Toyota RAV4 Forums banner
1 - 12 of 12 Posts

driz

· Registered
5 Posts
Discussion starter · #1 ·
Mijn dochter heeft net een nieuwe RAV gekocht en die heeft de LED-verlichting met de scherpe afsnijlijnen van het Europese type. De lichten staan veel te hoog afgesteld en dat is heel duidelijk. Andere bestuurders zijn ook niet blij als ze van de andere kant komen. Ik doe al sinds de jaren 70 mijn eigen lichten en kan de afstellingen voor deze lichten nergens vinden. Ik heb ook overal op het web gezocht naar informatie en ben niets tegengekomen, behalve mensen die klagen over te hoog afgestelde lichten. Ik vond wel een online handleiding met een verticale afsteller recht naar beneden in het midden van de achterkant met een Phillips-kop die op de gebruikelijke manier wordt afgesteld. Ik zie daar beneden niets. Dus wat is het geheim van deze ongewone lichten?

Discussion starter · #4 ·
Oké, zonder de auto hier kan ik niet kijken, dus ik werk hier uit mijn geheugen. Zoals ik al zei, lijkt het erop dat er niets recht naar beneden zit waar het hoort te zitten. Ik kan het gemist hebben, maar het is vrij twijfelachtig aangezien ik min of meer weet waar ik naar zoek. Ik ben er helemaal geweest met een schroevendraaier van 12 inch lang en ben niets tegengekomen. Ik zal nog eens kijken als hij hier terug is.

Nu, die foto op de link met de 10 mm, dat is ongebruikelijk voor mij. Kijkt dat recht naar voren?
Ik kan een achterste afsteller zien die links en rechts doet, maar niet op/neer. Is dat een ander soort met een horizontale bediening die de verticale beweegt? Zo ja, is rechtsomhoog of omlaag?

Ik ben dol op die koplamp, afgezien daarvan. Dat Euro-ontwerp steekt met kop en schouders boven onze verouderde SAE-ontwerpen uit.

Het schroefkanaal staat niet recht naar beneden. Het staat in een hoek...het zit er echt, geloof me. Ik denk dat je het gemist hebt omdat je keek waar het zou moeten zijn en niet waar het zou kunnen zijn LOL. Die 10 mm moer zit aan de achterkant van de koplamp en regelt alleen de verticale beweging. Op die moer zitten ook tanden. Met de tanden stel je hem van bovenaf af en met de moer kun je het van achteraf doen. De meeste koplampen op auto's die ik heb gehad, geven je de optie om van bovenaf of achteraf af te stellen. Ik heb het gevoel dat je gewend bent om koplampen met verzegelde straal af te stellen met de schroeven aan de voorkant LOL. Ook deze euro design koplampen zijn al sinds de jaren 90 op Amerikaanse auto's te vinden LOL. Gewoon een projector die leds gebruikt.

Discussion starter · #6 ·
Het schroefkanaal staat niet recht naar beneden. Het staat in een hoek... het zit er echt. Ik denk dat je het gemist hebt omdat je keek waar het zou moeten zijn en niet waar het zou kunnen zijn LOL. Die 10 mm moer zit aan de achterkant van de koplamp en regelt alleen de verticale beweging. Op die moer zitten ook tanden. De tanden zijn hoe je hem van bovenaf afstelt en met de moer kun je het van achteren doen. De meeste koplampen op auto's die ik heb gehad, geven je de optie om van bovenaf of van achteren af te stellen. Ik heb het gevoel dat je gewend bent om koplampen met verzegelde bundel af te stellen met de schroeven aan de voorkant LOL. Ook zijn deze euro-design koplampen al sinds de jaren 90 op Amerikaanse auto's te vinden LOL. Gewoon een projector die leds gebruikt.
Ik heb dat een paar minuten geleden gevonden in een eerdere post, waarschijnlijk degene waar die foto in stond. Ik ga die koplampen, met name de linker met de moer, aanpakken zodra ik de auto in handen krijg.
Die stijl met de rechte afsnijding was altijd erg zeldzaam in de VS. SAE keurde ze nog niet goed, maar sommige van de auto's die in Canada werden gemaakt, leken ze te hebben en binnen te komen. Ik zie in die andere thread dat de experts een hekel hebben aan die LED's! Weer een reden om experts met een flinke korrel zout te nemen. Die RAV verlicht de hertenknokkel als mistlampen op steroĂŻden. Ik kan niet begrijpen hoe iemand er niet van zou kunnen houden. Het enige wat ik ooit beter heb gezien, was het aanzetten van de lichtbalk op onze politievoertuigen. Ik moet kijken of ik LED-lampen in onze Sonata kan inbouwen. Enig idee over drop-ins die passen? Ik zit nog steeds in het halogeen:crying:crying tijdperk.........

Een van de eerste auto's die ik met projectoren had, was een 2003 Saturn L300. Veel mensen houden niet van projectoren vanwege de cutoff, maar houden ervan. Ik heb Acura tl-projectoren in mijn Rav4 ingebouwd. Mijn koplampen blazen de led-verlichting uit het water LOL. Wat je sonata betreft, is led-verlichting verspilling. Als je sonata projectoren gebruikt, gebruikt hij hoogstwaarschijnlijk een h11-lamp. Led-lampen zijn voor het grootste deel niet zo goed als halogeen en kunnen niet tippen aan fabrieks-led-verlichting. Je beste gok is een kwalitatief goede hid-opstelling. Ik gebruik alleen Morimoto, die ik koop van The Retrofit Source. Met hid-onderdelen krijg je goedkope resultaten als je goedkope onderdelen koopt.

Weten we zeker dat al deze LED-palen afkomstig zijn van verkeerd uitgelijnde lichten uit de fabriek of gewoon van gebruikers die niet bekend zijn met de nieuwe lichttechnologie? De prestaties 's nachts zijn echt indrukwekkend en een van mijn favoriete kenmerken van het pakket.

Weten we zeker dat al deze LED-berichten afkomstig zijn van verkeerd uitgelijnde lichten van de fabriek of gewoon van gebruikers die niet bekend zijn met de nieuwe lichttechnologie? De prestaties 's nachts zijn echt indrukwekkend en een van mijn favoriete kenmerken van het pakket.
Als mensen je grootlichten geven, dan staan je koplampen te hoog afgesteld. Dit zijn zeker goede lichten, maar ze kunnen gemakkelijk te hoog worden afgesteld.

Discussion starter · #11 ·
Als mensen je grootlicht geven, dan staan je koplampen te hoog afgesteld. Dit zijn zeker goede lampen, maar ze kunnen gemakkelijk te hoog worden afgesteld.
In ons geval staan die dingen zo hoog dat ze aan de horizon staan. Of hoger. Ze moest de hare de hele tijd op grootlicht laten staan, zodat tegemoetkomende auto's ze zouden zien zakken. Zelfs dan werd ze vaak uit pure ergernis nog geflitst. Ze had wel een mooi uitzicht op de bomen. Rondvragen leert dat dit een vrij veelvoorkomend probleem is.

1 - 12 of 12 Posts