Toyota RAV4 Forums banner
Status
Not open for further replies.
141 - 160 of 345 Posts
W każdym razie, zajrzę do tego kiedyś i zobaczę, czy jest jakieś luźne połączenie lub coś w tym stylu.
Założę się, że masz po prostu luźne połączenie . . .
Odłączyłeś głośnik przy wtyczce i zmostkowałeś rezystor na żeńskiej części złącza - prawda?
 
Save
Czy mogę zasugerować ---
Rozłóż to ponownie, sprawdź dobre połączenia na żeńskim końcu wtyczki.
Po ponownym podłączeniu bez uszczelniania wszystkiego i gdy maska ​​jest nadal podniesiona -- Zaciągnij hamulec awaryjny, uruchom samochód i wrzuć wsteczny bieg (wsteczny bieg wytwarza najgłośniejszy dźwięk) i obserwuj, czy błąd "bliskości" nie pojawi się na środkowym wyświetlaczu. Następnie, jeśli nie ma błędu, ostrożnie wszystko złóż.
Powodem, dla którego to sugeruję, jest to, że to samo przydarzyło się mnie. Okazało się, że przewód, który włożyłem do żeńskiej części złącza, nie zapewniał dobrego połączenia. Zagiąłem przewód na siebie i nałożyłem na niego trochę więcej lutu, aby był nieco większy.
 
Save
Ok, chłopcy i dziewczęta, uczmy się na błędach pana Camfused:

1) Używanie przewodu zip cord nie jest dobrym pomysłem. Był za gruby, żeby zmieścić się w złączu (myślałem, że wchodzi, ale tak nie było). Więc przylutowałem kawałek zwykłego spinacza do papieru, około 3/4 cala, na końcu przewodów. Pasował do złącza i idealnie do niego przylegał. Drut do dużego spinacza był za gruby, btw.

2) Uważaj, gdzie odkładasz rzeczy i nie upuszczaj rolki taśmy izolacyjnej przed chłodnicą. Zajęło mi 5 minut, żeby ledwo włożyć tam rękę i ją wyjąć!

Więc teraz działa dobrze. Zrobiłem dwie oddzielne jazdy testowe w masce i 58-milową podróż w obie strony, żeby pójść na wędrówkę do parku stanowego (zanim może zostać zamknięty). Brak komunikatów o błędach i brak hałasu. Kiedy raz nie masz hałasu, nie wrócisz! Samochód działa teraz tak, jak powinien, IMHO.

Dzięki wszystkim za pomoc w tym.
 
Ok, chłopcy i dziewczęta, uczmy się na błędach pana Camfused:

1) Używanie przewodu z zamkiem błyskawicznym nie jest dobrym pomysłem. Był za gruby, żeby zmieścić się w złączu (myślałem, że wejdzie, ale tak nie było). Więc przylutowałem kawałek zwykłego spinacza do papieru, około 3/4 cala, na końcu przewodów. Pasował całkowicie do złącza i idealnie przylegał. Nawiasem mówiąc, drut do dużego spinacza był za gruby.

2) Uważaj, gdzie odkładasz rzeczy i nie upuszczaj rolki taśmy izolacyjnej przed chłodnicą. Zajęło mi 5 minut, żeby ledwo włożyć tam rękę i ją wyjąć!

Więc teraz działa dobrze. Zrobiłem dwie oddzielne jazdy próbne w masce i 58-milową wycieczkę do parku stanowego (zanim może zostać zamknięty). Brak komunikatów o błędach i brak hałasu. Kiedy już nie ma hałasu, nie wrócisz! Samochód działa teraz tak, jak powinien, IMHO.

Dzięki wszystkim za pomoc w tym.
Doskonale rozumiem Twój komentarz dotyczący upuszczania taśmy izolacyjnej. Czarna dziura w moim hybrydzie mieści obecnie przedłużkę 1/4" z napędem 6" z dołączoną nasadką 10 mm.
 
