Toyota RAV4 Forums banner

Kijken naar '20, '21, '22. Zijn er grote problemen? Wat is uw ervaring?

1 reading
31K views 19 replies 11 participants last post by  Tazio Nuvolari  
#1 ·
Ik ben van plan een '20, '21 of '22 niet-hybride, niet-Prime (d.w.z. volledig ICE) te kopen. Ik ben benieuwd naar de GROTE motor- en/of GROTE transmissieproblemen die leden hebben ervaren. Uw inzichten zouden zeer gewaardeerd worden. Hartelijk dank.

#2 ·
De zoekfunctie voor dit forum is ZEER GOED! Filter uw zoekopdrachten naar de 5e generatie. Letterlijk AL uw vragen zijn in de loop der jaren al vele malen beantwoord. Er zijn eigenlijk nooit echt problemen geweest die ik beschouw als GROTE motor- of transmissieproblemen in de 5e generatie RAV's. Een paar duizend motoren uit 2019 werden teruggeroepen en vervangen vanwege gietfouten. Sommige 2019's en 2020's hadden een vervelende pauze of aarzeling bij het schakelen, wat werd gecorrigeerd door een TSB door softwareherprogrammering. De enige resterende problemen op dit moment van het modeljaar '21 terug naar '19 zijn de mogelijkheid van lekkage van de dakrails en de mogelijkheid van een storing van de koelvloeistofbypassklep. Eerdere problemen met de transmissie, het leeglopen van de DCM-batterij, enz. werden gecorrigeerd door TSB's en in latere producties. Ik kan niet spreken voor de 2022 en '23, die zijn te nieuw.

#7 ·
Zoek naar enkele van de threads over lekkages in de dakrails. IMO is dit het meest serieuze ontwerpfout in deze generatie RAV4. Het heeft het potentieel (op lange termijn) om de waarde van uw voertuig te vernietigen, dus als ik overwoog om de RAV4 langer dan de garantieperiode te bezitten, zou dit mijn grootste zorg zijn. Het enige model dat gegarandeerd dit probleem niet heeft, zijn de 22 en latere LE ICE-modellen, die geen fabrieksrails hebben. Het is mogelijk dat Toyota dit probleem eindelijk heeft opgelost bij andere uitvoeringen van 22 en later door geen gat door het dak aan de voor- en achterkant voor de rails te ponsen, maar de ene thread die ik hierover zag, was niet doorslaggevend.

#8 ·
Zoek naar enkele van de threads over dakrail lekkages. Volgens mij is dit de meest serieuze ontwerpfout in deze generatie RAV4. Het heeft het potentieel (op lange termijn) om de waarde van uw voertuig te vernietigen, dus als ik overwoog om de RAV4 langer dan de garantieperiode te bezitten, zou dit mijn grootste zorg zijn.
Absoluut waar. Houd er rekening mee dat er een aantal doe-het-zelf-oplossingen zijn voor de dakrail lekkage die eenvoudig uit te voeren zijn (op de lage "flush mount" rails, maar moeilijk uit te voeren op de TRD-rails) als het buiten de garantie gebeurt. De gemakkelijkste en meest basale is om de plastic clips te coaten met siliconenkit waar ze het dak raken. Dit forum documenteert ALLE oplossingen met foto's en discussie. Zoek op YouTube naar de verschillende video's die de oplossingen stap voor stap laten zien.

#10 ·
2020 non-Hybrid Limited AWD hier. Hier zijn de problemen die ik heb gehad.

Ik had de wiebelige zijspiegels en heb ze via TSB laten repareren. De dealer heeft het *verknald*.

Had de DCM Firmware bijgewerkt door TSB nadat ik met een lege batterij was achtergelaten. 12v batterij onder de motorkap was nooit meer hetzelfde, zal waarschijnlijk binnenkort vervangen moeten worden.

