Toyota RAV4 Forums banner

Microfoonproblemen met Apple CarPlay-telefoon

1 reading
70K views 62 replies 36 participants last post by  clb0502  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik heb problemen met mensen die me niet horen tijdens het bellen met de USB Apple CarPlay-functie. Ik zou zeggen dat de microfoon maar ongeveer 20% van de tijd werkt. Maar de rest van de tijd kunnen mensen aan de andere kant helemaal niets horen. Ik kan de andere persoon altijd prima horen. Vreemd genoeg lijkt de Siri CarPlay-functie altijd te werken, wat interessant is omdat deze ook de microfoon gebruikt. Andere apps die de microfoon van de auto gebruiken, lijken ook consistent te werken.

Ik heb geprobeerd mijn telefoon opnieuw op te starten en te updaten naar de nieuwste iOS, maar geen van beide heeft gewerkt. Ik heb ook onlangs een Entune-software-update ontvangen, maar helaas heeft dat het probleem ook niet opgelost. Het maakt ook geen verschil of ik Siri-spraakopdrachten gebruik om te bellen of dat ik het touchscreen gebruik om handmatig te bellen. Het lijkt ook niet uit te maken of het een inkomende of een uitgaande oproep is.

Is dit al iemand overkomen en/of kent iemand een oplossing?

Bedankt.

#3 ·
Verhoog het zendvolume op het telefoongesprek scherm.
De zendvolume-instelling bestaat alleen bij gebruik van bluetooth-connectiviteit. Ik gebruik bedrade Apple CarPlay via USB, er is geen dergelijke volume-instelling in de bedrade CarPlay-modus.

Ik ben net naar mijn auto gegaan en heb veel meer tests gedaan. Ik ben er eigenlijk achter gekomen dat de microfoon alleen werkt als ik mensen de *eerste* keer bel nadat de auto is ingeschakeld. Bij alle volgende telefoongesprekken kan niemand me horen. Het loskoppelen en opnieuw aansluiten van de USB-kabel op de telefoon of het opnieuw opstarten van mijn telefoon lost het probleem niet op. Het enige dat werkt, is de auto uitzetten en weer aanzetten. En dan werkt het precies *één* keer voor een telefoongesprek.

#5 ·
Bedankt voor de link. Ik heb die opties geprobeerd, maar helaas werkte geen van hen.

Naast het proberen van de opties op de bovenstaande link, heb ik vanmiddag op een familie-evenement ook wat meer gegevens verzameld. Ik heb 3 verschillende vrienden met iPhones gevraagd om hun telefoon in mijn auto te proberen. Alle 3 telefoons hadden hetzelfde probleem als de mijne. Dat wil zeggen, tweerichtingscommunicatie werkte precies 1 keer om te bellen, maar daarna kon de persoon die de oproep ontving de beller niet horen. Zoals eerder vermeld, werd het probleem opgelost door de auto uit en weer aan te zetten. Dan zou het weer *1* keer werken.

Is er iemand die dit leest en USB bedrade carplay gebruikt om te bellen en het meer dan eens goed heeft laten werken na het inschakelen van de auto?

Volgende week ben ik van plan om naar de dealer te gaan en mijn verkoper te vragen of ik dit kan testen in minstens 2 andere 2019 RAV4's om te zien of ze hetzelfde probleem hebben. Ik hoop dat ze dat niet hebben, dan kan ik dat bewijs gebruiken om aan te tonen dat mijn infotainmentsysteem duidelijk niet goed functioneert.

Groeten

#7 ·
Heb net hetzelfde probleem opgemerkt. Heb beide telefoons en de telefoon van mijn vriendin geprobeerd. Heb alle telefoons met en zonder CarPlay (via Bluetooth) geprobeerd. Siri werkt ook niet en bovendien wordt je stem helemaal niet herkend als je via Bluetooth probeert iemand te bellen met de knop op het stuur.

