Toyota RAV4 Forums banner
21 - 40 of 87 Posts
Ik wou dat de productpagina een modelnummer of iets dergelijks had, zodat we aanvullende beoordelingen voor andere voertuigen en dergelijke konden bekijken. Zou ook geweldig zijn om te zien of dit ding iets op XDA heeft gedaan. Een pluspunt bij enkele van de meer populaire Chinese units (zoals Dasaita) is de custom ROM-scene op XDA. Zorgt er ook voor dat je upgrades kunt krijgen naar nieuwere Android-versies als de fabrikant (waarvan ik niet zeker weet of we die ĂĽberhaupt kennen op deze unit) stopt/nooit updates geeft.

Desalniettemin, volg alsjeblieft je gedachten op als je de trekker overhaalt en installeert!

Verzonden vanaf mijn SM-N986U1 met Tapatalk
Volgens de foto's van de CPU-info is dit een FYT-headunit en er is een sectie op XDA voor deze units. Deze thread heeft een heleboel nuttige informatie. Er lijken een paar mods te zijn die je kunt installeren en blijkbaar kunnen de roms universeel zijn tussen alle FYT-units. Als je op de link klikt die @kkfree00 voor de verkoper heeft verstrekt, kun je naar hun winkel gaan en de beoordelingen voor deze unit en een aantal andere die ze verkopen, bekijken. De verkoper reageerde vanochtend snel op een paar vragen die ik had, dus dat is een pluspunt. Ik heb geprobeerd twee aangepaste PX6-roms op mijn Dasaita-unit te installeren en beide hadden de kleuren omgekeerd of zoiets en niemand in de threads op XDA kon me vertellen hoe ik het moest oplossen, dus ik ging gewoon terug naar de stock rom. Na de problemen die ik met Dasaita had, zal ik ze aan niemand aanbevelen. Ik zal zeker reageren als ik deze unit koop of met welke unit ik ook koop.

Edit: Ik bekijk nu deze unit. Er zijn een paar threads op XDA over de Navifly-unit, dus het heeft tenminste een merknaam die eraan verbonden is. Ziet er precies hetzelfde uit als de unit die kkfree00 heeft gekocht, maar dan 40+ dollar goedkoper.

Heel erg bedankt voor de foto's! Nog een vraag voordat ik dit apparaat aanschaf... Heb je andere launchers uit de Play Store geĂŻnstalleerd en werken die prima? Launchers zoals AGAMA, FCC of Nova Launcher?
Ook heb ik de upgrade van de voorluidspreker met JBL 3,5" gedaan en voor $50 was het de moeite waard.
Ik heb net Agama geĂŻnstalleerd. Werkt prima.
Image

Ondersteunen eenheden draadloze Android Auto?
Ik bezit nu bijna 2 jaar een RAV4 hybride uit 2020.
Dus misschien wil ik over ongeveer een jaar de standaard HU vervangen door iets groters en met draadloze AA.

Ondersteunen eenheden draadloze Android Auto?
Ik bezit een RAV4 hybride uit 2020, nu bijna 2 jaar.
Dus misschien wil ik over ongeveer een jaar de standaard HU vervangen door iets groters en met draadloze AA.
De Dasaita op Amazon heeft draadloze Android Auto, maar ik raad het niet graag aan vanwege de problemen die ik heb gehad.

Leuk! Houd ons op de hoogte. Laat me weten of er firmware-updates zijn. Ik denk dat de mijne oude firmware gebruikt.
Bekijk die XDA-link die ik eerder heb geplaatst. Ik denk dat het mogelijk is om je firmware te upgraden met elke FYT-gebaseerde firmware. Ik houd je op de hoogte wanneer ik de mijne krijg. Het wachten is vervelend als je uit China koopt.

Bekijk die XDA-link die ik eerder heb gepost. Ik denk dat het mogelijk is om je firmware te upgraden met elke FYT-gebaseerde firmware. Ik hou je op de hoogte wanneer ik de mijne krijg. Het wachten is vervelend als je uit China koopt.
Bedankt. Ik zal ernaar kijken.
Ik heb de mijne ongeveer 2 weken geleden gekregen, de verkoper heeft het per DHL express verzonden.

