Toyota RAV4 Forums banner

Wymiana płynu przekładniowego 2017 Rav4

10K views 14 replies 10 participants last post by  toddabouton  
#1 ·
Witajcie wszyscy, nowy członek, pierwszy post. Właśnie kupiłem samochód z 2017 roku z przebiegiem 60 000 mil. Pojazd jest od jednego właściciela i w doskonałym stanie. Sprawdziłem wykonane przy nim czynności konserwacyjne na CarFax i nie widzę wzmianki o wymianie płynu w skrzyni biegów i nie widziałem o tym wzmianki w instrukcji obsługi. Czy ktoś wie, kiedy należy wykonać ten serwis? Skrzynia biegów zmienia biegi bez problemu, ale jestem zwolennikiem wymiany płynów niezależnie od tego, co zaleca producent. Nie wierzę w "płyny na całe życie". Opinie mile widziane. Czy powinienem wymienić płyn, mimo że skrzynia zmienia biegi bez problemu?

#2 ·
Jestem nowy w Toyotach i na pewno nie jestem ekspertem. Od 45 lat sam zajmuję się konserwacją. Lubię śledzić tego mechanika Toyoty na YouTube, zwanego carcarenut. Otrzymasz wiele dobrych wskazówek, przeglądając jego filmy.
Nawiasem mówiąc, skrzynia biegów RAV4 ma rurę pionową w misce olejowej, więc wymiana płynu jest trudna. Należy go również wymieniać i mierzyć w określonej temperaturze roboczej. Zobaczysz to, gdy znajdziesz film carcarenut na ten temat.
Na zdrowie!

#4 ·
Wiele osób powie przy 30 000 lub 60 000 mil. Toyota twierdzi, że płyn jest dobry na cały okres eksploatacji pojazdu, jednak żaden płyn nie trwa wiecznie. Wiele osób zaleci proste spuszczenie i napełnienie, a nie płukanie. Robię dwa spuszczenia i napełnienia co 40 000 mil i nie miałem żadnych problemów (przynajmniej na razie) ze zmianą biegów ani drżeniem konwertera. Jeśli jesteś osobą, która lubi robić to sam, możesz wejść na YouTube i zobaczyć, jak to się robi. Dobrą osobą do oglądania jest Car Care Nut na YouTube.

#5 ·