Discussion starter · #147 ·
Doskonale rozumiem Twój komentarz na temat upuszczania taśmy izolacyjnej. Czarna dziura w mojej hybrydzie zawiera obecnie przedłużkę 1/4" o długości 6" z nasadką 10 mm.
Mój OCD wyrządziłby mi wielką krzywdę, gdybym to tam zostawił. :ROFLMAO: Nie jest trudno upuścić panel, aby go odzyskać.
 
Mój OCD wyrządziłby mi wielką krzywdę, gdybym to tam zostawił. :ROFLMAO: Nie jest trudno upuścić panel, aby go odzyskać.
Trudno jest dostać się pod samochód, aby usunąć wszystkie śruby, które go trzymają. Zastanawiam się tylko, jak trudno byłoby go z powrotem podnieść.
 
Poszedłem dalej i spróbowałem zamówić żeńskie złącze, aby umieścić na nim rezystor, i wydawało się, że w ogóle nie mogę go znaleźć. Ponieważ nie chciałem majstrować przy wiązce przewodów, rozebrałem "głośnik" i użyłem jego złącza do przylutowania mojego rezystora. Działało idealnie.
 
Czy jest numer części i cena głośnika?

Chciałbym jeden "zmodyfikować", a jeden zachować jako oryginalny...

Dzięki!!

Uważajcie na siebie!
 
Save
Interesujące. Po prostu głośnik w środku, żadnej elektroniki... dokładnie tak, jak podejrzewaliśmy. Również "-4" na głośniku prawdopodobnie oznacza 4 omy.
 
Przepraszam, że odświeżam wątek, który od jakiegoś czasu nie miał żadnej aktywności; nie byłem pewien, czy chcę zakładać nowy na ten temat. Jakiś czas temu w wątku managermans'a ktoś wspomniał o zainstalowaniu przełącznika do sterowania chórem, aby móc szybko go włączać/wyłączać. Ja też trochę poszedłem w tym kierunku, z celem stworzenia rozwiązania pasującego do OEM, łatwo wyjmowalnego, wodoodpornego. Do tej pory zdobyłem wodoodporny przełącznik SPDT, który zainstalowałem w małej obudowie IP65 (jeśli wierzysz sprzedawcy). Zamówiłem zestaw złącza gniazda, który miałby iść do głośnika, i mam już zestaw, który łączy się ze stroną samochodu. Kiedy będę miał wszystkie części, mogę przylutować/połączyć obwody.

Przyznam, że stało się to bardziej projektem hobbystycznym z nudów niż czymkolwiek innym. Czy ktoś jest zainteresowany czymś takim?
 
Save
Przepraszam, że odświeżam wątek, który od jakiegoś czasu nie miał żadnej aktywności; Nie byłem pewien, czy chciałem zakładać nowy na ten temat. Jakiś czas temu w wątku managermans' ktoś wspomniał o zainstalowaniu przełącznika do sterowania chórem, aby móc szybko go włączać/wyłączać. Ja też trochę poszedłem w tym kierunku, z celem stworzenia rozwiązania OEM, łatwo wyjmowanego, wodoodpornego. Do tej pory dostałem wodoodporny przełącznik SPDT, który zainstalowałem w małej obudowie IP65 (jeśli wierzysz sprzedawcy). Zamówiłem zestaw złącza gniazda, który miałby iść do głośnika, i mam już zestaw, który łączy się ze stroną samochodu. Kiedy będę miał wszystkie części, mogę przylutować/połączyć obwody.

Przyznam, że stało się to bardziej projektem hobbystycznym z nudów niż czymkolwiek innym. Czy ktoś jest zainteresowany czymś takim?
Dam ci 50-60 dolarów za twoje wysiłki
Serio
Wyślij mi wiadomość prywatną
 
Save
Mój 20 RAV 4 chór satanistycznych aniołów brzmi całkiem fajnie. Lubię obserwować zdezorientowane, dziwne spojrzenia, jakie dostaje od ludzi na parkingach.
 
Udało mi się to w końcu zrobić. Na wstępie powiem, że nie zamierzam tego sprzedawać. Zbyt wiele może pójść źle, a potencjalna odpowiedzialność to nie jest coś, czym chcę się zajmować. Poza tym, wczoraj spędziłem nad tym projektem około 4 godzin, co po prostu nie jest efektywne z perspektywy kosztów.

