Toyota RAV4 Forums banner
Status
Not open for further replies.

Tariefprijzen

4.6K views 26 replies 17 participants last post by  FKHeath  
#1 ·
Ik wil geen politieke strijd beginnen, maar ik vraag me gewoon af hoeveel de prijs van een nieuwe RAV4 volgens jullie zal stijgen met de tarieven.

#2 ·
Ik wil geen politieke strijd beginnen, maar ik vraag me gewoon af hoeveel de prijs van een nieuwe RAV4 volgens jullie zal stijgen met de tarieven.
Onmogelijk om op dit moment te zeggen. Veel RAV4's worden gemaakt in de Toyota-fabriek in Kentucky (de mijne was dat), maar onderdelen en materialen (staal, aluminium, plastic) daarvoor komen van over de hele wereld.

#7 · (Edited)
De geruchten gaan dat de prijzen gemiddeld met $6000 zullen stijgen voor Amerikaanse klanten. Ford F150 pick-ups zullen $3000 extra kosten vanwege de grote hoeveelheid aluminium die in de constructie wordt gebruikt. Zelfs met het tarief van 25% kunnen de VS aluminium niet economisch produceren vanwege de hoge elektriciteitskosten en het gebrek aan capaciteit. Het smelten van aluminium vereist een enorme hoeveelheid stroom. Vraag me af wat de logica achter deze tarieven is.

#8 ·
Het gerucht gaat dat de prijzen gemiddeld met $6000 zullen stijgen voor Amerikaanse klanten. Ford F150 pick-ups zullen $3000 extra kosten vanwege de enorme hoeveelheid aluminium die in de constructie wordt gebruikt. Zelfs met de tarief van 25% kunnen de VS geen aluminium economisch produceren vanwege de hoge elektriciteitskosten en het gebrek aan capaciteit. Het smelten van aluminium vereist een enorme hoeveelheid energie. Ik vraag me af wat de logica hierachter is.
Ik denk niet dat dit daadwerkelijke dingen zijn die zullen gebeuren, maar potentiële kopers lezen dit in het nieuws en raken in paniek. Auto's zijn al superduur, inclusief instapopties zoals de Rav4, CRV etc. Ik weet zeker dat ze weten dat ze auto's niet duizenden dollars duurder kunnen maken en verwachten ze te verkopen. Het doel zou zijn om alles te doen om de prijzen van voertuigen in de VS niet met meer dan $3000 te verhogen.

#10 ·
Ook gebruikte auto's zullen duurder worden als mensen geen nieuwe kunnen betalen, wat voor veel mensen al het geval is!
Dat is precies wat er tijdens Covid gebeurde. Fabrieken werden gesloten en nieuwe auto's werden schaars, dus de prijzen van gebruikte auto's schoten omhoog.

#12 ·
De Rav4-productie in Japan is stilgelegd als gevolg van een explosie waarbij een werknemer om het leven kwam.

De Trump-belasting op importen zal gelden voor het hele voertuig uit Japan.

Onderdelen van het voertuig uit het buitenland worden op waarde belast bij de douane.

Ik heb te maken met enkele invoerrechten voor een van mijn hobby's. Sommige een paar cent. Soms 50%.

#15 ·
Elk antwoord dat je vandaag krijgt over tarieven zal volgende week anders zijn (of misschien zelfs al 24 uur later).

😂

Maar alle gekheid op een stokje, het is waarschijnlijk niet mogelijk om precies te weten wat de gevolgen voor de consumenten zouden zijn totdat het wel of niet gebeurt. Er zijn veel variabelen, zoals hoeveel Toyota zal slikken/in andere items zal verwerken of dat ze gewoon een directe tariefverhoging rechtstreeks aan de adviesprijs doorberekenen. Enz., enz.

🍿

#16 · (Edited)
Ik denk dat het echt afhangt van de beschikbaarheid van voertuigen die door tarieven worden getroffen. Bijvoorbeeld: als een meerderheid van de voertuigen van andere merken in elk segment met 15-25% stijgt, zal Toyota waarschijnlijk volgen. Anders realiseert Toyota de waargenomen winsten op de automarkt niet en zou er een enorme achterstand aan voertuigbestellingen zijn als gevolg van het prijsverschil.