Discussion starter · #30 ·
Bedankt voor jullie antwoorden, ik heb nog maar 1 vraag voordat ik bestel, het zou geweldig zijn als jullie me kunnen helpen. Mijn auto heeft de Toyota connect-functie en ik kan de motor op afstand starten met de sleutelhanger of via de Toyota-app, hij toont DCM-signalen rechtsboven op de standaard head unit, ik kon hierover geen informatie vinden op de pagina van de verkoper, ik wil er zeker van zijn dat het vervangen van de head unit geen invloed heeft op deze functies en dat ik de motor op afstand kan blijven starten, wat denken jullie?

Dank jullie voor jullie antwoorden, ik heb nog maar 1 vraag voordat ik dat bestel, het zou geweldig zijn als jullie me kunnen helpen
Mijn auto heeft de Toyota connect-functie en ik kan de motor op afstand starten met de sleutelhanger of met de Toyota-app om hem ook te starten, hij toont DCM-signalen rechtsboven op de standaard head unit, ik kon hierover geen informatie vinden op de pagina van de verkoper,
ik wil er zeker van zijn dat het vervangen van de head unit geen invloed heeft op deze functies en dat ik de motor op afstand kan blijven gebruiken, wat denk je?
Mijn auto heeft geen Toyota connect, dus ik weet niet of het nog werkt of niet. Ik hoop dat iemand je kan helpen.

Bedankt. Ik zal het controleren.
Ik heb de mijne ongeveer 2 weken geleden gekregen, de verkoper heeft het per DHL express verzonden.
Dus mijn head unit is vandaag eindelijk bezorgd. Zeer eenvoudig te installeren en ziet er geweldig uit. Gewoon een paar montageclips van de fabriek head unit overzetten, de draden aansluiten en hij startte meteen op. Een probleem dat ik heb, is dat mijn voertuig nu KMH in plaats van MPH weergeeft. Als ik probeer te veranderen naar MPH via de voertuiginstellingen, wordt het gewoon weer teruggezet naar KMH. Ik kan geen instelling vinden om het op de head unit te wijzigen. Had u dit probleem ook en zo ja, hoe kan ik het veranderen? Ik heb een bericht naar de verkoper gestuurd, maar ik dacht dat ik het ook even bij u kon checken. Ik denk dat de canbus misschien verkeerd is ingesteld, want als ik naar uw screenshots van "Over apparaat" kijk, is alles hetzelfde, behalve de Systeeminformatie die van 20-1-2022 is en ik heb een 6gb 128gb model. Zou u toevallig een foto van uw canbus-instellingen kunnen plaatsen, zodat ik kan zien waarop de uwe is ingesteld?

De verkoper antwoordde en zei dat ik moest wachten tot ze terug naar kantoor konden gaan om me een video te sturen over hoe ik naar mph kan updaten. Vanwege covid werken ze vanuit huis. Als ik daarop wacht, kan ik het niet retourneren als ze geen oplossing voor me hebben.

Dus mijn head unit is vandaag eindelijk bezorgd. Zeer eenvoudig te installeren en ziet er geweldig uit. Gewoon een paar montageclips van de fabriek head unit overzetten, de draden aansluiten en hij startte meteen op. Een probleem dat ik heb, is dat mijn voertuig nu KMH in plaats van MPH weergeeft. Als ik probeer over te schakelen naar MPH via de voertuiginstellingen, wordt het meteen weer teruggezet op KMH. Ik kan geen instelling vinden om het op de head unit te wijzigen. Had u dit probleem ook en zo ja, hoe kan ik het wijzigen? Ik heb een bericht naar de verkoper gestuurd, maar ik dacht dat ik het ook even bij u zou checken. Ik denk dat de canbus misschien verkeerd is ingesteld, want als ik naar uw screenshots van Over het apparaat kijk, is alles hetzelfde, behalve de Systeeminformatie die van 20-1-2022 is en ik heb een 6gb 128gb model. Zou u misschien een foto van uw canbus-instellingen kunnen plaatsen, zodat ik kan zien hoe die van u zijn ingesteld?

De verkoper antwoordde en zei dat ik moest wachten tot ze terug naar kantoor konden gaan om me een video te sturen over hoe ik naar mph kan updaten. Vanwege covid werken ze vanuit huis. Als ik daarop wacht, kan ik het niet retourneren als ze geen oplossing voor me hebben.
Image

Mijn auto is zo. Of heb je het over een ander scherm dat KMH weergeeft

Image

Mijn instelling komt hiermee. Ik heb niets veranderd, zelfs mijn auto is van 2021.