#9 ·
Mijn vrouw heeft me een keer gebeld via CarPlay. Ongeveer de helft van wat ze zei, was te onduidelijk om te begrijpen. @Quickdtoo we krijgen een bericht op het scherm met de melding dat we geen telefoon via Bluetooth kunnen verbinden als CarPlay op het punt staat te starten, dan OK- of ANNULEER-keuzes. Ik neem aan dat de auto alle Bluetooth-verbindingen verbreekt wanneer we op OK tikken.

#10 ·
Image
Ter info: Als u uw head unit in de diagnosemodus zet volgens de bijgevoegde .pdf, kunt u vervolgens de Instellingen voor de spraakkwaliteit van de handsfree zoals hierboven afgebeeld 'fijn afstemmen' indien gewenst. Ik bevestigde dat mijn RAV4 was ingesteld op de standaardwaarde 0000 en prima werkt, dus ik heb het niet aangepast.

Attachments

#11 ·
Hallo somms, het is echt interessant de info die je deelt, maar ik kan geen toegang krijgen met een van de voorgestelde methoden om het servicemenu te bekijken.

Het probleem waar ik mee kamp, is een echt slechte microfoonontvangst van mijn Bluetooth handsfree, het klinkt alsof het overversterkt is en voor de andere kant van de oproep klinkt het alsof ik in een oude en roestige microfoon spreek.

Ik denk dat ik geen toegang kan krijgen tot het servicemenu omdat mijn RAV 4 HV 2019 een andere AVN heeft, de code van mijn multimediacenter is PZ360-42104
143310

Ik las in een andere thread, en het probleem zou gerelateerd kunnen zijn aan de OEM-microfoon die versterkt is en de input naar de AVN is ook al versterkt, dus ik moet naar het servicemenu om de gain van de microfooningang te wijzigen.

Wat hulp? Ideeën?
Sorry voor mijn Engels, en bedankt bij voorbaat!

#12 ·
Hoi somms, de info die je deelt is erg interessant, maar ik kan met geen enkele van de voorgestelde methoden toegang krijgen tot het servicemodemenu.
Image

Met de RAV4 AAN, meerdere keren de koplampen cyclen terwijl je ook de 'audio'-knop op de head unit indrukt totdat het bovenstaande menu verschijnt, is wat voor mij werkte.

Als die methode of een van de andere methoden die in de .pdf staan ​​niet voor u werkte, is deze mogelijk niet toegankelijk op uw specifieke RAV4.

#13 ·
Somms, je bent echt snel! Je gedraagt ​​je als een klantenservice van dromen :D
Nou, nog geen geluk, dit is een foto van mijn AVN:
143311

Helaas is geen van de knoppen die in de PDF worden genoemd, aanwezig in dit model :(
Dus ik wacht op nieuwe ideeën! Houd de thread op de hoogte van alle vorderingen!

Bedankt!

#53 ·
Somms, je bent echt snel! Je gedraagt ​​je als een klantenservice van dromen :D
Nou, nog geen geluk, dit is een foto van mijn AVN:
View attachment 143311
Helaas zijn geen van de knoppen die in de PDF worden genoemd, aanwezig in dit model :(
Dus ik wacht op nieuwe ideeën! Houd de thread op de hoogte van alle vorderingen!

Bedankt!
Koppel de negatieve accukabel los om het systeem te resetten.

#14 ·
Ik heb precies hetzelfde probleem. Het systeem werkte perfect gedurende ongeveer anderhalve maand en de problemen leken samen te vallen met het updaten van mijn iOS naar de nieuwste versie. Zou zomaar toeval kunnen zijn. Mijn lokale dealer heeft geprobeerd het probleem op te lossen, maar tevergeefs en heeft Bluetooth-info naar Toyota gestuurd in de hoop dat ze hen kunnen vertellen wat de oplossing is. Heeft iemand al bedacht wat de oplossing is?

