Toyota RAV4 Forums banner

Transmissievloeistof verversen - Slippen van de achteruitversnelling

299 views 13 replies 6 participants last post by  Greasy  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik heb een automatische RAV4 2006 2.4l, 4Cyl die ik sinds 2016 bezit en rijd. Gekocht toen hij ongeveer 216.000 km had en nu staat hij op 226.000 km.

Ik heb zelf de olie vervangen en wil nu proberen de transmissievloeistof te verversen. Echter, het afgelopen jaar heb ik een probleem gehad waarbij de auto op een helling of onder enige belasting begint te slippen in de achteruitversnelling. Het gebeurt niet altijd - maar het gebeurt wel.

Mijn eerste gedachte is: moet ik een transmissievloeistof verversen of niet?

Bedankt voor alle hulp
Jake

#5 ·
Het is een 2006

Lees de handleiding voor de juiste vloeistof

En ja, u moet het ATF-niveau vaak genoeg controleren om problemen te voorkomen.

Ik zou de pan laten zakken en het filter vervangen, en bijvullen met nieuwe ATF.

Er zouden YouTube-video's moeten zijn, aangezien die familie van transmissies bij meerdere modellen werd gebruikt

#6 ·
Controleer de ATF met de motor warm en draaiend op een vlakke ondergrond. Als het niveau goed is, zou ik voorzichtig zijn met het aftappen en bijvullen. Over het algemeen helpt het verversen van de ATF niet als uw transmissie slipt.

#7 ·
Ik heb de transmissievloeistof van mijn 2017 Rav4 ververst. Geen problemen ervoor en geen problemen erna. Ik geloof niet dat een simpele verversing met de juiste vloeistof een transmissie zou schaden. Er zijn echter anderen geweest die de verversing hebben gedaan en hun resultaten waren niet optimaal.
Logischerwijs zou het vervangen van de transmissievloeistof met de juiste vloeistof en de juiste hoeveelheid de transmissie geen kwaad mogen doen. Maar de echte wereld volgt niet altijd de logica. Ik wens u veel succes met uw ondernemingen.

#8 ·
Ik heb de transmissievloeistof van mijn 2017 Rav4 ververst. Geen problemen ervoor en geen problemen erna. Ik geloof niet dat een simpele verversing met de juiste vloeistof een transmissie zou schaden. Er zijn echter anderen die de verversing hebben gedaan en hun resultaten waren niet optimaal.

Logischerwijs zou het vervangen van de transmissievloeistof met de juiste vloeistof en de juiste hoeveelheid de transmissie niet mogen schaden. Maar de echte wereld volgt niet altijd de logica. Ik wens u veel succes met uw ondernemingen.
Dit geldt voor een werkende transmissie. Zodra deze begint te slippen, volgt deze logica niet meer. Ik heb een paar slippende transmissies gezien waarbij het ATF werd vervangen, wat resulteerde in een transmissie die helemaal niet meer functioneerde. Al het gruis dat in het ATF zat, hield het feitelijk bij elkaar.