Toyota RAV4 Forums banner

Trekhaak: 1 1/4" vs. 2"

8.6K views 49 replies 22 participants last post by  peakbagger  
#1 ·
Ik weet dat er talloze discussies zijn geweest over de vraag of je voor de fabrieksmatige 2" trekhaak moet gaan of voor een aftermarket. Ik overweeg een 1 1/4" aftermarket trekhaak voor mijn 2024 RAV4 PP XSE Prime om een fietsenrek aan te hangen en geen aanhangerverlichtingskabel te installeren. Mijn Prime heeft wel de "Kick" om de achterklep te openen. Heeft iemand van jullie een 1 1/4" trekhaak geĂŻnstalleerd en zo ja, welke? Lijkt deze niet zo opdringerig te zijn qua bodemvrijheid als de 2" aftermarkets lijken te zijn? Heeft de 1 1/4" die je gebruikt nog steeds invloed op de "kick"-functie van de achterklep? DANK U bij voorbaat! RAV4Girl

#2 ·
Als je gewicht op de trekhaak zet, heb je veel stabielere ondersteuning van de 2". Mijn dochter heeft de StealthHitch met een aluminium fietsdrager op mijn oude '11 Prius, en die is veel stabieler dan de 1 1/4", wat naar mijn mening speelgoed is. Ik denk dat je de OEM-trekhaak wilt voor je "Heavy Battery" Rav4, ongeacht wat je vervoert.

#4 ·
Ik weet dat er talloze discussies zijn geweest over de vraag of je voor de fabrieksmatige 2" trekhaak moet gaan of voor een aftermarket. Ik overweeg een 1 1/4" aftermarket trekhaak voor mijn 2024 RAV4 PP XSE Prime om een fietsenrek aan te hangen en er geen aanhangerlichtkabelboom mee te installeren. Mijn Prime heeft wel de "Kick" om de achterklep te openen. Heeft iemand van jullie een 1 1/4" trekhaak geĂŻnstalleerd en zo ja, welke? Lijkt deze niet zo opdringerig te zijn qua bodemvrijheid als de 2" aftermarkets lijken te zijn? Heeft de 1 1/4" die je gebruikt nog steeds invloed op de "kick"-functie van de achterklep? DANK U bij voorbaat! RAV4Girl
Doe zeker de zware.
Je hebt misschien niet de draagkracht nodig.
Maar het is fijn om het extra sleepoog te hebben om hem uit een greppel te trekken.

Er zijn goede kits die werken met de achterste voet open functie.

#7 ·
Ik ging voor 2" omdat ik twee ~65 lb e-bikes vervoer, maar ik kan een fietsrekverlenging kopen die nog eens twee fietsen toevoegt. Ik dacht dat ik het liever toekomstbestendig zou maken in plaats van het later te moeten upgraden. Plus, ik kan de trekhaak voor andere doeleinden gebruiken. Zoals @Big Bird zei, ja, ik ben mijn trapfunctie voor de achterklep kwijt, maar ik overleef prima zonder die functie.

#10 ·
2" of niets. 1-1/4" zijn voor auto's die niets kunnen trekken. Ik ben nog geen Prime-eigenaar, maar ik heb een ton gipsplaten getrokken met mijn 08' RAV4 op mijn aanhanger. Maak uw investering toekomstbestendig, evenals de potentiële wederverkoopwaarde. Maak het niet kapot, en een goede monteur of doe-het-zelver kan de pedaalsensor netjes verplaatsen.

#12 ·
Als het een trekhaak is die op de trailer wordt geschroefd en waarbij de achterbumper niet hoeft te worden geknipt, zou de kicksensor nog steeds moeten werken. De afweging is dat de trekhaak iets lager zit in vergelijking met de OEM, wat van invloed is op de vertrekhoek, meestal alleen een probleem voor iemand met een zeer steile oprit of waarschijnlijker off-road. Als er een aanhanger wordt gesleept, zal deze de neiging hebben om iets meer met de neus naar beneden te rijden dan een OEM, vanwege de lagere trekhaak.