View attachment 179038
Mijn auto is zo. Of heb je het over een ander scherm KMH

View attachment 179037
Mijn instelling komt hiermee. Ik heb niets veranderd, zelfs mijn auto is 2021.
Nogmaals bedankt voor de foto's! De 2e foto was precies wat ik zocht en de mijne stond hetzelfde. Mijn probleem was dat mijn snelheidsmeter en kilometerteller op het daadwerkelijke voertuigdisplay km in plaats van mph aangaven en ik kon het niet op mph laten staan toen ik het in de rav4-instelling veranderde. Ik heb de canbus-box van de Android-stereo losgekoppeld en kon overschakelen naar mph en het is tot nu toe blijven hangen. Hopelijk was het maar een glitch en geen voortdurend probleem. Nu ik dat heb opgelost, zal ik mijn apps instellen en kijken hoe het gaat. Eén ding dat me opviel, is dat de pieptoon voor de waarschuwing voor kruisend verkeer achter niet werkt. Best wel balen, maar niet zo'n groot probleem.

Nogmaals bedankt voor de foto's! De 2e foto was precies wat ik zocht en de mijne stond hetzelfde. Mijn probleem was dat mijn snelheidsmeter en kilometerteller op het daadwerkelijke voertuigdisplay km in plaats van mph aangaven en ik kon het niet op mph laten staan toen ik het in de rav4-instelling veranderde. Ik heb de canbus-box van de Android-stereo losgekoppeld en kon overschakelen naar mph en het is tot nu toe zo gebleven. Hopelijk was het gewoon een glitch en geen aanhoudend probleem. Nu ik dat heb opgelost, zal ik mijn apps instellen en kijken hoe het gaat. Eén ding dat me opviel, is dat de pieptoon van de achteruitrijwaarschuwing bij kruisend verkeer niet werkt. Best wel balen, maar niet zo'n groot probleem.
Mijn achteruitrijwaarschuwing bij kruisend verkeer werkt prima. Ik denk dat het een probleem met de canbus-box is. Misschien kunt u de verkoper toch vragen om de canbus-fireware te updaten?
Image

Mijn canbus is zo

Attachments

Mijn waarschuwing voor kruisend verkeer achter de auto werkt prima. Ik denk dat het een probleem met de canbus-box is. Misschien kunt u de verkoper toch vragen om de canbus-fireware te updaten? View attachment 179087
Mijn canbus is zo
Ja, het lijkt erop dat ik het van uw verkoper had moeten kopen. Ik heb dezelfde canbus-box, dus zoals u zei, heeft deze mogelijk een update nodig of er is een instelling die ik niet heb ingeschakeld. De verkoper zei dat ze op de 22e terug naar kantoor gaan, dus hopelijk zijn ze dan behulpzamer.

Lunar Mist, heeft de head unit voor de 2021 Prime een betere resolutie dan het 7-inch basisscherm van de RAV4?
Enig inzicht of een head unit van een 2021 Prime, AVH-3908, onderdeelnummer 86140-42720, compatibel zou zijn met een 2019 XLE?
Ik weet het niet, het is een unit die op eBay wordt verkocht. Op zoek naar een oplossing om zowel CarPlay als Android Auto te hebben zonder naar de aftermarket-aanbiedingen te gaan.

Ik weet het niet, het is een apparaat dat op eBay wordt verkocht. Ik ben op zoek naar een oplossing om zowel CarPlay als Android Auto te hebben zonder naar aftermarket-aanbiedingen te gaan.
Ik denk dat ik naar dezelfde eBay-advertentie kijk als jij. Ik heb net mijn radio eruit gehaald om de achterkant te bekijken. Ik heb een 2021 XLE Hybrid en het radiomodel is 86140-0R350. Hij heeft de 4 connectoren aan de onderkant en 1 aan de zijkant, maar hij heeft ook 3 connectoren in het midden: een grotere witte, een grijze en een blauwe. Deze die uit de prime is gehaald, heeft alleen de grijze. Weet iemand wat die connectoren doen en wat er zou gebeuren als ik hem zou gebruiken zonder de witte en blauwe stekkers aan te sluiten?

21 - 40 of 87 Posts