Tak czy inaczej, oto film z działającego przełącznika:

Oto schemat okablowania, jeśli można to tak nazwać. Nie jestem inżynierem elektrykiem, więc nie mam umiejętności rysowania elektrycznego :ROFLMAO:
154048


Użyłem następujących elementów, z których niektóre miałem pod ręką, a niektóre kupiłem specjalnie do tego projektu:
Ogólna procedura produkcji, której się trzymałem, była następująca:
  1. Wywierciłem otwór w boku skrzynki, aby pasował do wymagań przełącznika
  2. Oznaczyłem przewody przełącznika, aby móc śledzić, który jest czym
  3. Zainstalowałem przełącznik w otworze i dokręciłem nakrętkę mocującą
  4. Wywierciłem małe otwory w boku skrzynki, aby wprowadzić i wyprowadzić przewody ze skrzynki
  5. Zaplanowałem, gdzie dodać szybkozłącza - to ułatwia przeciąganie przewodów przez ciasne przestrzenie.
  6. Odsłoniłem końce przewodów w razie potrzeby; wstępnie ocynowałem przewody i zaciski na rezystorze. Zaplanowałem, gdzie pójdzie rurka termokurczliwa i wstępnie umieściłem rurkę na przewodzie w odpowiedni sposób - nie można tego zrobić wstecznie po lutowaniu.
  7. Przeprowadziłem przewody przez odpowiednie otwory, najpierw utworzyłem obwód "wycisz/wyłącz" przez przylutowanie zasilania do wspólnego przewodu przełącznika, następnie przewodu przełącznika "wyłącz" do jednej strony rezystora, a następnie drugiej strony rezystora do ujemnego przewodu zasilającego. Użyłem multimetru, aby sprawdzić ciągłość i dopasowanie rezystancji. Użyłem ciepła, aby skurczyć rurkę na przylutowanym przewodzie, aby go zaizolować.
  8. Utworzyłem obwód "włącz" przez przylutowanie przewodu przełącznika "włącz" do przewodu "gorącego", który pójdzie do głośnika, a następnie połączyłem ujemny głośnika z ujemnym przewodem, który idzie do wiązki samochodu. Użyłem szybkiego/wampirzego połączenia, ale możesz użyć dowolnej metody, jaką lubisz, po prostu upewnij się, że łączysz się w punkcie, który nie obejmuje rezystora w obwodzie. Użyłem multimetru, aby sprawdzić ciągłość i czy rezystancja jest bliska zeru. Skurczyłem rurkę termokurczliwą na połączeniach lutowanych.
  9. Dla złącza po stronie samochodu, zmontowałem obudowę złącza i zestawy naprawcze zacisków. Odsłoniłem małą część przewodów, a następnie zacisnąłem szybkozłącza na końcach przewodów, aby połączyć przewody "zasilające" gorące/ujemne z przewodami idącymi "do" skrzynki. Upewniłem się, że naprzemiennie stosuję zaciski męskie/żeńskie, aby nie można było pomylić polaryzacji. Teraz jest dobry moment, aby upewnić się, że masz ciągłość między zaciskami w obu pozycjach przełącznika "włącz" i "wyłącz". "Włącz" powinno mieć ciągłość z rezystancją bliską 0, "wyłącz" powinno mieć ciągłość, ale z rezystancją 8-9 omów.
  10. Dla złącza po stronie głośnika (zestaw Corsa Technic), wsunąłem dołączone uszczelki na nową długość przewodu, która nie jest do niczego przymocowana, i odsłoniłem niewielką ilość izolacji. Wsunąłem jeden z zacisków na odsłonięty przewód i zacisnąłem go tak, aby dolne bolce zabezpieczały uszczelkę/izolację przewodu, a górne bolce zabezpieczały odsłonięty przewód. Zrobiłem to dla obu zacisków. Określiłem, która strona ma być gorąca, a która ujemna, i wsunąłem zaciski do złącza, a następnie wcisnąłem białą zakładkę, aby zabezpieczyć zaciski na miejscu. Zacisnąłem szybkozłącza na przeciwnym końcu przewodu w ten sam sposób, jak powyżej, i dokończyłem okablowanie, mocując je do przewodów na parze przewodów dochodzących "ze" skrzynki.
  11. Użyłem uszczelniacza silikonowego, aby zamknąć wszelkie szczeliny wokół otworów wywierconych dla przewodów. Dla pewności nałożyłem go na wnętrze i na zewnątrz skrzynki. Poczekałem, aż silikon się utwardzi, zanim przystąpiłem dalej.
  12. Założyłem górę obudowy i mocno ją przykręciłem.
154064
154070

