Toyota RAV4 Forums banner

luidruchtige hitteschilden!! AH!!!!!!!! verwijder ze?

24K views 19 replies 6 participants last post by  290900ravrguy  
G
#1 ·
Hallo allemaal, dit is mijn eerste bericht......

ik heb een 1997 rav4 L AWD...... ik heb wat vervelende hitteschild-gerammel waar ik gek van word!!!! het komt ergens onder de motor vandaan...... kan ik ze gewoon allemaal verwijderen? heeft iemand anders hetzelfde probleem?

dank u
trevor

#5 ·
Jeff said:
Doe ze eraf, het zal niets kwaad doen.
Wat als je over de weg rijdt en een GROTE plas water tegenkomt? Zou de plotselinge spat van koud water schade kunnen toebrengen aan een van de HEET componenten? Ik weet het niet... gewoon nieuwsgierig.

Weet je ZEKER dat het een hitteschild is dat rammelt? Gaat het gerammel weg nadat de motor is opgewarmd? Zo ja... dan KAN het zijn dat je waterpomp begint te verslijten :?

#6 ·
Kelly heeft een goed punt. De mijne, voordat ik een paar weken geleden de pomp en de looprol lagers verving, ratelde de pomp niet alleen toen het koud was, maar het klonk ook alsof er iets onder trilde, zoals een hitteschild of spatborden. Mijn benzineverbruik is zelfs toegenomen sinds ik de pomp heb vervangen. Is de waterpomp ooit vervangen? Zo ja, hoeveel mijlen heeft de vervanging erop zitten? OEM gaat maar ongeveer 80.000 mee, vervangende pompen hebben het bij mij ongeveer 110.000 gedaan.

G
#8 ·
jaidedeye said:
waterpump is original...how hard is it to replace?
Zeker geen doe-het-zelfklus als je niet veel van motoren afweet :lol: het vereist nogal wat werk en het is het beste om het te laten tot je je distributieriem laat vervangen en twee vliegen in één klap slaat.

Net een vervangende waterpomp gekocht bij een van onze leveranciers, ik heb besloten niet terug te gaan naar de originele, omdat ze niet erg lang meegaan. Mijn RAV heeft net de 100.000 km overschreden, dus het is tijd om de riem en de pomp te vervangen.

Terwijl ik bezig ben, zal ik ook de looprollagers controleren. (of laat het liever door mijn monteur doen :roll: )

G
#9 ·
Nou, met auto's bezig zijn is mijn ding. Ik ben een grote Ford Mustang-fan en ben zeer bekend met het werken aan motoren. Deze motor is nieuw voor mij, dus ik dacht dat ik vragen zou stellen voordat ik mijn handen vuil maak.

#10 ·
jaidedeye said:
Hallo allemaal, dit is mijn eerste bericht......

ik heb een RAV4 L AWD uit 1997...... ik heb een vervelende hitteschild-ratel die me gek maakt!!!! Het komt ergens onder de motor vandaan...... kan ik ze gewoon allemaal verwijderen? Heeft iemand anders hetzelfde probleem?

Bedankt
Trevor
De eerste die bij mij wegviel, was degene die om de pijp zit waar hij onder de motor doorloopt aan de rechterkant. De twee helften waren uit elkaar gesplitst en de klem ratelde gewoon rond op de pijp, het klonk als knikkers in de uitlaatdemper. Ik heb gewoon een wormklem om de twee stukken gedaan om ze weer tegen de pijp te drukken, sindsdien geen problemen meer.

G
#12 ·
Zou dit iets te maken hebben met mijn geratel bij 4000 tpm en algemene vibrerende slijpgeluiden? Soms klinkt het zoals het hoort, maar zelden, en het geluid bij het toerental is er altijd. Als het een hitteschild op de mijne is, komt het van een binnen het motorcompartiment. Het geluid klinkt alsof het van de uitlaat direct achter de radiator komt. HELP! Het is lawaaierig.

G
#13 ·
Het eerste wat u moet doen, is een visuele controle uitvoeren. Tik op uw hitteschild - als het los zit... weet u het. Als dat niet het probleem is, krik dan de voorkant op - als het geen vierwielaandrijving is - en laat iemand de versnelling in de drive zetten en terwijl u onder de auto duikt om naar het geluid te zoeken. Soms worden intermitterende - heb ik het goed gespeld? - problemen op deze manier onthuld.

Ik hoop dat dit helpt...

G
#14 ·
Een andere zaak om te controleren zijn de plastic spatborden, onder de voorkant. Als ze los zitten of niet meer goed gemonteerd zijn, kunnen ze tegen de riemen schuren. :wink: Toysport heeft ook goed advies. Je weet het als je op de hitteschilden tikt. Ze moeten stevig op de uitlaat zitten, dus elke beweging is een potentieel geluidsprobleem. Probeer dat dus eerst en laat ons de resultaten weten, we zullen proberen je te helpen :wink:

G
#16 ·
Zorg er eerst voor dat de schroeven zijn aangedraaid. Als u de hitteschild verwijdert, zal de lak van de motorkap vervagen.
Niet waar. Hitteschild voorkomt overmatige warmteopbouw onder de motorkap, wat ook helpt om plastic en rubberen onderdelen voortijdig te laten verslijten. Het voorkomt ook dat uw luchtfilterbox heet wordt.

Als u headers gebruikt met een korte ram-inlaat...slecht idee. Dit zorgt er alleen maar voor dat uw inlaat hete lucht aanzuigt - vooral bij stop-and-go op een warme zomerdag. Beter om te gaan met een koude luchtinlaat.

Ik heb al geruime tijd een header op beide auto's en geen teken van vervaging op mijn motorkap.

G
#17 ·
het is het hitteschild

ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat het de hitteschilding is. Ik heb hetzelfde probleem met mijn auto en ik weet dat het niet de waterpomp is, want ik heb net mijn motor gereviseerd met een nieuwe waterpomp 10000 mijl geleden. Mijn probleem treedt op bij ongeveer 3850 tpm en het rammelt als een sunavabitch. Ik heb de hitteschilding net voor de kat verwijderd en dat heeft VEEL geholpen. Je kunt de rest van de afscherming verwijderen en wat uitlaatwikkels kopen om de motorwarmte te verminderen. Dat ben ik van plan te doen, het zal beter klinken, er beter uitzien en de warmte beter uit het motorcompartiment afvoeren. Je kunt ze vinden op www.performanceproducts.com.

G
#18 ·
Je zou het zonder hen moeten kunnen doen, denk er eens over na... hoeveel auto's hebben ze niet op voorraad???

Kijk onder de motorkap van sommige turbomotoren, velen gebruiken ze niet, en een turbomanifold/header zal ROOD oplichten

#20 ·
Ik heb een 97 rav4 5-deurs & ik heb een erg vervelend geratel in mijn motorruimte bij 3 en 4000 tpm & terwijl ik onder mijn auto kroop, vond ik een bout van ongeveer 5 inch lang die halverwege uit mijn transmissie was geschroefd. Ik denk dat deze bout onder de spatplaat zat. Ik zou die bout zeker met wat schroefdraadborging vastzetten als hij los zit; moeilijk te bereiken en kan je transmissie vernietigen als al je vloeistoffen eruit lekken.