Toyota RAV4 Forums banner
1 - 10 of 10 Posts

slpsht69

· Registered
2 Posts
Discussion starter · #1 ·
Nadat ik onlangs de achterremmen heb vervangen, komt mijn parkeerrem als storing naar boven. Er is niets ongewoons gedaan en er is ook niets gebeurd wat niet had mogen gebeuren. De andere dag stapte ik uit het voertuig om naar een supermarkt te gaan, kwam eruit en het geeft niet alleen de parkeerrem aan, maar geeft nu ook aan dat de cruise control defect is. Ik heb het voertuig naar de plaatselijke auto-onderdelenwinkel gebracht waar ze een batterijtest hebben gedaan die goed was en een codescan die geen codes opleverde.

Ik ben volledig van plan om later vandaag met de dealer te praten, maar ik wilde weten of er iets is dat ik zelf kan doen?!

Jaar, model en kilometerstand van uw RAV4?

Na het vervangen van de achterremmen onlangs, komt mijn parkeerrem als storing naar boven. Er is niets ongewoons gedaan en er is ook niets gebeurd wat niet had mogen gebeuren. De andere dag stapte ik uit het voertuig om een ​​supermarkt in te gaan, kwam eruit en het toont niet alleen de parkeerrem, maar toont nu ook dat de cruise control defect is. Ik bracht het voertuig naar de plaatselijke auto-onderdelenwinkel waar ze een batterijtest deden die goed was en een codescan die geen codes opleverde.

Ik ben volledig van plan om later vandaag met de dealer te praten, maar wilde weten of er iets is dat ik zelf kan doen?!?!?
Toen je je remklus deed, heb je de auto in de servicemodus gezet? Aangezien de 5e generatie RAV anders is, moet je de servicemodus gebruiken, anders krijg je het storingsbericht.

Wie de remmen ook heeft gerepareerd, heeft hij/zij de kabelboom weer aangesloten? Het wordt een eenvoudige test. Schakel gewoon de elektrische parkeerrem in en bevestig vervolgens dat de motor op beide achterremmen draait. Het is mogelijk dat de kabelboom niet opnieuw is aangesloten of dat de monteur de elektrische parkeerrem na de service niet heeft ingeschakeld. Cruise control is logisch, omdat het wordt gebruikt om de snelheid te regelen, dus als uw achterremmen problemen hebben, is die functie niet beschikbaar.

Ik bracht het voertuig naar de plaatselijke auto-onderdelenwinkel waar ze een batterijtest deden die goed was en een codescan die geen codes opleverde.
Ik wed dat ze een eenvoudige scanner gebruikten voor alleen het "check engine"-lampje. Je hebt de geavanceerde scanner nodig voor EPB.
Even ter verduidelijking voor de OP. Niet alle scanners tonen alle codes voor de verschillende onderdelen van een RAV4. De goedkope eenvoudige tonen alleen DTC's voor de motor. Je hebt een duurdere en geavanceerdere scanner nodig om de remcodes, de transmissiecodes, de carrosseriecodes (airconditioning, verlichting, enz.) te krijgen. De scanner van de auto-onderdelenwinkel kon waarschijnlijk geen remcodes lezen.

Ik ben volledig van plan om later vandaag met de dealer te praten, maar wilde weten of er iets is dat ik zelf kan doen?!?!?
Soms hebben mensen die EPB-storingwaarschuwing gekregen, maar hun EPB werkt wel! Dat is gebeurd als hun batterijen het begaven. Zoals een eerdere poster suggereerde, stap uit de Rav en kniel neer bij elk achterwiel en luister. Laat iemand de EPB bedienen (auto draaiende: schakel van parkeren naar rijden). Probeer te horen of elke EPB-module op elk achterwiel werkt - je zou het zoemende geluid moeten horen. Als je het geluid op een (of beide) niet hoort, betekent dit dat de EPB-modules beschadigd zijn geraakt bij de remklus (meestal is de servicemodus niet gebruikt of onjuist uitgevoerd). Ze zijn duur om te vervangen. Ervan uitgaande dat je het zoemende geluid WEL hoort, werkt je EPB ondanks de storingwaarschuwing. Dit wijst op twee mogelijke storingen. De meest voorkomende is een slechte batterij met lage spanning. De tweede storing zou een onderdeel zijn dat bekend staat als "Module A", de ABS-controller Module of de "computer" voor het remsysteem. Ik zou erop wedden dat de auto-onderdelenwinkel je batterij niet correct heeft getest. Je KUNT een slechte batterij hebben - en ik zou naar een andere auto-onderdelenwinkel gaan voor een test.

Na het vervangen van de achterremmen, komt mijn parkeerrem onlangs als storing. Er is niets ongewoons gedaan en er is niets gebeurd dat niet had mogen gebeuren. De andere dag stapte ik uit het voertuig om naar een supermarkt te gaan, kwam naar buiten en het toont niet alleen de parkeerrem, maar toont nu ook dat de cruise control defect is. Ik bracht het voertuig naar de plaatselijke auto-onderdelenwinkel waar ze een batterijtest deden die goed was en een codescan die geen codes opleverde.

Ik krijg cruise control storing, Lane keep assist storing, verschillende andere storingen die het niet doet. Ik kan het de hele tijd doen, ik kan het uitschakelen en weer inschakelen, meestal reset het en kan het een maand zonder doen. Of een dag zonder het te doen, ik heb het 4 keer naar de dealer gebracht. Ze willen altijd dat ik een afspraak maak. Maar ik kan geen afspraak maken omdat ik nooit weet wanneer het gaat gebeuren, dan. Wanneer het gebeurt terwijl het open is. Ik parkeer. Terwijl het draait ga ik naar binnen. En ze komen naar buiten en halen het op om het in de baai te rijden, dan. Ze schakelen het uit. Dan. Zeggen ze me dat het niets doet. Als ze het testen, heb ik het ze verteld. Het doet het niet. Elke keer als je het start. Je moet het controleren terwijl. Het geeft de code.

Ik krijg een storing in de cruise control, een storing in de rijstrookassistent, verschillende andere storingen die het niet doen. Het gebeurt de hele tijd,
Die MID-waarschuwingen voor cruise control, LDA, LTA worden veroorzaakt door twee dingen. 1. De voorruit is vuil of heeft oude wax of sneeuw of ijs, oude RainX of vlekken over de camera die tegenover de achteruitkijkspiegel zit. 2. Het Toyota-embleem op de voorgrille (met de radar erachter) is vuil, bedekt met sneeuw, ijs of bladeren.

1 - 10 of 10 Posts