154066


Ogólny proces instalacji
  1. Otworzyłem maskę i usunąłem plastikowy element wykończeniowy
  2. Odłączyłem stronę samochodu złącza od głośnika/usuniąłem istniejący by-pass, jeśli dotyczy
  3. Zidentyfikowałem, gdzie chcę zamontować skrzynkę i jak chcę poprowadzić przewody do odpowiednich punktów połączeniowych. (Idealnie powinno się to zrobić przed rozpoczęciem produkcji, aby wiedzieć, jak długie muszą być przewody, zanim się zacznie)
  4. Poprowadziłem przewody zgodnie z życzeniem, wykorzystując szybkozłącza do przeciągania przewodów przez ciasne przestrzenie, jeśli to konieczne, i podłączyłem wszystko.
  5. Test - Poprosiłem kogoś o pomoc, aby pozostał w kabinie z pojazdem w pozycji wstecznej, aby mógł trzymać hamulec. Sprawdziłem, czy na MID nie ma błędów PVNS. Przełączyłem przełącznik między pozycjami włącz/wyłącz i upewniłem się, że słyszę dźwięk cofania w pozycji włączonej i błogą ciszę w pozycji wyłączonej. Zaparkowałem i wyłączyłem pojazd. Przełączyłem przełącznik na wyłączony/wyciszony. Włączyłem ponownie pojazd i upewniłem się, że na MID nadal nie ma błędów. Jeśli w którymkolwiek momencie pojawi się błąd MID lub głośnik nie zaśpiewa, gdy powinien, wyłączyłem pojazd i sprawdziłem okablowanie.
  6. Jeśli wszystko jest w porządku, owinąłem taśmą izolacyjną szybkozłącza, aby zapobiec zwarciom, sfinalizowałem prowadzenie przewodów, ponownie zamontowałem plastikowe wykończenie i zamontowałem skrzynkę zgodnie z życzeniem.
Oto moja ostateczna instalacja:
154067
154068

154069
 
Bardzo dziękuję komukolwiek, kto odkrył ten mod i za cały wkład w tym poście. Po przeczytaniu zdecydowałem się na rezystor 10,4 oma 50 watów. Miałem kilka takich rezystorów o dużej mocy w warsztacie i znalazłem 34 i 15. Połączyłem je równolegle, aby uzyskać 10,4 oma. Wziąłem nasadkę 10 mm i 12 mm, aby zdjąć osłonę i zatrzask maski. Wersja kanadyjska jest z jakiegoś powodu cała 10 mm. W każdym razie odłączyłem wiązkę przewodów od "głośnika anioła" i podłączyłem ją do rezystora. W pojeździe nie pojawiają się żadne błędy, a co lepsze, żaden chór aniołów nie śpiewa. Zajęło to mniej niż godzinę po przeczytaniu tego posta.
Tak naprawdę nie przeszkadza mi ten dźwięk, jest po prostu zbyt głośny jak na moje upodobania podczas cofania:oops:. Gdyby miał taką samą głośność podczas cofania jak podczas jazdy do przodu, zostawiłbym to w spokoju. Nie pokazano mi tego, kiedy kupiłem pojazd. Kiedy pierwszy raz cofałem, pomyślałem, że coś jest strasznie nie tak!
 
141 - 160 of 345 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.