Toyota RAV4 Forums banner
1 - 12 of 12 Posts

driz

· Registered
5 Posts
Discussion starter · #1 ·
Mijn dochter heeft net een nieuwe RAV gekocht en die heeft de LED-verlichting met de scherpe afsnijlijnen van het Europese type. De lichten staan veel te hoog afgesteld en dat is heel duidelijk. Andere bestuurders zijn ook niet blij als ze van de andere kant komen. Ik doe al sinds de jaren 70 mijn eigen lichten en kan de afstellingen voor deze lichten nergens vinden. Ik heb ook overal op het web gezocht naar informatie en ben niets tegengekomen, behalve mensen die klagen over te hoog afgestelde lichten. Ik vond wel een online handleiding met een verticale afsteller recht naar beneden in het midden van de achterkant met een Phillips-kop die op de gebruikelijke manier wordt afgesteld. Ik zie daar beneden niets. Dus wat is het geheim van deze ongewone lichten?

Discussion starter · #4 ·
Oké, zonder de auto hier kan ik niet kijken, dus ik werk hier uit mijn geheugen. Zoals ik al zei, lijkt het erop dat er niets recht naar beneden zit waar het hoort te zitten. Ik kan het gemist hebben, maar het is vrij twijfelachtig aangezien ik min of meer weet waar ik naar zoek. Ik ben er helemaal geweest met een schroevendraaier van 12 inch lang en ben niets tegengekomen. Ik zal nog eens kijken als hij hier terug is.

Nu, die foto op de link met de 10 mm, dat is ongebruikelijk voor mij. Kijkt dat recht naar voren?
Ik kan een achterste afsteller zien die links en rechts doet, maar niet op/neer. Is dat een ander soort met een horizontale bediening die de verticale beweegt? Zo ja, is rechtsomhoog of omlaag?

Ik ben dol op die koplamp, afgezien daarvan. Dat Euro-ontwerp steekt met kop en schouders boven onze verouderde SAE-ontwerpen uit.