Als de bumper wordt geknipt, moet de sensorlus die in de bumper is ingebouwd, om het gat worden omgeleid om de sensor te laten werken. Dit is een niet-fabrieksreparatie die een dealer waarschijnlijk niet zal uitvoeren. Als deze alleen wordt geknipt, moet de sensorlus worden losgekoppeld en de connector aan de carrosseriekant worden afgedicht tegen corrosie, aangezien iemand meldde dat er corrosie in een open connector kwam en problemen veroorzaakte met de computer van de auto.

Met betrekking tot 1-1/4 en 2 inch, heeft een 2 inch trekhaak, naast veel meer flexibiliteit voor het slepen, een veel robuustere montage-opstelling, waardoor het een zeer solide plek is om een kabel of riem aan te haken als de auto uit een greppel moet worden getrokken. Ik gebruik mijn Prime af en toe als hijs- en trektpunt en maak me geen zorgen over het beschadigen van mijn 2 inch trekhaak. Ik heb een trekoog van het type clevis dat in de ontvanger schuift die ik gebruik.

#16 ·
#17 ·
Hoewel ik de kogel al meer dan 50 jaar als trekoog gebruik, en ik dit onderwerp bijna ongelezen terzijde wilde schuiven, ben ik ook een gecertificeerd kraanmachinist en heb ik toevallig deze winter mijn eerste "rekbare" bergingsband gekocht (nog ongebruikt), en een paar seconden in de video viel het kwartje, waarom het gebruik van de kogel als trekoog geen goed idee was. In tegenstelling tot een ketting of mijn oude, versleten hijsbanden, die weinig tot geen rek hebben (hoewel hun falen nog steeds niet mooi zou zijn), zijn de speciaal gemaakte rekbare touwen/banden een heel ander verhaal, denk aan een katapult. Ik heb allerlei hijsmateriaal, gecertificeerd voor hijsen boven het hoofd, waarmee ik hetzelfde werk kan doen, dat de hele trekhaak van de auto moet trekken, niet alleen de kogel eraf rukken, ik zal de kogel niet meer gebruiken.
Ik heb net nog wat meer van de video bekeken en zag dat het een drop hitch was, wat enigszins verklaart hoe het mislukte in tegenstelling tot een rechte trek aan een kogel, maar ik zal de kogel toch niet meer gebruiken.

#19 ·
Heeft iemand een terughoudendheid opgemerkt van hun dealer om een OEM trekhaak op een RAV4 te plaatsen?

Ik kreeg toegang tot de kosten tegen een gereduceerd uurtarief ($100/uur) dankzij een verkoper die me vertelde om gewoon maandag terug te komen als de onderdelen open waren en "ze zullen me helpen" aangezien de onderdelenafdeling op zondagavond gesloten was toen ik de auto kocht.

Ik heb dakdragers, zijrails, spatlappen en een paar andere dingen laten installeren, maar de dealer aarzelde en sputterde tegen om het niet te laten doen... Ze wilden dat ik naar een aanhangwagenwinkel verderop in de straat ging en het voor een fractie van de prijs liet doen.

Heb het nog niet gedaan - maar ik was gewoon benieuwd of iemand anders een terughoudendheid heeft opgemerkt om de arbeid voor een trekhaak MET bedrading te verrichten.

Werken niet-OEM trekhaken en bedrading van derden goed op een 24 Prime?

#29 ·
Heeft iemand een terughoudendheid van hun dealer opgemerkt om een OEM-trekhaak op een RAV4 te plaatsen?
De installatie-instructie zegt specifiek dat de OEM-trekhaak niet compatibel is met de kicksensor, dus sommige dealers weigeren deze te installeren als u de kicksensor heeft.

#27 ·
TONNEN geweldige info!!! DANK U GANG!!! Ga zo door!!
Wat betreft mensen die zeggen dat 1 1/4 niets groots kan trekken en 2" moeten nemen. De Sienna heeft al vele jaren 1 1/4 als OEM en is geclassificeerd voor 3500LBS. Ik heb een 2-sleeptrailer geladen op een 1 1/4 met een Sienna gesleept zonder problemen, want zo was hij ontworpen. Grootte doet er soms niet toe.:p

Ga met de beoordeling van de trekhaak.