#17 ·
Hallo allemaal, ik heb vernomen dat deze microfoonproblemen verband houden met het defect raken van de "Mayday computer". Mijn serviceafdeling vertelde me dat dit gebeurt bij nieuwe aankomsten en hun "reparatie" voordat ze naar een klant gaan, is een herstart door de batterij 30 minuten los te koppelen.

Ik vind dit belachelijk, want dit is nu al meerdere keren met mij gebeurd en het houdt verband met de niet-werkende Remote connect-diensten. Ik heb mijn auto nu al meer dan 3 keer weggebracht. De 1e keer om opnieuw op te starten, de 2e keer om de computer te vervangen, de 3e keer om me te vertellen dat de vorige man het niet goed had geactiveerd en dat ik het moet doen. De 4e keer binnenkort, omdat de activering nog steeds niet werkt.

#18 ·
Hoi allemaal, ik heb vernomen dat deze microfoonproblemen verband houden met het defect raken van de "Mayday computer". Mijn serviceafdeling vertelde me dat dit gebeurt bij nieuwe aankomsten en dat hun "reparatie" voordat ze naar een klant gaan, een herstart is door de batterij 30 minuten los te koppelen.

Ik vind dit belachelijk, want dit is nu al meerdere keren bij mij gebeurd en het houdt verband met de Remote connect-diensten die niet werken. Ik ben al meer dan 3 keer met mijn auto geweest. Eerst om opnieuw op te starten, dan om de computer te vervangen, dan om me te vertellen dat de vorige man het niet goed had geactiveerd en dat ik het moet doen. Vierde keer binnenkort, want de activering werkt nog steeds niet.
Toen ik mijn voertuig voor het eerst in ontvangst nam, moest ik de batterij 30 minuten loskoppelen om mijn deursloten correct te laten werken. Ik ben bang om hem weer los te koppelen, wie weet wat er dan niet goed werkt. Het loskoppelen van de batterij is uiteraard geen oplossing, want je hebt het probleem nog steeds. Ik hoop echt dat ze hier een permanente oplossing voor vinden.

#20 ·
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik gebruik geen Carplay. Ik heb een Google Pixel 2 die via bluetooth en de entune-app is verbonden. Ik plug de usb echter normaal gesproken niet in.

Het lijkt erop dat de microfoon gewoon niet werkt, ik heb zelfs het uitgangsvolume in het systeem heel hoog gezet. Ik heb een 19 XSE, geen navigatie.

Heeft iemand dit al opgelost?

#21 ·
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik gebruik geen Carplay. Ik heb een Google Pixel 2 die via bluetooth en de entune-app is verbonden. Normaal gesproken sluit ik de usb echter niet aan.

Het lijkt erop dat de microfoon gewoon niet werkt, ik heb zelfs het uitgangsvolume in het systeem heel hoog gezet. Ik heb een 19 XSE, geen navigatie.

Heeft iemand dit al opgelost?
Werkt uw afstandsbedieningsfunctie? Zo niet, dan is de "mayday"-computer kapot en moet u hem naar de dealer brengen. Als het uw eerste bezoek is, zullen ze gewoon de batterij loskoppelen voor een reset. Maar dat werkte niet voor mij en een computervervanging was nodig.

#24 ·
Ik heb ook problemen met mijn microfoon, waarbij mensen me niet kunnen horen na een recente app-update. Gezien alle problemen die mensen hiermee hebben, denk ik dat de serviceafdeling van de dealer geen idee heeft wat te doen. Als iemand succes heeft gehad, plaats dan details. Dank u!

