Toyota RAV4 Forums banner

Originele batterij op 2013 Rav4 XLE AWD

3K views 11 replies 7 participants last post by  FKHeath  
#1 ·
Hallo, ik heb nog steeds de originele batterij in mijn 2013 Rav4 XLE in BC, Canada. De batterij is geproduceerd in september 2013. De auto is geproduceerd in Ontario, Canada in oktober 2013 en verkocht in november 2013. Ik heb de auto gekocht in november 2020 met 117.000 km. Nu heeft hij 162.000 km.

De batterij is nog steeds sterk. Geen problemen. Houdt de spanning redelijk goed vast, daalt niet onder de 10 volt bij het starten, bij het meten met een multimeter.

Wat zou de beste manier zijn om verder te gaan? Ik wil geen geld betalen voor het testen van de batterij, aangezien ik het meeste onderhoud zelf doe.

Attachments

#2 ·
IMO, je hebt de beste test gedaan, spanning bij het starten. 10+ volt is uitstekend.

#4 · (Edited)
De originele batterijen gaan meestal lang mee als ze goed worden verzorgd. Mijn originele batterij was 8 jaar oud voordat ik hem verving. Hij werkte nog steeds goed, maar ik had het gevoel dat ik mijn geld eruit had gehaald en met het koude weer dat eraan kwam, voelde ik me gewoon zekerder met een nieuwe, omdat een batterij zomaar zonder waarschuwing kan overlijden.

#7 ·
Ik heb de spanningsval bij het opstarten getest met mijn goedkope multimeter, niet zo geavanceerd als die van jou.
Ik heb geprobeerd een paar winkels te bellen, maar niemand hier in de buurt doet het gratis. De meeste vragen $20 voor het testen. Ik ben in Richmond, BC, Canada. Laat me weten of je een winkel in de buurt kent die het gratis doet.

#8 ·
Ik heb de spanningsval bij het opstarten getest met mijn goedkope multimeter, niet zo geavanceerd als die van jou.
Ik heb geprobeerd een paar winkels te bellen, maar niemand hier in de buurt doet het gratis. De meeste vragen $20 voor het testen. Ik ben in Richmond, BC, Canada. Laat me weten of je een winkel in de buurt kent die het gratis doet.
Ja, dat zie ik. Eenvoudige multimeters hebben geen tijd om "extremen" te repareren. Meer geavanceerde apparaten hebben deze functie.
Helaas kan ik je niet vertellen waar in Richmond je de batterij gratis kunt beschermen. Bij ons kan dit bijna overal waar batterijen worden verkocht. Winkels doen dit meestal gratis, omdat ze erin geĂŻnteresseerd zijn dat de klant naar hen terugkeert. Ik hoop dat iemand anders advies kan geven.

#12 ·
Ik wil geen geld betalen voor het testen van de batterij, aangezien ik het meeste onderhoud zelf doe.
De meeste auto-onderdelenwinkels in de VS zullen gratis een belastingsproef uitvoeren. Ik weet echter niet of dat ook in Canada zo is.