Voor degenen onder u die de Toyota-app op uw mobiele telefoon gebruiken om de status van uw Rav4 Prime te controleren (en ik neem aan ook Hybrid), heb ik een klein probleem geconstateerd. Wanneer u de app op uw telefoon opent en naar het scherm Voertuigstatus kijkt, ziet u drie dingen: Bandenspanning, Deuren en Ramen. Ik heb de afgelopen week minstens drie gevallen geconstateerd waarbij de app meldde dat alle ramen en deuren gesloten en vergrendeld waren, terwijl ik wist dat de deuren ONvergrendeld waren en dat er minstens 2 ramen open stonden, omdat de auto in mijn garage geparkeerd stond en ik er rechtstreeks naar keek. Het blijkt dat deze gegevens mogelijk niet automatisch worden vernieuwd om verschillende redenen: de mobiele telefoon was uitgeschakeld of bevond zich buiten het bereik van de zendmast, of de app was gedurende een of meer dagen tijdens het meest recente gebruik van het voertuig niet actief. Als u net onder de statusbalk "Ramen" kijkt, ziet u een "verversen"-pictogram. Om er zeker van te zijn dat u de juiste status van uw auto ziet, moet u op dit pictogram tikken ELKE keer dat u naar dit statusscherm verwijst. Het pictogram draait een paar seconden en vervolgens ziet u de huidige datum en tijd weergegeven in het venster "Voertuiginformatie bijgewerkt" onderaan het scherm. Nu kunt u er zeker van zijn dat wat het u vertelt over uw bandenspanning, deuren en ramen, correct en up-to-date is. Als u de deuren onvergrendeld hebt gelaten, kunt u ze vergrendelen door op de knop "VERGRENDELEN" op het app-scherm te drukken.
Helaas is de app nog niet geavanceerd genoeg om u op afstand een openstaand raam te laten sluiten; u zult met de sleutelhanger terug naar de auto moeten lopen, de auto moeten opstarten en het raam/de ramen op de ouderwetse manier moeten sluiten. Misschien staat het sluiten van de ramen op de versie van volgend jaar, de 2024 Rav4 Prime met een Hover Conversion, Flux Capacitor en een Mr. Fusion Home Energy Reactor, zodat u de tractiebatterij overal kunt opladen, met wat voor afval (bananenschillen, oud bier, bierblikjes) u maar kunt vinden om erin te gooien, hè?
Helaas is de app nog niet geavanceerd genoeg om u op afstand een openstaand raam te laten sluiten; u zult met de sleutelhanger terug naar de auto moeten lopen, de auto moeten opstarten en het raam/de ramen op de ouderwetse manier moeten sluiten. Misschien staat het sluiten van de ramen op de versie van volgend jaar, de 2024 Rav4 Prime met een Hover Conversion, Flux Capacitor en een Mr. Fusion Home Energy Reactor, zodat u de tractiebatterij overal kunt opladen, met wat voor afval (bananenschillen, oud bier, bierblikjes) u maar kunt vinden om erin te gooien, hè?