Ik heb de schurende motor van de bestuurdersstoel en heb dit nog niet via TSB laten repareren... Ga het waarschijnlijk zelf doen om te voorkomen dat de dealer iets anders *verknalt*.

Headunit had in eerste instantie problemen met het koppelen met mijn telefoon om de 5 keer of zo. Android Auto startte voordat de Bluetooth was gekoppeld en kon daardoor geen telefoongesprekken voeren. Bleek een Toyota-bug te zijn en is verholpen in een firmware-update voor de headunit die ik zelf heb gedaan en sindsdien geen problemen meer heb gehad.

Achterbumper ontwikkelde een rammel. Strategisch geplaatste tie-wraps hebben het probleem opgelost.

Bij ongeveer 15.000 mijl begonnen mijn dakrails in de cabine te lekken en de hemelbekleding bij de A-, B- en C-stijlen te bevlekken. Airbags waren in orde volgens de dealer. Onder garantie gerepareerd, maar de dealer heeft zoveel dingen *verknald* en moest een hoop spullen vervangen. Uiteindelijk heb ik de nieuwe rails eraf gehaald omdat ik ontdekte dat de dealer ze verkeerd had geïnstalleerd. Ik kocht vervangende lijmstandaards en vervangende clips uit de Toyota-catalogus voor ongeveer 10 dollar en deed het zelf goed. Geen verdere lekken. Nog niet.

Mijn VIN valt in het bereik van het TSB-probleem van de achterdifferentieel. Tot op heden heb ik er geen problemen mee gehad, dus de TSB kan niet worden uitgevoerd.

(Afkloppen) Mechanisch is het voertuig rotsvast geweest. Geen motorproblemen of lekkende verbindingen, geen transmissieproblemen. Geen AWD-problemen. Zeer weinig rammels, wat ik had, heb ik ze bijna allemaal zelf opgelost. Exterieur en interieur houden het al bijna 3 jaar goed vol. Banden slijten goed, ik zit nog steeds op de fabrieks-Yokohama's.

Nu ik dit heb gepost, zal het waarschijnlijk morgen exploderen en moet ik hier terugkomen en deze post bewerken.

#14 · (Edited)
@WillRav4Tacos - Bedankt voor je uitgebreide uiteenzetting. Zeer behulpzaam en zeer gewaardeerd!
Graag gedaan. Ik weet dat mijn bericht negatief overkomt, maar ik zou absoluut weer mijn RAV4 kopen. Het is een genot om in te rijden en naar te kijken (voor zover een crossover dat kan), maar ik zou hebben gewacht tot het derde productiejaar van Toyota om de kinderziektes eruit te halen.

Helaas is mijn oude Rav4 total loss verklaard (roekeloos rijgedrag van iemand anders) en was ik gedwongen om een nieuwe te nemen toen ik dat deed.

2019 heeft een aantal TSB's, een voor het herprogrammeren van de transmissie om schokken te voorkomen wanneer de auto een langzame rolstart maakt (California stop). Er zijn twee TSB's voor de modellen met Torque Vectoring AWD, voor het "mooien" van de voorste transfer case en het achterdifferentieel. Plus de mogelijk lekkende dakrails.

Als je specifiek op zoek bent naar een gebruikte 2020, dan is de voorste transfer case geen probleem, net als de transmissieprogrammering, maar voor modellen met Torque Vectoring AWD, zoek er dan een met een achterdifferentieel dat na medio mei 2020 is geproduceerd, waardoor je de TSB voor die ene kunt vermijden (kruip onder de achterkant en zoek naar de kleine witte sticker met de datumcode op het differentieel). Als het dak nog niet lekt, doe dan hier je onderzoek en koop de nieuwe clips en zelfklevende pads voor de rails en repareer het zelf. Het is heel eenvoudig. Vraag de dealer om ook de nieuwste firmware naar de DCM te flashen voordat je hem koopt.