#22 ·
Ter informatie: iedereen met redelijke mechanische vaardigheden (van welk geslacht dan ook) zou in staat zijn om de OEM-trekhaak te installeren. Het verwijderen van de achterlichten en de plastic bumperafdekking bestaat voornamelijk uit het uitwrikken van plastic 'pop'-bevestigingsmiddelen. Er zijn goedkope gereedschapssets voor het verwijderen van bekleding op Amazon met een assortiment wriktools die veel helpen, ze zijn gemaakt van plastic zodat de verf niet bekrast raakt. De grootste mechanische inspanning is het losdraaien van de bouten voor de originele aluminium bumperrail en de trekhaak. De OEM-trekhaakset wordt geleverd met installatie-instructies, inclusief de montage van de trekhaak en een proefpassing om te bepalen of de meegeleverde vulringen nodig zijn. De grootste uitdaging is het aandraaien van de 4 bouten die de montage aan het frame bevestigen, aangezien de speling op al deze bouten krap is, maar vooral op twee waar een 'crowfoot'-adapter nodig is voor een momentsleutel. Ik verwacht dat veel mensen, inclusief ikzelf, geen momentsleutel hebben gebruikt op die twee en het op gevoel hebben gedaan en door vergelijkingen met de twee bouten die konden worden aangedraaid. Het snijden van de bumperafdekking gebeurt meestal door de sjabloon op de bumper te plakken en gaten te boren op de vier hoeken van de opening. Ik heb een gatenzaag gebruikt. Een snijgereedschap zoals een decoupeerzaag wordt vervolgens gebruikt om de omtrek tussen de gaten te snijden, ik heb een gipsknife en wat geduld gebruikt. De randen kunnen ruw zijn, omdat ze een sierdeel leveren dat over de rand van het gat gaat, wat enige geduld vereist om te snijden en te installeren. De montage gaat snel, bijna alles klikt gewoon vast door ze uit te lijnen en hard te duwen waar de bevestigingsmiddelen zitten.

Er zijn een paar YouTube-video's van het proces. Gezien uw gebruik zou ik de installatie van de aanhangerconnector overslaan en gewoon het gat in de bumper vierkant snijden. De elektrische aanhangerconnector vereist het verwijderen van de binnenbekleding met een mix van schroeven en pop-connectoren. De kabelboom is lang genoeg zodat deze in de reservewielbak kan worden geplaatst wanneer deze niet nodig is en bij de zeldzame gelegenheid dat deze nodig is, wordt deze gewoon uit de achterklep geklapt.

Als de juiste gereedschappen beschikbaar zijn, is het de eerste keer een klus van vier uur en waarschijnlijk iets minder de tweede keer. Ik heb de mijne niet op een lift of krikken gezet. Ik heb gewoon een deken op de vloer gelegd. Er zijn een paar bevestigingsmiddelen in de wielkasten die enigszins moeilijk te bereiken waren, maar met wat geduld kwamen ze eraf zonder de banden te verwijderen. Afhankelijk van het uurtarief, als ze meer dan vier uur in rekening brengen, lichten ze u op, want met een lift en ervaring zou het sneller moeten gaan.

#23 ·
Ter informatie: iedereen met redelijke mechanische vaardigheden (van welk geslacht dan ook) zou in staat zijn om de OEM trekhaak te installeren. Het verwijderen van de achterlichten en de plastic bumperafdekking is meestal het uitwippen van plastic "pop"-bevestigingsmiddelen. Er zijn goedkope gereedschapssets voor het verwijderen van bekleding op Amazon met een assortiment wriktools die veel helpen, ze zijn gemaakt van plastic zodat de verf niet bekrast raakt. De grootste mechanische inspanning is het losdraaien van de bouten voor de originele aluminium bumperrail en trekhaken. De OEM trekhaakset wordt geleverd met installatie-instructies, inclusief de montage van de trekhaak en het proefpassen om te bepalen of de meegeleverde vulringen nodig zijn. De grootste uitdaging is het aandraaien van de 4 bouten die de montage aan het frame bevestigen, omdat de speling op alle bouten krap is, maar vooral op twee waar een kraaienpootadapter nodig is voor een momentsleutel. Ik verwacht dat veel mensen, waaronder ikzelf, geen momentsleutel hebben gebruikt op die twee en het op gevoel hebben gedaan en door vergelijkingen met de twee bouten die konden worden aangedraaid. Het snijden van de bumperafdekking gebeurt meestal door de sjabloon op de bumper te plakken en gaten te boren op de vier hoeken van de opening. Ik heb een gatenzaag gebruikt. Een snijgereedschap zoals een sabelzaag wordt dan gebruikt om de omtrek tussen de gaten te snijden, ik heb een gipsknife en wat geduld gebruikt. De randen kunnen ruw zijn, omdat ze een sierstuk leveren dat over de rand van het gat gaat, wat wat geduld vereist om te snijden en te installeren. De montage gaat snel, bijna alles klikt er gewoon in door uit te lijnen en hard te duwen waar de bevestigingsmiddelen zitten.

