Toyota RAV4 Forums banner
1 - 20 of 20 Posts

Funkadelicfunk06

· Registered
20 Posts
Discussion starter · #1 ·
Heeft iemand een Rough Country leveling kit geïnstalleerd? Ik denk erover om er ooit een te kopen, maar voordat ik mijn rav level, wil ik nieuwe wielen halen en de originele banden houden totdat ik nieuwe banden nodig heb. Wat ik graag wil doen, is wielen kopen die werken met de leveling kit, zodat ik mijn wielen niet hoef te vervangen wanneer ik de leveling kit installeer.
Rough Country heeft specificaties in maten die werken voor hun kit (235/70r17 en 17x8, +38), maar ze vermelden dat je zelfs met die aanbevelingen de leveling kit moet passen voordat je hem installeert.
Is de leveling kit door iemand geïnstalleerd met andere specificaties? Vinden jullie allemaal dat een leveling kit het waard is? Ik vind het er wel gaaf uitzien, maar het kan meer moeite zijn dan het waard is.
Als ik mijn auto niet level, ben ik van plan om een paar wielen te gebruiken die ik bij Discount Tire heb gevonden en die 17x7,5 met een offset van 38 hebben. Ze kosten ongeveer $100 per stuk...moet ik me zorgen maken dat ze zo goedkoop zijn? En als ik van plan ben om mijn auto te levelen, zijn dat de wielen die ik graag zou gebruiken, gewoon omdat ze al geïnstalleerd zouden zijn, maar de maat is niet precies wat Rough Country aanbeveelt.
Ik weet heel weinig van auto's en dit is de eerste keer dat ik de mijne echt ga aanpassen...dus ik verontschuldig me voor mijn onwetendheid.

Discussion starter · #3 ·
Ik heb een ruwe country leveling kit op de mijne en ik ben er dol op, de twee en een halve inch leveling kit zal er naar mijn mening grappig uitzien met de standaard velgen. Als ik het opnieuw zou doen, zou ik 16s nemen in plaats van de 17e die ik heb gekocht.
Image
Image
Image

Verzonden vanaf mijn Pixel 4 XL met Tapatalk
Ik vind dat er echt cool uitziet... maar je zegt dat de wielen nog kleiner moeten zijn dan 17? Ik ga de standaard velgen niet gebruiken omdat ik vind dat ze er niet erg mooi uitzien. Ik bekijk een paar zwarte velgen die 17s zijn. Ik denk dat ik me meer zorgen maak dat de standaard banden er raar uit zullen zien...

Het is veel gemakkelijker om de standaard wielen en banden samen te verkopen, al gemonteerd en gebalanceerd, dan om later alleen de velgen te verkopen. Je zou waarschijnlijk $400-500 krijgen voor het hele pakket nu, versus misschien $100 of zo voor alleen de standaard wielen later. Dus, het kopen van de aftermarket wielen en banden nu zou niet zo duur zijn als het lijkt.

Dat gezegd hebbende, als je van plan bent om te off-roaden (meer dan bospaden), kan het liften van dit voertuig een behoorlijk significant voordeel opleveren. De standaard bodemvrijheid is slechts ~5" langs de auto toen ik mat - ik weet niet waar Toyota in godsnaam hun cijfers vandaan haalt - dus het liften van 2+" met grotere banden is een opmerkelijke algehele toename.

Ten slotte, welke wielen en banden ook passen zonder te schuren na de lift, passen ook zonder te schuren ervoor. Liftkits op deze voertuigen helpen niet met de montage van banden. Dus, over het algemeen past alles rond de 30" of minder met een +30-+38 offset ervoor en erna. Mijn 30,5" banden vereisten een klein beetje trimmen aan de onderste voorste valance voor de voorbanden, maar schuren anders niet bij volledige vergrendeling en volledige articulatie.

Het is een stuk makkelijker om de standaard wielen en banden samen te verkopen, al gemonteerd en gebalanceerd, dan om later alleen de velgen te verkopen. Je zou waarschijnlijk $400-500 krijgen voor het hele pakket nu, versus misschien $100 of zo voor alleen de standaard wielen later. Dus het kopen van de aftermarket wielen en banden zou niet zo duur zijn als het lijkt.

Dat gezegd hebbende, als je van plan bent om te off-roaden (meer dan boswegen), kan het liften van dit voertuig een behoorlijk aanzienlijk voordeel opleveren. De bodemvrijheid is slechts ~5" langs de auto toen ik het mat - ik weet niet waar Toyota hun cijfers vandaan haalt - dus het liften van 2"+ met grotere banden is een opmerkelijke algemene toename.

Ten slotte, welke wielen en banden ook passen zonder te schuren na de lift, passen ook zonder te schuren ervoor. Liftkits op deze voertuigen helpen niet met de montage van banden. Dus over het algemeen past alles rond de 30" of minder met een +30-+38 offset voor en na. Mijn 30,5" banden vereisten een klein beetje trimmen aan de onderste voorste valance voor de voorbanden, maar schuren anders niet bij volledige vergrendeling en volledige articulatie.
Wil je delen hoe je aan je aantal van slechts 5" bodemvrijheid bent gekomen?

