Ik wil geen politieke strijd beginnen, maar ik vraag me gewoon af hoeveel de prijs van een nieuwe RAV4 volgens jullie zal stijgen met de tarieven.
Onmogelijk om op dit moment te zeggen. Veel RAV4's worden gemaakt in de Toyota-fabriek in Kentucky (de mijne was dat), maar onderdelen en materialen (staal, aluminium, plastic) daarvoor komen van over de hele wereld.Ik wil geen politieke strijd beginnen, maar ik vraag me gewoon af hoeveel de prijs van een nieuwe RAV4 volgens jullie zal stijgen met de tarieven.
Ik denk niet dat dit daadwerkelijke dingen zijn die zullen gebeuren, maar potentiële kopers lezen dit in het nieuws en raken in paniek. Auto's zijn al superduur, inclusief instapopties zoals de Rav4, CRV etc. Ik weet zeker dat ze weten dat ze auto's niet duizenden dollars duurder kunnen maken en verwachten ze te verkopen. Het doel zou zijn om alles te doen om de prijzen van voertuigen in de VS niet met meer dan $3000 te verhogen.Het gerucht gaat dat de prijzen gemiddeld met $6000 zullen stijgen voor Amerikaanse klanten. Ford F150 pick-ups zullen $3000 extra kosten vanwege de enorme hoeveelheid aluminium die in de constructie wordt gebruikt. Zelfs met de tarief van 25% kunnen de VS geen aluminium economisch produceren vanwege de hoge elektriciteitskosten en het gebrek aan capaciteit. Het smelten van aluminium vereist een enorme hoeveelheid energie. Ik vraag me af wat de logica hierachter is.
Dat is precies wat er tijdens Covid gebeurde. Fabrieken werden gesloten en nieuwe auto's werden schaars, dus de prijzen van gebruikte auto's schoten omhoog.Ook gebruikte auto's zullen duurder worden als mensen geen nieuwe kunnen betalen, wat voor veel mensen al het geval is!
Elk antwoord dat je vandaag krijgt over tarieven zal volgende week anders zijn (of misschien zelfs al 24 uur later).Ik wil geen politieke strijd beginnen, maar ik vraag me gewoon af hoeveel de prijs van een nieuwe RAV4 volgens jullie zal stijgen met de tarieven.
Interessante theorie om tarieven uit Canada of Mexico te vermijden. Het zou zo simpel kunnen zijn als het bouwen van knock-down kits en deze te assembleren in een tariefvrij land. Ik zie geen militaire bases in Japan gesloten worden, vanwege zorgen over het steunen van Taiwan en het voorkomen van Chinese expansie/agressie. Tinian Airfield wordt momenteel heropend vanwege deze geopolitieke zorgen.Mijn theorie is dat wanneer de tarieven echt van kracht worden (als dat ooit gebeurt), de Canadese RAV4-fabrieken in volle productie zullen blijven. De nieuwe auto's worden op treinen naar Vancouver gezet en vervolgens op vrachtschepen naar Japan. Eenmaal aangemeerd in een Japanse haven, worden alle papieren en facturen voor de auto's opgemaakt om aan te tonen dat ze officieel UIT JAPAN naar de VS worden GEEXPORTEERD. De vrachtschepen worden bijgetankt en keren om en gaan naar Long Beach of L.A. aan de westkust. Geen tarief op de auto's, maar een lichte prijsverhoging als gevolg van transportkosten. Voor Japan is er voor zover ik weet GEEN TARIEF gepland. De Japanners hebben andere manieren om zich te verzetten tegen de VS dan een handelsoorlog van gelijke tred. Ze zouden Amerikaanse militaire bases op Okinawa kunnen sluiten of Amerikaanse marineschepen kunnen verbieden aan te meren in Japan.
Ik denk dat het percentage RAV4-verkopen in de VS in vergelijking met de totale wereldwijde RAV4-verkopen een rol zal spelen in het besluitvormingsproces voor de lancering van de 6e generatie.Dit alles doet me afvragen of er in 2026 daadwerkelijk een NIEUWE RAV4 van de 6e generatie komt. Zal Toyota de Canadese fabrieken ombouwen voor een geheel nieuwe auto? Zouden dat niet buitensporige kosten zijn in het licht van de nieuwe tarieven? De meeste mensen gaan gewoon niet de waanzinnige prijzen betalen voor een nieuw ontwerp RAV4 met alle dealeropslagen van het eerste jaar en de tariefpremie erbovenop. Het lijkt me verstandig om de 5e generatie te blijven maken totdat deze hele puinhoop is opgelost.