Toyota RAV4 Forums banner

Vervanging van de 12V-accu

11K views 24 replies 13 participants last post by  431002  
#1 ·
Ik heb een RAV4 Hybrid XSE uit 2022 - hij heeft 47.000 mijl op de teller. Vandaag voor een olieverversing naar de dealer geweest en ze vertelden me dat mijn 12V-accu slecht is - slechts 440 CCA terwijl het 605 CCA zou moeten zijn, wat volgens hen 53% batterijconditie is. Hij geeft 12,7 V aan. In andere voertuigen heeft mijn originele accu jarenlang meegaan, dus 21 maanden lijkt me ongebruikelijk. Als ik hem moet vervangen, ga ik waarschijnlijk gewoon naar AutoZone, maar ik vraag me af of dit wel klopt. Heeft iemand anders deze ervaring gehad? Ook geen extra alarmsysteem of dashcam die de 12V leegtrekt als de auto uit staat. Bedankt voor je hulp!

#3 ·
Car Battery Tester 12v Car... Amazon.com

Ik zou een batterijtester kopen

Doug
Ik heb een batterijtester die aangeeft dat de batterij 12,7 V heeft. Maar hij test geen CCA. De dealer vertelde me dat hij 440 testte terwijl hij 605 zou moeten hebben… MAAR toen ik zelf naar de batterij keek, zat er een grote oude sticker op met 335CCA, wat blijkbaar is wat de RAV4-hybrides altijd hebben. Lijkt erop dat mijn serviceadviseur tegen me heeft gelogen!

#5 ·
Als dat het geval is, stop dan bij autozone en laat ze het testen. Ik geloof dat ze de volts en CCA testen of een startbooster bij je hebben en hem laten draaien, aangezien je geen codes hebt.

Doug
Dat is precies wat ik ga doen! De draagbare jumper zit nu in de auto en mijn zoon gaat hem morgenavond naar AutoZone brengen. Ik hoop dat ze CCA kunnen testen. Ik heb precies nul problemen gehad met de auto. Deze verrassing kwam vandaag bij mijn afspraak voor de olieverversing!

#6 ·
Ik heb een 2022 RAV4 Hybrid XSE - hij heeft 47K mijl op de teller. Vandaag voor een olieverversing naar de dealer geweest en ze vertelden me dat mijn 12v-accu slecht is - slechts 440 CCA terwijl het 605 CCA zou moeten zijn, wat volgens hen 53% batterijgezondheid is. Hij geeft 12,7v aan. In andere voertuigen heeft mijn originele accu jarenlang meegaan, dus 21 maanden lijkt me ongebruikelijk. Als ik hem moet vervangen, ga ik waarschijnlijk gewoon naar AutoZone, maar ik kan me niet helpen te vragen of dit wel legitiem is. Heeft iemand anders deze ervaring gehad? Ook geen extra alarmsysteem of dashcam die de 12v leegtrekt als de auto uit staat. Bedankt voor je hulp!
Ik denk dat ze misbruik van je maken. Er is geen Cold Cranking vereist van de 12-volt hulpaccu in een Rav4 hybrid, het is een 45 AH AGM-accu die gewoon de elektronica start. Er is geen startmotor in de traditionele zin. Motor Generator 1 start de verbrandingsmotor met stroom van de tractiebatterij wanneer dat systeem een bepaalde drempelwaarde bereikt.

#9 ·
Ik denk dat ze misbruik van je maken. Er is geen Cold Cranking vereist voor de 12-volt hulpaccu in een Rav4 hybrid, het is een 45 AH AGM-accu die gewoon de elektronica start. Er is geen startmotor in de traditionele zin. Motor Generator 1 start de verbrandingsmotor met stroom van de tractiebatterij wanneer dat systeem een bepaalde drempelwaarde bereikt
Ja! Dat is precies hoe het klinkt! En het is niet zo dat ik problemen heb gehad met de auto! Ik ben zo dankbaar voor dit forum!!

#10 · (Edited)
dealer en ze vertelden me dat mijn 12v-batterij slecht is - slechts 440 CCA terwijl het 605 CCA zou moeten zijn, wat volgens hen 53% batterijgezondheid is. Hij geeft 12,7 V aan.
Nou, dat is totale dealer upsell BS. Ze testen meestal alleen op rustspanning (motor uit). Ze kunnen ook een belastingstest uitvoeren. Geen van beide toont CCA. Als ze een speciaal testapparaat hebben, kunnen ze testen op CCA, maar bij een 2 jaar oude RAV4 is het onwaarschijnlijk dat je batterij kapot is. 12,7 volt rust is UITSTEKEND voor een gewone lood/zuur (niet AGM) batterij. Je hebt geen nieuwe batterij nodig.

