Toyota RAV4 Forums banner
1 - 19 of 19 Posts

mensajero

· Registered
10,697 Posts
Discussion starter · #1 · (Edited)
Paul Shpakov heeft me zijn 6x9 voorluidsprekers verkocht. Hij heeft de vooradapter gemaakt. Ik ben bezig met een stereo-installatie, maar heel low-key voor Jazz en Salsa. Geen raamtrillingen watt monster. Trouwens, volg Paul Shpakov op zijn kanaal. Hij heeft een aantal geweldige dingen die je nergens anders zult vinden met betrekking tot de RAV4.1.

Discussion starter · #4 ·
Welnu, ik heb een Clarion EQ en een Clarion MCD360, met één (gebruikte) Alpine AMP. Omdat ik nog steeds met de brandstofinjectoren bezig ben, heb ik eigenlijk nog geen tijd gehad om te gaan zitten en echt te plannen wat ik wil. Maar ik hou van jazz- en salsamuziek. Ik denk dat ik een set middentonenluidsprekers nodig heb. Ik dacht eraan om een set Infinity Kappa Perfect 300m te kopen. Ik heb altijd Infinity-luidsprekers gebruikt omdat ik Focal niet kan betalen. Verder heb ik vier Infinity Kappa-luidsprekers. Suggesties, in ieder geval, en trouwens, ik wil de nadruk leggen op geluid, niet op ramen die aan gruzelementen gaan. :geek: Oh ja, ik ben van plan de middentonen op de achterdeur naar voren te installeren.
Image

Discussion starter · #5 ·
Paul Shpakov heeft me zijn 6x9 speakers voorin verkocht. Hij maakte de voorste adapter. Ik ben bezig met een stereo-installatie, maar heel low-key voor Jazz en Salsa. Geen raamtrillingen watt monster.

View attachment 177427

View attachment 177428

View attachment 177429
Naar aanleiding van deze post komen er een paar dingen in me op. De onderdelen die Paul heeft gemaakt, zijn in werkelijkheid te zwaar. MAAR, niet alles is verloren. Ik zou ze als mal kunnen gebruiken en er een glasvezel (GF) onderdeel van kunnen maken. Het zou een heel sterk GF-onderdeel moeten zijn. Bedek dan de binnenkant van de GF met Noico 80 mil geluiddempende mat. Het zal helpen om de GF-behuizing te verstevigen en het geluid te verbeteren, ik hoop dat het de GF-behuizing niet zal beschadigen. Bedek het dan met wat verf of Carbon Fiber papier. Ik begin er morgen mee.

Discussion starter · #6 ·
Oké, waar gaat dit project naartoe? Nou, het gaat vooruit. Ik heb al het glasvezel gekocht dat nodig is om de behuizing te maken. Vorm? Paul Shpakov houten luidsprekers. Hij had gelijk, het is te zwaar voor de deur. Zwaai er genoeg mee en je zou de scharnieren kunnen beschadigen. DAT is een zeer ongewenste situatie, een deur die niet goed kan sluiten. De oplossing: ze maken van glasvezel met Paul's houten frame als mal.
Image

Image

Dit is het idee: plaats een set Rockford Fosgate P1692, 6 X 9 front luidsprekers in het gebied dat bedoeld is voor de 6,5 luidsprekers. (Frequentiebereik 60-22.000 Hz). De infinity luidspreker die in dat gat zat, wordt aangesloten als middentonen in de crossover-uitgang.
Image

Maar de luidsprekerbevestiging moet sterk zijn, want deze luidsprekers zijn zwaar. Hoe, zoals dit.
Dan zullen de schroeven een stuk metaal hebben dat de binnenste glasvezel kruist om de schroef te versterken met metalen platte ringen om aan te draaien. De behuizing met nieuw glasvezel, maar het skelet zal van aluminium zijn. Voor de glasvezelbehuizing zal ik Car Sound Deadening Mat Sound Deadener isolatiemateriaal installeren. Dit zal het geluid helpen en het stuk stijfheid geven. Blijf kijken, mensa...uit.

Discussion starter · #7 ·
Paul, (de Guru) vertelde me dat de luidsprekerbeugels gewoon te zwaar waren. Ik zette mijn denkpet op en keek rond op het net. Waarom niet de luidsprekerbeugels van glasvezel maken? Versterk de binnenkant met car sound deadening mat sound deadener isolatiemateriaal. Zoals deze.
Image
Nu, het maken van de glasvezel onderdelen is vrij eenvoudig. Meet gewoon de mal en knip dan de stroken in glasvezel, zoals deze.
Image
Je hebt vier FG-beugels nodig en twee stroken van 30" FG, en daar houdt het niet op. Denk aan de omstandigheden waarin deze doe-het-zelf onderdelen gebruikt zullen worden. Misschien wat warmte (niet veel). Wat trillingen. Dus de binnenkant, of zullen we het het skelet van de remmen noemen, zal van aluminium buizen zijn. Dit weekend (hoop ik) zal ik ze in elkaar zetten om te zien wat we hebben. Blijf kijken. Blijf RAVIN. ;)

Discussion starter · #11 ·
Fase één, een beetje moeilijk uit de mal te halen, maar gelukt. In één stuk. Schuren, plamuren, weer schuren. Het ziet er een beetje ruw uit, maar ik zal eraan werken. En wikkel het in koolstofvezel.