De markt voor gebruikte auto's zal waarschijnlijk volgen, aangezien de vraag zal toenemen. Kapitaal is als water, het volgt het pad van de minste weerstand. Dit kan om twee redenen een zegen in vermomming zijn. De prijzen van bestaande gebruikte voertuigen zullen stijgen als gevolg van een hogere vraag. En de overdreven prijzen die worden betaald/gefinancierd, kunnen worden verzacht door hogere waarderingen bij inruil.

Een typische consument kan dus enige verlichting ervaren als hij tijdens de pandemie heeft gekocht wanneer hij een nieuw voertuig wil kopen. Om nog maar te zwijgen van het feit dat de tarieven onbedoeld kunnen helpen de verkoop van nieuwe voertuigen te stimuleren, omdat consumenten niet "onder water" staan of meer verschuldigd zijn dan het voertuig waard is op hun autoleningen. Dit kan ook de banksector helpen...

#17 ·
Mijn theorie is dat wanneer de tarieven echt van kracht worden (als dat ooit gebeurt), de Canadese RAV4-fabrieken in volle productie zullen blijven. De nieuwe auto's worden op treinen naar Vancouver gezet en vervolgens op vrachtschepen naar Japan. Eenmaal aangemeerd in een Japanse haven, wordt al het papierwerk en de facturen voor de auto's opgemaakt om aan te tonen dat ze officieel UIT JAPAN naar de VS worden geëxporteerd. De vrachtschepen worden opnieuw bevoorraad en keren om en gaan naar Long Beach of L.A. aan de westkust. Geen tarief op de auto's, maar een lichte prijsverhoging als gevolg van transportkosten. Voor Japan is er voor zover ik weet GEEN TARIEF gepland. De Japanners hebben andere manieren om zich tegen de VS te verzetten dan een handelsoorlog van gelijke tred. Ze zouden Amerikaanse militaire bases op Okinawa kunnen sluiten of Amerikaanse marineschepen kunnen verbieden aan te meren in Japan.

#19 ·
Mijn theorie is dat wanneer de tarieven echt van kracht worden (als dat ooit gebeurt), de Canadese RAV4-fabrieken in volle productie zullen blijven. De nieuwe auto's worden op treinen naar Vancouver gezet en vervolgens op vrachtschepen naar Japan. Eenmaal aangemeerd in een Japanse haven, worden alle papieren en facturen voor de auto's opgemaakt om aan te tonen dat ze officieel UIT JAPAN naar de VS worden GEEXPORTEERD. De vrachtschepen worden bijgetankt en keren om en gaan naar Long Beach of L.A. aan de westkust. Geen tarief op de auto's, maar een lichte prijsverhoging als gevolg van transportkosten. Voor Japan is er voor zover ik weet GEEN TARIEF gepland. De Japanners hebben andere manieren om zich te verzetten tegen de VS dan een handelsoorlog van gelijke tred. Ze zouden Amerikaanse militaire bases op Okinawa kunnen sluiten of Amerikaanse marineschepen kunnen verbieden aan te meren in Japan.
Interessante theorie om tarieven uit Canada of Mexico te vermijden. Het zou zo simpel kunnen zijn als het bouwen van knock-down kits en deze te assembleren in een tariefvrij land. Ik zie geen militaire bases in Japan gesloten worden, vanwege zorgen over het steunen van Taiwan en het voorkomen van Chinese expansie/agressie. Tinian Airfield wordt momenteel heropend vanwege deze geopolitieke zorgen.

#22 ·
Het lijkt erop dat Toyota wereldwijd moeite heeft om aan de vraag naar het RAV4-platform te voldoen. Ik voorzie dat ze waarschijnlijk voertuigen zullen blijven importeren totdat ze een winstgevend plan B hebben om te implementeren. Zoals het uitbreiden van de productiecapaciteit en subcomponenten etc. in de Verenigde Staten of een land zonder tarieven.

Een van de tegenwinden die ik voorzie, is de tweede termijn van de regering. Dit betekent dat de tarieven over vier jaar met een nieuwe regering zouden kunnen worden opgeheven. Samen met het bemoeilijken van het rechtvaardigen van grote investeringen in het uitbreiden van de productiecapaciteit.