Er zijn een paar You Tube-video's van het proces. Gezien uw gebruik zou ik de installatie van de aanhangerconnector overslaan en gewoon het gat in de bumper vierkant snijden. De elektrische aanhangerconnector vereist het verwijderen van de binnenbekleding met een mix van schroeven en pop-connectoren. De kabelboom is lang genoeg zodat ze in de reservewielput kunnen verblijven wanneer ze niet nodig zijn en in de zeldzame gevallen dat ze nodig zijn, worden ze gewoon uit de achterklep gegooid.

Als de juiste gereedschappen beschikbaar zijn, is het de eerste keer een klus van vier uur en waarschijnlijk iets minder de tweede keer. Ik heb de mijne niet op een lift of krik gezet. Ik heb gewoon een deken op de vloer gelegd. Er zijn een paar bevestigingsmiddelen in de wielkasten die enigszins moeilijk te bereiken waren, maar met wat geduld kwamen ze eraf zonder de banden te verwijderen. Afhankelijk van het uurtarief van de werkplaats, als ze meer dan vier uur in rekening brengen, zijn ze u aan het afzetten, want met een lift en ervaring zou het sneller moeten gaan.
Beschikt uw RAV4 over de "kick" om de achterdeur te openen? Zo ja, heeft u de sensor verplaatst zodat deze nog bruikbaar was of heeft u deze gewoon verwijderd? Hoe moeilijk is het om de sensor te verplaatsen? DANK U voor de uitstekende beschrijving!

#25 ·
Ik heb geen kicksensor, maar als ik de beschrijving van de aanpassing van iemand lees, gok ik dat het een uur duurt. Als je de You Tube-video hebt gezien van de personen die in een Europese taal spreken, lijkt het erop dat ze het in een parkeergarage met zaklampen deden ;)

#26 ·
Ik weet dat er talloze discussies zijn geweest over de vraag of je voor de fabrieksmatige 2" trekhaak moet gaan of voor een aftermarket. Ik overweeg een 1 1/4" aftermarket trekhaak voor mijn 2024 RAV4 PP XSE Prime om een fietsenrek aan te hangen en er geen aanhangerlichtkabelboom mee te installeren. Mijn Prime heeft wel de "Kick" om de achterklep te openen. Heeft iemand van jullie een 1 1/4" trekhaak geĂŻnstalleerd en zo ja, welke? Lijkt deze niet zo opdringerig te zijn qua bodemvrijheid als de 2" aftermarkets lijken te zijn? Heeft de 1 1/4" die je gebruikt nog steeds invloed op de "kick"-functie van de achterklep? DANK U bij voorbaat! RAV4Girl
Ik heb een 2" U-Haul geĂŻnstalleerde Curt trekhaak, net als velen hier. Ik gebruik hem voornamelijk voor een fietsenrek en een bagagerek. Ik heb de kabelboom voor elektriciteit niet geĂŻnstalleerd. Geen problemen met de bodemvrijheid. De sensor werkt niet goed, maar ik heb niet geprobeerd hem te verplaatsen, zoals anderen hebben gedaan. Ik vond hem sowieso niet zo functioneel. https://www.rav4world.com/threads/bike-racks-without-a-trailer-hitch.321735/page-2#post-2959330