Als je vrijwel alle hoofdpijn van 2019 en 2020 wilt vermijden, ga dan gewoon voor een exemplaar dat in de tweede helft van 2021 is geproduceerd.

Succes!

#13 ·
2021 XLE ICE (gas) model. 11K mijl in PNW. GEEN problemen. Geen daklekken, geen wiebelende spiegels, geen waarschuwingen of DTC's. 2 kleine steenslagjes op de voorruit in de buitenste glaslaag die geen reparatie vereisen. Eén zeer kleine lakschilfer op de voorkant van de motorkap gerepareerd met OEM-bijwerklak. Kunststof tuinveiligheidsscherm over de onderste A/C-grill kreeg een kleine scheur toen ik een grote grijze eekhoorn over de weg raakte.

#15 ·
2020 RAV4 XLE hier, staat op het punt om 40.000 mijl te bereiken en tot nu toe geen grote problemen. Slechts een paar van de TSB-dingen waar mensen hierboven over spraken. Schudde spiegels (gerepareerd...maar nog steeds niet perfect). Maar ik heb nog geen daklekkage gehad...nog niet.

Geweldige auto, ga ervoor!

#19 ·
De koelvloeistof bypassklep kan bij elke kilometerstand gaan lekken/defect raken. Dit heeft invloed op alle huidige Gen 5 Rav4's. Als u een bericht 'Motoronderhoud vereist' in MID krijgt, controleer dan uw temperatuurmeter en als deze niet boven de helft staat, kunt u doorrijden totdat deze SNEL wordt gecontroleerd. Als de temperatuur oploopt, stop dan op een veilige plaats en laat hem wegslepen.

Lekkage van de dakrails zichtbaar door vlekken aan de bovenkant van de A-stijl hemelbekleding en de bovenkant van de C-stijl hemelbekleding. Ik geloof dat het ontwerp is gewijzigd voor modeljaar 2022 en dat 2019-2021 een verbeterde ring krijgen, hoewel de verbeterde oranje schuimrubberen ring ook niet erg goed is. Het is beter om een polyurethaan of rubberen ring van de juiste maat te nemen.

Hybrides met corrosieproblemen aan de hoogspanningskabel, zelfs met 'reparatie' rond eind 2021 waarbij de oranje behuizing - anti-ally werd geopend om drainage mogelijk te maken. Alleen al om deze reden en waar ik woon, zijn mijn 3 rav4's alleen op benzine. Dit is mogelijk pas over een aantal jaren een groot probleem, afhankelijk van uw klimaat (regen/sneeuw) en het gebruik van zout/pekel op de wegen.

Water wordt vastgehouden in alle deuren, inclusief het huidige modeljaar, omdat de rubberen strip niet is gewijzigd. TSB om dit kleine probleem te verhelpen. Rubbersluiting langs de binnenkant van de onderkant van alle deuren blokkeert de afwateringsgaten. Rubberen strips in het gebied van alle afwateringsgaten moeten worden doorgesneden.

Ervan uitgaande dat er allemaal de juiste vloeistofwissels en motorolieverversingen zijn uitgevoerd om de 6.000 mijl of 9.000 km en verder gelijkmatig zijn verzorgd en er geen aanrijding is geweest, zou ik het nieuwste modeljaar kiezen. Elk jaar zijn er meer problemen, hoe klein ook, (hopelijk) verholpen.

#20 ·
Het is beter om een polyurethaan of rubberen ring van de juiste maat te nemen.
Bij de 2019-2021 modellen met het probleem van lekkage van de dakrails is de beste en ultieme oplossing om alle witte plastic clips van de rail te verwijderen en 8 mm rubberen pluggen en Permatex Ultra Black pakkingmaker in de dakgaten te gebruiken. De rail wordt prima op zijn plaats gehouden met de vier 10 mm stalen bouten en een nieuwe strook 3M sierband op het voorste voetstuk. Veel eerdere threads over deze reparatie... gebruik de zoekbalk van het forum.

Attachments