horen. Hij is tenminste niet weggelopen en hij is verzekerd, toch? Hier in de buurt (Austin, TX metro) rennen ze meestal weg, als ze dat niet kunnen, zijn ze meestal onverzekerd.

Ik ben nog nooit aangereden door een verzekerde bestuurder. [emoji35]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Het aantal onverzekerde bestuurders is ronduit schokkend. Dit zou veel gemakkelijker te handhaven moeten zijn, aangezien voertuigen op mensen geregistreerd staan en de verzekering aan specifieke voertuigen is gekoppeld.

#7 ·
Mijn eerste schatting is alleen al voor de zichtbare schade meer dan 3K... Gelukkig is de man verzekerd en heeft hij al een claim ingediend, dus ik wacht tot ik met de schade-expert kan praten en zal de bovenstaande vragen stellen (Bedankt voor de input).

ik heb een Rav4 met carrosseriepakketten van derden in Hong Kong gezien, en ik vond de achterbumperstukken wel mooi, dus nu google-tijd!!

#9 ·
Is het mijn verbeelding of worden er veel 4.5 RAV4's van achteren aangereden?

Ik heb er de laatste tijd een paar achter me gehad en de linker- en rechterremlichten zijn niet erg goed zichtbaar en het "derde" remlicht is niet in het zicht.

Het lijkt erop dat deze ongelukken overdag gebeuren, dus zou dit de volgende Toyota-reparatie kunnen zijn om een kabelboom toe te voegen om meer lichten aan de achterkant te laten branden, zoals ze doen als de koplampen aan zijn? Misschien moeten we allemaal de hele tijd met de koplampen aan rijden (niet automatisch voor sommigen van ons) en kijken of dit stopt.

Gedachten?

#15 ·
Is het mijn verbeelding of worden er veel 4.5 RAV4's van achteren aangereden?

Ik heb er de laatste tijd een paar achter me gehad en de linker- en rechterremlichten zijn niet erg goed zichtbaar en het "derde" remlicht is niet in het zicht.

Het lijkt erop dat deze ongelukken overdag gebeuren, dus zou dit de volgende Toyota-reparatie kunnen zijn om een kabelboom toe te voegen om meer lichten aan de achterkant te laten branden, zoals ze zijn als de koplampen aan zijn? Misschien moeten we allemaal de hele tijd met de koplampen aan rijden (niet automatisch voor sommigen van ons) en kijken of dit stopt.

Gedachten?
In mijn geval was het eigenlijk te wijten aan de nalatigheid van de bestuurder achter mij - hij werd eigenlijk voor de gek gehouden door de man naast onze rijstrook die er vandoor ging en de tegemoetkomende auto's afsneed om die bocht naar rechts roekeloos te maken. Ik keek eigenlijk naar zijn auto en de tegemoetkomende auto's die vlak achter hem aanrenden en dacht hoe roekeloos die man was, toen "BAM" werd ik in plaats daarvan aangereden - hoe grappig!!

Nou, ik heb een paar bumperkits gevonden en zelfs een van TRD in JP!! Maar ik denk niet dat ik die kant op zou gaan, want de achterbumper zou er misschien raar uitzien zonder de rest van de kits :-D Dus ik zou misschien overwegen om in plaats daarvan een OEM trekhaak te nemen, bedankt voor de tips!!

#10 ·
Ja, ik hou niet van die kleine achterlichten. Ik heb erg heldere achterste richtingaanwijzers toegevoegd om daar mogelijk mee te helpen, en ik denk er ook over om een knipperend remlicht toe te voegen, maar als je volledig stilstaat, helpt dat misschien niet veel.

#18 ·
Deze prachtige achterbumper (MS343-42001) van TRD gevonden, maar jammer dat ik hem niet direct in de VS kan krijgen. Weet iemand een manier om hem bij TRD JP te bestellen??

Wow, hoe triest is die RAV4? Het lijkt wel of iemand gevangen zit in de carrosserie van de RAV4 en op het punt staat te beginnen met huilen

Sorry, maar dat was het eerste wat ik zag ... maar ik zie gezichten in alle auto's

#24 ·
Misschien dit zou helpen.
Enorm bedankt!! Ik was niet op de hoogte van de claim "verminderde waarde" tot uw bericht. Door de instructies van uw site te volgen, krijg ik er een cheque van $2500 voor.

Daarnaast zijn alle reparaties voltooid en ziet mijn auto er nu weer als nieuw uit. De uiteindelijke reparatiekosten bedroegen ongeveer $5K - wow - meer dan ik had verwacht, en ik ben blij dat er geen mechanische schade is opgetreden, aangezien ik van plan ben deze auto nog lang te houden.

Ik hoop dat deze thread nuttig is voor anderen!!

#23 ·
Ik zat vorig najaar op dezelfde plek als jij. XSE met 1500 mijl. De andere bestuurder had een verzekeringskaart, maar de volgende dag bleek deze verlopen te zijn. Gebeurde op een parkeerplaats. Onze rekening was $ 1.700,00 voor reparaties. Onze verzekering dekte het minus het eigen risico van 500. Een deel van de reparatie is een pre-werkscan van de computer en een post-werkscan.
Klinkt alsof het veel erger had kunnen zijn. Succes.