#28 ·
Ik weet dat er talloze discussies zijn geweest over de vraag of je voor de fabriek 2" trekhaak moet gaan of voor een aftermarket. Ik overweeg een 1 1/4" aftermarket trekhaak voor mijn 2024 RAV4 PP XSE Prime om een fietsenrek aan te hangen en geen aanhangerlichtkabelboom te installeren. Mijn Prime heeft wel de "Kick" om de achterklep te openen. Heeft iemand van jullie een 1 1/4" trekhaak geĂŻnstalleerd en zo ja, welke? Lijkt deze niet zo opdringerig te zijn in de bodemvrijheid als de 2" aftermarkets lijken te zijn? Heeft de 1 1/4" die je gebruikt nog steeds invloed op de "kick"-functie van de poort? DANK U bij voorbaat! RAV4Girl
Groeten RAV4prime girl: Ik heb wat onderzoek gedaan naar trekhaken voor mijn 2018 RAV4 en deze van Amazon gekocht: APS Trailer Hitch 2" receiver. Het was een supergemakkelijke installatie, zelfs een MEISJE kan het! Voorgeboord, vier bouten. De trekhaak is gelijk met het uiteinde van de bumper, dus geen scheenbeenblessures! Je hoeft alleen een klein paneel aan de achterkant van de bestuurderskant onderaan te verwijderen en wat te trimmen, ik heb een ijzerzaag gebruikt om de kleine hoek uit te snijden. Het is slechts één hoek die moet worden bijgesneden zodat deze de trekhaak niet hindert. Ik heb de uitlaatdemper niet verwijderd, ik heb gewoon een Cargo Strap gebruikt om de uitlaatdemper opzij te trekken om de bouten te kunnen installeren. Wat ik ook heb gedaan, is dat ik een 12 mm 1,25 tap heb gekocht om de schroefdraad in de frameboutbevestigingen schoon te maken om de bouten gemakkelijker in te kunnen draaien. Wat mijn trekhaak betreft, ik heb een 2" naar 1 1/4" verloopstuk, ook verkrijgbaar op Amazon. Wat betreft de verlichting, neem een Curt of WeiSen 4-pins connector, het is een Plug and Play installatie. UTube heeft een paar video's over hoe je deze installatie kunt doen, GEMAKKELIJK! Ga gewoon naar Utube en zoek naar RAV4 trekhaak installeren.

#30 ·
Groeten RAV4prime girl: Ik heb wat onderzoek gedaan naar trekhaken voor mijn 2018 RAV4 en deze gekocht bij Amazon APS Trailer Hitch 2" ontvanger. Het was een super eenvoudige installatie, zelfs een MEISJE kan het! Voorgeboord, vier bouten. De trekhaak is gelijk met het uiteinde van de bumper, dus geen scheenbeenblessures! Je hoeft alleen een klein paneel aan de achterkant van de bestuurderskant onderaan te verwijderen en wat te trimmen, ik heb een zaag gebruikt om de kleine hoek uit te snijden. Het is slechts één hoek die getrimd moet worden, zodat deze de trekhaak niet hindert. Ik heb de uitlaatdemper niet verwijderd, ik heb gewoon een spanband gebruikt om de uitlaatdemper opzij te trekken om de boutinstallatie mogelijk te maken. Wat ik ook heb gedaan, is dat ik een 12 mm 1,25 tap heb gekocht om de schroefdraad in de frameboutbevestigingen schoon te maken om de bouten er gemakkelijker in te laten gaan. Wat mijn trekhaak betreft, ik heb een 2" naar 1 1/4" verloopstuk, ook verkrijgbaar op Amazon. Wat betreft verlichting, koop een Curt of WeiSen 4-pins connector, het is een Plug and Play installatie. UTube heeft een paar video's over hoe je deze installatie kunt doen, EENVOUDIG! Ga gewoon naar Utube en zoek naar RAV4 trekhaak installeren.
Bedankt voor de warme groet, het wordt zeer gewaardeerd. Ook bedankt voor de info (en iedereen ook, jullie worden allemaal enorm gewaardeerd!)!! Ik zal APS opzoeken op Amazon, want ik heb die nog niet gezien. Nu het lenteweer nadert (het sneeuwt hier in Michigan nog steeds) ben ik steeds enthousiaster om mijn E-Bike te pakken en wat fietsen te vervoeren.. Nogmaals bedankt Mike, en iedereen die hier op mijn thread heeft gereageerd. Deze plek is uitstekend!! PROOST!!!

