Po spędzeniu trochę czasu na luzie, mój 2021 rav4 LE nagle zaczął wyświetlać ten komunikat ostrzegawczy: Hamulec postojowy niedostępny. Czy ktoś już tego doświadczył?
Wymieniłem 18 LE na 21 Limited i dla mnie 18 wygląda od wewnątrz jak 20-letni samochód w porównaniu do 21 Limited. Wolę zaryzykować awarię niż wracać do starej wersji.Google zwraca kilka trafień dla tego błędu, wszystkie wydają się wskazywać na słaby/rozładowany akumulator... Z pewnością nie tego oczekujesz w nowym samochodzie...
Mam '18 LE ze starym hamulcem ręcznym i 6 biegami... I takie rzeczy są dokładnie powodem, dla którego szukałem poprzedniej generacji - czasami myślę, że nawet Toyota wprowadza pewne zmiany po prostu dla samej zmiany (lub żeby dotrzymać kroku Jonesom)... Nigdy nie rozumiałem zalet elektronicznych hamulców postojowych.
Powodzenia - mam nadzieję, że to rozwiążesz... Jestem pewien, że jest to objęte gwarancją.
To dlatego nie będę grzebać przy instalacji elektrycznej. Nie jestem inżynierem, ale czytałem wiele relacji o tym, jak tego typu modyfikacje mogą powodować problemy z magistralą CANBUS.Myślę, że to naprawiłem. Więc dostałem się za deskę rozdzielczą i poprowadziłem przewód do mojej kamery samochodowej do tyłu gniazda zapalniczki. Po prostu połączyłem przewody bezpośrednio z zasilaniem kamery samochodowej i kamera działała dobrze. Wtedy pojawił się komunikat "Hamulec postojowy niedostępny" (po pewnym czasie). Po odłączeniu kamery samochodowej komunikat PBU zniknął! Nie ma to dla mnie sensu, ponieważ podłączyłem zasilanie kamery samochodowej szeregowo i nic innego nie jest podłączone do tego gniazda zapalniczki. Jestem pewien, że podłączyłem zasilanie do białego przewodu, a masę do białego/czarnego przewodu. Chyba znajdę nowy sposób podłączenia kamery (jak bezpośrednie wpięcie do skrzynki bezpieczników). Ale czy ktoś, kto zna się na elektronice, może mi wyjaśnić, dlaczego tak się dzieje?