Discussion starter · #13 ·
Ik denk dat ik dit weekend misschien wel verder ga. Ik ben tot het besef gekomen dat glasvezel gewoon te rommelig en enigszins zwak is. De speakers zijn zwaar met hun grote magneet. Ik zat steeds maar weer naar de video's van Paul Shpakov te kijken. Toen hij ze verwijderde, zag ik dat hij de speakerbeugel had verwijderd van de 6,5 custom speaker die door Crutchfield werd verkocht. Hij hoefde het metaal niet te snijden. Die zware, maar sterke speaker mallen die hij maakte, tja, daar zal ik het mee moeten doen. Ik ben van plan ze te bedekken met carbonpapier. De grijze kleur, tja, die ziet er gewoon niet zo custom uit. Ik dacht eraan om sterke metalen schroeven van binnenuit de deur naar de speakergrill te gebruiken. In de hoop dat de speaker op zijn plaats blijft zitten bij het vaker openen en sluiten van de deur. Bedankt voor het vragen, wens me succes.

Paul maakt geweldige content, maar het is het beste om zijn advies dubbel te checken. Zijn video over geluidsisolatie miste een paar cruciale stappen. Hij bracht folie-backed butylrubber aan op het hele oppervlak en gebruikte geen laag schuim. Het folie-backed rubber is alleen voor trillingen en is slechts nodig op ongeveer 20% van het oppervlak. Zonder een laag schuim is de auto nog steeds niet geĂŻsoleerd tegen geluid en temperatuur.

Voor je setup, heb je een compacte actieve subwoofer onder de stoel en tweeters in de deuren overwogen? Zonder het juiste vermogen van een versterker klinken 6x9's niet op hun best, zelfs niet bij lagere volumes.

Discussion starter · #15 ·
Bedankt voor je advies. Het zal in overweging worden genomen. In de tussentijd, waarom stuur je Paul geen e-mail, sterker nog, ik heb zijn telefoonnummer als je (mits hij toestemming geeft) hem kunt bellen en je zorgen kunt delen, hij is een geweldige kerel. Muchas gracias

Discussion starter · #17 ·
Kijkend naar wat ik heb en soms gebeuren er dingen als deze. Denk altijd aan de omgeving waarin je je RAV4 (of welk voertuig dan ook) plaatst bij het installeren van onderdelen. Het installeren van 6X9 speakers in een voordeur op een RAV4.1 is geweldig, vooral voor een jazzmuziekliefhebber zoals ik. Kijk waar je de speakers moet installeren. Een zeer smalle, krappe ruimte. Ik keek naar Paul Shpakov's 6X9 speakers voor de voordeur en voor mij was het een coole zet. Dus ik kocht de houten adapters van Paul. Niet beseffend dat het gewicht van de adapters, en de plek waar ik ze moest plaatsen, daarbij het gewicht van een magneet, taaie, harde schroeven, nodig zou hebben. Op een plek waar ik ze moest plaatsen, zou het geen gemakkelijke installatie worden. Dus ging ik op zoek naar een 6X9 speakeradapter en vond er een. Van de Toyota 4Runner. Ik denk dat ik heb wat ik nodig heb. Blijf kijken.

Discussion starter · #19 ·
Paul maakt geweldige content, maar het is het beste om zijn advies dubbel te checken. Zijn video over geluidsisolatie miste een paar kritieke stappen. Hij bracht folie-backed butylrubber aan op het hele oppervlak en gebruikte geen laag schuim. Het folie-backed rubber is uitsluitend voor trillingen en is slechts nodig op ongeveer 20% van het oppervlak. Zonder een laag schuim is de auto nog steeds niet geĂŻsoleerd tegen geluid en temperatuur.

Heb je voor je setup een compacte actieve subwoofer onder de stoel en tweeters in de deuren overwogen? Zonder het juiste vermogen van een versterker klinken 6x9's niet op hun best, zelfs niet bij lagere volumes.

View attachment 181346
Waar heb je die driehoeken vandaan? De 6X9's zijn, denk ik, beoordeeld op ongeveer 75 RMP tot 150 RMS.

1 - 19 of 19 Posts