De consument zal waarschijnlijk in de tussentijd lijden terwijl deze problemen worden uitgevochten. Toyota gaat zijn prijsstelling voor in de VS geproduceerde voertuigen niet handhaven en een premie vragen voor in Mexico of Canada geproduceerde voertuigen. Ze zullen waarschijnlijk de tarieven over alle modellenlijnen middelen of de kosten verhogen om op één lijn te komen met hun concurrenten. Hoe dan ook, de consument zal met een hogere prijs zitten...

#23 ·
Dit alles doet me afvragen of er in 2026 daadwerkelijk een NIEUWE RAV4 van de 6e generatie ZAL ZIJN. Zal Toyota de Canadese fabrieken opnieuw inrichten voor een geheel nieuwe auto? Zouden dat niet buitensporige kosten zijn in het licht van de nieuwe tarieven? De meeste mensen zullen gewoon niet de waanzinnige prijzen betalen voor een nieuw ontwerp RAV4 met alle dealeropslagen van het eerste jaar en de tariefpremie erbovenop. Het lijkt me verstandig om de 5e generatie te blijven maken totdat deze hele puinhoop is opgelost.

#26 ·
Dit alles doet me afvragen of er in 2026 daadwerkelijk een NIEUWE RAV4 van de 6e generatie komt. Zal Toyota de Canadese fabrieken ombouwen voor een geheel nieuwe auto? Zouden dat niet buitensporige kosten zijn in het licht van de nieuwe tarieven? De meeste mensen gaan gewoon niet de waanzinnige prijzen betalen voor een nieuw ontwerp RAV4 met alle dealeropslagen van het eerste jaar en de tariefpremie erbovenop. Het lijkt me verstandig om de 5e generatie te blijven maken totdat deze hele puinhoop is opgelost.
Ik denk dat het percentage RAV4-verkopen in de VS in vergelijking met de totale wereldwijde RAV4-verkopen een rol zal spelen in het besluitvormingsproces voor de lancering van de 6e generatie.

#24 ·
Ik moet zeggen dat de nieuwe voorkant op de voorlopige foto's er behoorlijk lelijk uitziet met de boemerang boven de koplampen. Ik denk dat de nieuwe rav een aandrijflijnupgrade zou moeten hebben voor efficiëntie/vermogen en trekvermogen, een luxueuzer, mooier interieur om te concurreren met de Honda CRV, kleine uiterlijke veranderingen die modulair zouden zijn met de gen5 rav, mogelijk meer lichtgewicht aluminium panelen (misschien deuren). Ik denk niet dat de bestaande rav een slecht voertuig is zoals hij is, maar hij begint gedateerd te raken in vergelijking met de concurrentie van Honda, Hyundai, Kia etc. Dit is denk ik de reden waarom ze een update doen. Tarieven kunnen het voertuig vertragen, maar wie weet...

#25 ·
Het opleggen van tarieven, vooral aan je buren, je bondgenoten, is niet verstandig. Het is niet verrassend dat hij zich dwaas gedraagt, aangezien zijn geschiedenis van faillissementen en acties bewijst dat hij geen verstandige beslisser is. Tweets om 4 uur 's ochtends waarin hij scheldwoorden uitkraamt, helpen ook niet zijn imago.

Ik heb het gevoel dat deze dreigementen andere landen zullen dwingen om hun handelspartnerpool opnieuw te focussen en andere opties in andere landen te zoeken. Dit zal echter andere landen versterken en de VS en hun industrieën uitsluiten en verzwakken en hun machtspositie op het wereldtoneel verminderen.

Wat zeker zal zijn, is dat de burgers van veel landen WEER de last van hogere prijzen zullen dragen. We dachten allemaal dat de covid-crisis erg genoeg was, de torenhoge prijzen die de hele wereld schokten, dit zal een andere crisis en een financiële klap voor de mensen zijn.

P.S. Grappig hoe de rijken altijd het meest profiteren tijdens een financiële crisis? De kaas veroorzaakt er opzettelijk een.
Ik vraag me af of dat het plan is om zichzelf en zijn rijke kennissen te helpen?

We hebben voertuigen nodig, maar als we minder nieuwe kopen, daalt de prijs....

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.