Ter informatie: iedereen met redelijke mechanische vaardigheden (van welk geslacht dan ook) zou in staat zijn om de OEM-trekhaak te installeren. Het verwijderen van de achterlichten en de plastic bumperafdekking bestaat voornamelijk uit het uitwrikken van plastic 'pop'-bevestigingsmiddelen. Er zijn goedkope gereedschapssets voor het verwijderen van bekleding op Amazon met een assortiment wriktools die veel helpen, ze zijn gemaakt van plastic zodat de verf niet bekrast raakt. De grootste mechanische inspanning is het losdraaien van de bouten voor de originele aluminium bumperrail en de trekhaak. De OEM-trekhaakset wordt geleverd met installatie-instructies, inclusief de montage van de trekhaak en een proefpassing om te bepalen of de meegeleverde vulringen nodig zijn. De grootste uitdaging is het aandraaien van de 4 bouten die de montage aan het frame bevestigen, aangezien de speling op al deze bouten krap is, maar vooral op twee waar een 'crowfoot'-adapter nodig is voor een momentsleutel. Ik verwacht dat veel mensen, inclusief ikzelf, geen momentsleutel hebben gebruikt op die twee en het op gevoel hebben gedaan en door vergelijkingen met de twee bouten die konden worden aangedraaid. Het snijden van de bumperafdekking gebeurt meestal door de sjabloon op de bumper te plakken en gaten te boren op de vier hoeken van de opening. Ik heb een gatenzaag gebruikt. Een snijgereedschap zoals een decoupeerzaag wordt vervolgens gebruikt om de omtrek tussen de gaten te snijden, ik heb een gipsknife en wat geduld gebruikt. De randen kunnen ruw zijn, omdat ze een sierdeel leveren dat over de rand van het gat gaat, wat enige geduld vereist om te snijden en te installeren. De montage gaat snel, bijna alles klikt gewoon vast door ze uit te lijnen en hard te duwen waar de bevestigingsmiddelen zitten.
Er zijn een paar YouTube-video's van het proces. Gezien uw gebruik zou ik de installatie van de aanhangerconnector overslaan en gewoon het gat in de bumper vierkant snijden. De elektrische aanhangerconnector vereist het verwijderen van de binnenbekleding met een mix van schroeven en pop-connectoren. De kabelboom is lang genoeg zodat deze in de reservewielbak kan worden geplaatst wanneer deze niet nodig is en bij de zeldzame gelegenheid dat deze nodig is, wordt deze gewoon uit de achterklep geklapt.
Als de juiste gereedschappen beschikbaar zijn, is het de eerste keer een klus van vier uur en waarschijnlijk iets minder de tweede keer. Ik heb de mijne niet op een lift of krikken gezet. Ik heb gewoon een deken op de vloer gelegd. Er zijn een paar bevestigingsmiddelen in de wielkasten die enigszins moeilijk te bereiken waren, maar met wat geduld kwamen ze eraf zonder de banden te verwijderen. Afhankelijk van het uurtarief, als ze meer dan vier uur in rekening brengen, lichten ze u op, want met een lift en ervaring zou het sneller moeten gaan.