#33 ·
Er is niets beters voor ons hybride auto rijdende e-bikers, dan de mogelijkheid om een fiets op te laden in de stand-by modus, tijdens het lunchen, rijden of wanneer dan ook. Tel daarbij op dat we erin kunnen kamperen, met verwarming of airconditioning indien nodig, en de fiets/auto-combinatie zorgt voor een vrij unieke camperopstelling. Dat heb ik meerdere keren gedaan met mijn plug-in Prius in de bergen van Idaho, op 8600' één nacht.

#36 ·
Er is niets beters voor ons hybride auto rijdende e-bikers, dan de mogelijkheid om een ​​fiets op te laden in de stand-by modus, tijdens de lunch, het rijden of wanneer dan ook. Voeg daarbij het feit dat we erin kunnen kamperen, met verwarming of airconditioning indien nodig, en de fiets/auto-combinatie zorgt voor een vrij unieke camperopstelling. Dat heb ik meerdere keren gedaan met mijn plug-in Prius in de bergen van Idaho, op 8600' op een nacht.
MAJOR FIST BUMP!!! E-bikes zijn zoooooo leuk!!!! En de DROMEN van kamperen en spelen in de bergen in het westen in mijn RAV4 mini-camper zijn verankerd in gedachten van plezier. Ik heb een TON aan kamperen met de auto gedaan in mijn Ioniq voordat hij kapot ging. Groot verschil deze keer is dat ik mijn Ebike kan opladen. Zou UITSTEKEND moeten zijn!!! LOVE je reactie hier Tom!

#34 ·
Wat gebruik je om je E-bike op te laden? Mijn Bosch-systeem biedt geen 12 volt-aansluiting voor 36 volt-batterijen, dus de enige manier is om een omvormer te gebruiken om mijn 120 volt-oplader te gebruiken. Ik heb de onderdelen voor een zelfgemaakte buck- en boost-lader, maar heb ze nog niet in elkaar gezet.

#35 ·
Wat gebruik je om je E-bike op te laden? Mijn Bosch-systeem biedt geen 12 volt stekker aan voor 36 volt batterijen, dus de enige manier is om een omvormer te gebruiken om mijn 120 volt lader te gebruiken. Ik heb de onderdelen voor een zelfgemaakte buck- en boost-lader, maar heb ze nog niet in elkaar gezet.
Mijn 2024 Prime heeft een 120 volt AC-aansluiting achterin die perfect is voor het opladen van mijn 750 watt E-bike. PERFECT!!

#39 ·
Ik weet dat er talloze discussies zijn geweest over de vraag of je voor de fabrieksmatige 2" trekhaak of een aftermarket trekhaak moet gaan. Ik overweeg een 1 1/4" aftermarket trekhaak voor mijn 2024 RAV4 PP XSE Prime om een fietsenrek aan te hangen en er geen aanhangerlichtkabelboom mee te installeren. Mijn Prime heeft wel de "Kick" om de achterklep te openen. Heeft iemand van jullie een 1 1/4" trekhaak geĂŻnstalleerd en zo ja, welke? Lijkt deze niet zo opdringerig te zijn qua bodemvrijheid als de 2" aftermarket haken lijken te zijn? Heeft de 1 1/4" die je gebruikt nog steeds invloed op de "kick"-functie van de achterklep? BEDANKT bij voorbaat! RAV4Girl
Ga voor de 2" Curt (of OEM) trekhaak. Je hoeft er misschien nooit een aanhanger mee te trekken, maar de 2" ontvanger maakt het mogelijk om een bagagemand, een rolstoeldrager, een zwenkbare reservewieldrager of een dozijn andere accessoires voor montage op de trekhaak te gebruiken die te zwaar zijn voor die 1-1/4" klasse I ontvangers. De 2" trekhaak kost niet meer dan de 1-1/4", en hij is veelzijdiger.