#25 ·
Ik heb een oplossing gevonden die goed voor mij werkt. Merk op dat deze oplossing specifiek is voor de CarPlay-modus. Ik gebruik geen bluetooth. Hoewel deze oplossing een beetje vervelend is, lost hij de microfoon van de auto (d.w.z. de persoon die ik bel kan me niet horen praten) 100% van de tijd op (althans voor mij). Kortom, ik doe gewoon de luidsprekerknop op mijn iPhone-scherm één keer aan/uit nadat ik het gesprek heb gevoerd en het begint te rinkelen. Ik heb dit eigenlijk per ongeluk ontdekt toen ik een keer aan het bellen was en het heeft sindsdien voor mij gewerkt. Ja, het is vervelend om de luidspreker één keer aan/uit te moeten zetten, maar het is verdomd veel beter dan de oproep 2-3 keer en steeds opnieuw te proberen totdat het werkt! Lol. Ik hoop dat dit iemand helpt.

#28 ·
Ik heb hetzelfde probleem gehad met CarPlay en mijn 2019 Rav4. Mijn oplossing is om twee keer op het luidsprekerpictogram op de iPhone te klikken, waardoor de audio blijkbaar wordt gereset en nu alles werkt. Dus wie moet ik bellen, is dit een Apple-probleem of een Toyota-probleem?

#31 ·
Ik heb gisteren gebeld en het gebeurde weer... Ik probeerde de truc "speaker aan/speaker uit" en het werkte. Dus er is nu tenminste een oplossing in plaats van 10 seconden te schreeuwen totdat de beller aan de andere kant ophangt :ROFLMAO:

#32 ·
Ik heb dit probleem ook, maar alleen via USB/Carplay, en geen problemen via bluetooth. Maar de functionaliteit van Carplay zorgt ervoor dat ik dat veel vaker gebruik, en als ik van tevoren weet dat ik ga bellen, koppel ik de verbinding los, maar als ik aan het rijden ben en een oproep krijg, denk ik er niet over na en neem ik gewoon op. Ik kan hen prima horen, maar zij kunnen mij niet horen.

Ik heb een Rav4 Limited Hybrid uit 2019.

Het maakt me gek.

#33 ·
Heb hier gewoon een account aangemaakt om te reageren en te zeggen dat ik in hetzelfde schuitje zit als de OP. Nog geen oplossing. Ben nog niet naar de dealer geweest vanwege tijdgebrek, maar het viel WEL samen met een iOS-update (weet niet meer welke, maar vóór iOS 13). Daarvoor leken telefoongesprekken met Apple CarPlay prima te werken.

#34 ·
Ik heb het microfoonprobleem ook gehad... Wat ik een veel vaker voorkomend probleem vind, is dat ik verschillende apps op mijn telefoon heb die unieke geluidsmeldingen afspelen wanneer ze een melding pushen (Night Sky, Guitar Center, lokaal verkeer) en die geluidsmeldingen zorgen ervoor dat mijn XM/Radio/iTunes stilvalt totdat ik de USB-kabel uit mijn iPhone trek en weer aansluit.

#36 ·
Hallo allemaal,

Ik heb problemen met mensen die me horen tijdens telefoongesprekken met de USB Apple CarPlay-functie. Ik zou zeggen dat de microfoon maar ongeveer 20% van de tijd werkt. Maar de rest van de tijd kunnen mensen aan de andere kant helemaal niets horen. Ik kan de andere persoon altijd prima horen. Vreemd genoeg lijkt de Siri CarPlay-functie altijd te werken, wat interessant is omdat deze ook de microfoon gebruikt. Andere apps die de microfoon van de auto gebruiken, lijken ook consistent te werken.

Ik heb geprobeerd mijn telefoon opnieuw op te starten en te updaten naar de nieuwste iOS, maar geen van beide heeft gewerkt. Ik heb ook onlangs een Entune-software-update ontvangen, maar helaas heeft dat het probleem ook niet opgelost. Het maakt ook geen verschil of ik Siri-spraakopdrachten gebruik om te bellen of dat ik het touchscreen gebruik om handmatig te bellen. Het lijkt ook niet uit te maken of het een inkomende of een uitgaande oproep is.

Is dit iemand overkomen en/of kent iemand een oplossing?

Dank u.
Ik heb hetzelfde probleem, ik moet de usb eruit trekken en er weer in stoppen, soms vaker dan eens