Ik ben van plan een '20, '21 of '22 niet-hybride, niet-Prime (d.w.z. volledig ICE) te kopen. Ik ben benieuwd naar de GROTE motor- en/of GROTE transmissieproblemen die leden hebben ervaren. Uw inzichten zouden zeer gewaardeerd worden. Hartelijk dank.
Volledig opgelost medio of eind 2020 door TSB en aan de productielijn. 2021 waren allemaal OK met betrekking tot de 8-versnellingsbak.Programmeerproblemen met de transmissie op de eerdere modellen die in 22 zijn opgelost.
Absoluut waar. Houd er rekening mee dat er een aantal doe-het-zelf-oplossingen zijn voor de dakrail lekkage die eenvoudig uit te voeren zijn (op de lage "flush mount" rails, maar moeilijk uit te voeren op de TRD-rails) als het buiten de garantie gebeurt. De gemakkelijkste en meest basale is om de plastic clips te coaten met siliconenkit waar ze het dak raken. Dit forum documenteert ALLE oplossingen met foto's en discussie. Zoek op YouTube naar de verschillende video's die de oplossingen stap voor stap laten zien.Zoek naar enkele van de threads over dakrail lekkages. Volgens mij is dit de meest serieuze ontwerpfout in deze generatie RAV4. Het heeft het potentieel (op lange termijn) om de waarde van uw voertuig te vernietigen, dus als ik overwoog om de RAV4 langer dan de garantieperiode te bezitten, zou dit mijn grootste zorg zijn.
Graag gedaan. Ik weet dat mijn bericht negatief overkomt, maar ik zou absoluut weer mijn RAV4 kopen. Het is een genot om in te rijden en naar te kijken (voor zover een crossover dat kan), maar ik zou hebben gewacht tot het derde productiejaar van Toyota om de kinderziektes eruit te halen.@WillRav4Tacos - Bedankt voor je uitgebreide uiteenzetting. Zeer behulpzaam en zeer gewaardeerd!
Bij de 2019-2021 modellen met het probleem van lekkage van de dakrails is de beste en ultieme oplossing om alle witte plastic clips van de rail te verwijderen en 8 mm rubberen pluggen en Permatex Ultra Black pakkingmaker in de dakgaten te gebruiken. De rail wordt prima op zijn plaats gehouden met de vier 10 mm stalen bouten en een nieuwe strook 3M sierband op het voorste voetstuk. Veel eerdere threads over deze reparatie... gebruik de zoekbalk van het forum.Het is beter om een polyurethaan of rubberen ring van de juiste maat te nemen.