Attachments

#12 ·
Ik heb een batterijtester die aangeeft dat de batterij 12,7 V heeft. Maar hij test geen CCA. De dealer vertelde me dat hij 440 testte terwijl het 605 zou moeten zijn… MAAR toen ik zelf naar de batterij keek, zat er een grote oude sticker op met 335 CCA, wat blijkbaar de RAV4-hybrides altijd hebben. Lijkt erop dat mijn serviceadviseur tegen me heeft gelogen!
De spanning op de batterij is geen goede indicatie van de gezondheid. Alleen een belastingstest kan dat bepalen.

Je hebt gelijk, de batterij in mijn hybride heeft ook 335 CCA. Als de monteur je batterij echt had getest, betekent 440 CCA dat hij in zeer goede staat is. Maar heeft de monteur de batterij echt getest of heeft hij daar ook over gelogen?

in een Rav4 hybride is het een 45 AH AGM-batterij die simpelweg de elektronica start.
De RAV4 hybride is niet altijd uitgerust met een AGM-batterij (de Primes misschien wel). Mijn hybride batterij is net als de OP met 55Ah en 345CCA, niet-AGM:

Image

#14 ·
De spanning op de batterij is geen goede indicatie van de gezondheid. Alleen een belastingstest kan dat bepalen.

U heeft gelijk, de batterij in mijn hybride heeft ook 335 CCA. Als de monteur uw batterij echt had getest, betekent 440 CCA dat deze in zeer goede staat is. Maar heeft de monteur de batterij echt getest of heeft hij daar ook over gelogen?

De RAV4 hybride is niet altijd uitgerust met een AGM-batterij (de Primes mogelijk wel). Mijn hybride batterij is net als die van de OP met 55Ah en 345CCA, niet-AGM:

View attachment 203710
Kan zijn, maar ongeacht de capaciteit van de batterij is er geen startbelasting in de hybride, dus de CCA-classificatie is niet relevant. gezien de use case van de 12V aux batterij.

Als u accessoires gebruikt als u niet in de Ready-modus staat, is een deep cycle-batterij uw betere keuze

#17 ·
Ik heb een 2022 RAV4 Hybrid XSE - hij heeft 47K mijl op de teller. Vandaag voor een olieverversing naar de dealer geweest en ze vertelden me dat mijn 12v-accu slecht is - slechts 440 CCA terwijl het 605 CCA zou moeten zijn, wat volgens hen 53% batterijgezondheid is. Hij geeft 12,7v aan. In andere voertuigen heeft mijn originele accu jarenlang meegaan, dus 21 maanden lijkt me ongebruikelijk. Als ik hem moet vervangen, ga ik waarschijnlijk gewoon naar AutoZone, maar ik kan me niet helpen te vragen of dit wel legitiem is. Heeft iemand anders deze ervaring gehad? Ook geen extra alarmsysteem of dashcam die de 12v leegtrekt als de auto uit staat. Bedankt voor je hulp!
Ik heb wel eens gezien dat nieuwe accu's in korte tijd zo uitvallen, mijn suggestie zou zijn om een Interstate-accu te nemen, ze staan achter de originele garantie en zullen zelfs de kosten van vervanging pro rata vergoeden voor 3 jaar nadat de originele garantie is afgelopen, de prijs is ook niet zo slecht, zou de kosten van 150-180 schatten voor een geschikte vervanging in rav 4

#21 ·
Terzijde: als je een batterij van 2 jaar koopt, zal deze rond de 2 jaar kapot gaan. Hetzelfde geldt voor batterijen van 3, 4 en 5 jaar. Ik weet niet hoe het gebeurt, maar het gebeurt gewoon. Ik kan niet zeggen wat deze batterij doet in een hybride - eerlijk gezegd, ik zou denken dat de startmotor op de grote hybride batterij zou worden aangesloten.

Dat gezegd hebbende, een jaar geleden bracht ik mijn RAV4 voor de gratis olieverversing. Ik wist dat mijn batterij het einde van de levensduur bereikte. Je kunt het gewoon merken als je de auto start. Toyota biedt een levenslange batterij aan voor misschien $20 meer dan een Interstate-batterij van 3 jaar. Geen probleem als je het mij vraagt. Een jaar later begon de Sequoia van mijn vrouw langzaam te starten - hij heeft ook een levenslange batterij.

Opmerking: Ik heb de neiging om mijn auto's heel lang te houden....

#22 ·
Ik weet niet hoe het gebeurt, maar het gebeurt gewoon. Ik kan niet zeggen wat deze batterij doet in een hybride - eerlijk gezegd, ik zou denken dat de startmotor op de grote hybride batterij zou worden aangesloten.
Er zit geen startmotor in de hybrides. De benzinemotor wordt "gestart" met behulp van MG1 (motor-generator #1) in de PSD (power split device), met behulp van elektriciteit van de HV-batterij.

MG1 wordt ook gebruikt om elektriciteit op te wekken om op te slaan in de HV-batterij en om de versnellingsverhoudingen van de eCVT te regelen.