Het was op mijn verharde oprit. Ik heb sindsdien ook mijn Rav 3" opgetild, wat nauwkeurig werd weergegeven in de hoogte van de trekhaak (8" tot 11"), evenals de hoogte van het midden van het voertuig (nu ongeveer 8,5" of zo).

Ik denk dat dat er echt cool uitziet... maar je zegt dat de wielen nog kleiner moeten zijn dan 17? Ik ga de originele velgen niet gebruiken, want ik vind ze er niet mooi uitzien. Ik ben op zoek naar een paar zwarte velgen van 17 inch. Ik ben meer bezorgd dat de originele banden er raar uit gaan zien...
Hij zei dat als je op zoek bent naar de voordelen van grotere zijwanden (een comfortabelere rit en betere offroad-tractie), het overstappen op 16" wielen in plaats van 17" wielen die voordelen alleen maar verder versterkt.

Discussion starter · #10 ·
Het is een stuk makkelijker om de standaard wielen en banden samen te verkopen, al gemonteerd en gebalanceerd, dan om later alleen de velgen te verkopen. Je zou nu waarschijnlijk $400-500 krijgen voor het hele pakket, versus misschien $100 of zo voor alleen de standaard wielen later. Dus het kopen van de aftermarket wielen en banden zou niet zo duur zijn als het lijkt.

Dat gezegd hebbende, als je van plan bent om te off-roaden (meer dan boswegen), kan het liften van dit voertuig een behoorlijk aanzienlijk voordeel opleveren. De bodemvrijheid is slechts ongeveer 5 inch langs de auto toen ik het mat - ik weet niet waar Toyota hun cijfers vandaan haalt - dus het liften van 2+ inch met grotere banden is een opmerkelijke algehele toename.

Ten slotte passen alle wielen en banden die zonder aanlopen passen na de lift, ook zonder aanlopen ervoor. Liftkits op deze voertuigen helpen niet met de montage van banden. Dus over het algemeen past alles rond de 30" of minder met een +30-+38 offset ervoor en erna. Mijn 30,5" banden vereisten een klein beetje trimmen aan de onderste voorste valance voor de voorbanden, maar raken anders niet aan bij volledig stuur en volledige articulatie.
Oh, ik snap het. De lift maakt dus geen verschil in band/wiel. Wat past, past ongeacht of de auto is gelift, correct?

Ik heb een ruwe country leveling kit op de mijne en ik ben er dol op, de twee en een halve inch leveling kit zal er naar mijn mening grappig uitzien met de standaard velgen. Als ik het opnieuw zou doen, zou ik 16s nemen in plaats van de 17e die ik heb gekocht.
Image
Image
Image

Verzonden vanaf mijn Pixel 4 XL met Tapatalk
Ziet er geweldig uit! Ik sta op het punt om hetzelfde te doen met de mijne... Hoe lang duurde de installatie voor jou?

Kunt u een foto plaatsen met een meetlint onder het midden van uw voertuig waar u heeft gemeten?
Ik heb momenteel 30" banden en geen lift. Op een vlakke ondergrond heb ik ongeveer 9" bodemvrijheid op mijn Adventure. U kunt de 6" lijn op de tape zien en 3" toevoegen voor de meetlint body.
151583

Interessant. Ik ben 2" voor en ~4" achter omhoog gebracht (inclusief dagelijks gewicht), plus 30,5" banden, en zit slechts 9,3" voor en 10,5" achter, bij elke as.

bewerken

Ik vraag me af of de Adventure echt aanzienlijk hoger zit af fabriek? Ik heb letterlijk ~3,5" lift spacers aan de achterkant van mijn XLE Premium.

Interessant. Ik ben 2" omhoog gebracht aan de voorkant en ~4" aan de achterkant (inclusief dagelijks gewicht), plus 30,5" banden, en zit slechts 9,3" V en 10,5" A, bij elke as.

bewerking

Ik vraag me af of de Adventure echt aanzienlijk hoger zit af fabriek? Ik heb letterlijk ~3,5" liftspacers aan de achterkant van mijn XLE Premium.
Ik kan alleen spreken voor de Adventure/TRD-modellen, maar het is best verrassend dat het zoveel lager zou meten. Ik heb gemeten zonder enige belasting in het voertuig, behalve de dagelijkse dingen. Ik vraag me af of je paneel lager zit of doorzakt? Was de achterkant echt 2" lager dan de voorkant, of heb je meer gedaan om het te trimmen?

Ik kan niet spreken voor andere modellen dan de Adventure/TRD-modellen, maar het is verrassend dat het zoveel lager zou meten. Ik heb gemeten zonder enige belasting in het voertuig, behalve de dagelijkse dingen. Ik vraag me af of je paneel lager zit of doorzakt? Was de achterkant echt 2" lager dan de voorkant, of heb je meer gedaan om het te trimmen?
Panels zitten strak. Ik heb de achterkant meer opgetild, zodat mijn koplampen niet naar de hemel wijzen als ik daar spullen in doe.

1 - 20 of 20 Posts