Toyota RAV4 Forums banner
1 - 7 of 7 Posts

FDNYBUS

· Registered
9 Posts
Discussion starter · #1 ·
Deze GeoTour-banden die in week 6 van 2020 zijn geproduceerd en nieuw waren toen de RAV4 uit 2018 in november 2020 als Certified Pre-Owned werd gekocht, lijken te scheuren tussen het profiel en elders.

Lijkt niet normaal. Dit zijn goedkope banden. Alle meningen worden gewaardeerd. Zie foto's. Vergroot de foto om meer details te zien. Dank u.

Attachments

Wat is het exacte merk hiervan?
Maak een foto van de fabrieksletters.
Heb je al contact opgenomen met de dealer of de fabrikant?
Ja, er kan veel misgaan bij de productie van banden...
Ze mengen het rubber tot een mengsel.
Dus als het te gaar is, zal het dit doen.

Jaren geleden had Firestone in de late jaren 1980 een probleem als dit met de 500-serie, evenals Cooper een paar jaar later met de Trendsetter 2-banden.
Slechte mix van rubbermengsel. Harde, zachte plekken en scheiding van gordels etc.
GROTE veiligheidsterugroepactie voor die merken destijds.
De meeste goede bandenfabrikanten zullen hun verantwoordelijkheid nemen en het goed maken.

Dus hoeveel kilometer hebben de banden gereden?
Je kunt ook de profieldiepte meten.

Discussion starter · #3 ·
GeoTour merkbanden. Nieuw geleverd op een gecertificeerde, gebruikte Rav 4 uit 2018. Banden hebben nog veel profiel. Ze hebben ongeveer 25.000 mijl gereden.

Ze zijn 2 1/2 jaar oud. Hebben geen contact opgenomen met de dealer. Het kopen van deze auto bij de dealer in het midden van de pandemie was een zeer slechte ervaring, omdat de verkopers gewetenloos waren.

Moeten ze vervangen worden?

Attachments

Sumitomo Rubber Industries, Ltd. maakt die banden.

ik zag geen superdiepe scheuren of super slechte plekken in de foto's...
maar een camera pikt misschien niet op wat je ziet.
zoek naar diepe scheuren van meer dan 1/32 inch diep, zoals een rubberscheur tot aan het karkas.

Als je een echte goede, betrouwbare bandenman in je buurt hebt, laat hem dan eens goed kijken.
of een monteur die geen onderdelen verkoopt.

ik hou van de banden met merknamen...
maar dat ben ik gewoon.
er zijn veel goede banden te koop.

Ik ben geen expert, maar de enige situatie die ik zie, is wat lijkt op een kleine onvolkomenheid in de bandenproductie tussen twee profielen op de tweede foto, die de buitenste rubberlaag niet lijkt te penetreren. Tenzij er iets is wat ik niet kan zien, zou ik de banden blijven gebruiken. Ik heb banden met vergelijkbare onvolkomenheden kilometers en jarenlang zonder problemen gebruikt, totdat het profiel tot aan de slijtage-indicatoren was versleten.

Wie weet? Had opgeslagen of geparkeerd kunnen zijn in de buurt van een ozonbron (elektrische motor),
wat elke oppervlaktescheurvorming aanzienlijk versnelt.

De hoeveelheid scheuren op die banden is echter geen probleem. Ik zou die banden weggooien, niet omdat
ze scheuren vertonen, maar omdat het naar mijn mening in de eerste plaats geen goede band is.

Dit is een veelvoorkomend probleem met oude banden en als de zijwand faalt, kan dit leiden tot een complete klapband en een ongeluk. Ik had 2 van de 4 banden met hielverlies en dit resulteerde in onvoorspelbaar gedrag tijdens het rijden, wat erg leek op het hebben van een band die niet in balans was.

1 - 7 of 7 Posts