Toyota RAV4 Forums banner
1 - 8 of 8 Posts

thecolinf

· Registered
8 Posts
Discussion starter · #1 ·
Ik zag deze dakmand op deze rav4 en ik wil hem op de mijne hebben, omdat hij er geweldig uitziet en ik er absoluut gebruik van zou maken.

Lid #171 - RAV4 Eigenaar Galerij

Iemand ideeën over welke mand dat is en hoe ze hem op de RAV4 hebben gemonteerd? En waar ik er een kan krijgen.

Hier is de foto die ik zag

Image

Bedankt en ik kijk ernaar uit om dit op mijn nieuwe 2000 rav4 te krijgen

Wauw, die pagina is een herinnering aan het verleden, een echte R4W-galeriepagina :D.

Leuke dakmand, ik zou er ook wel een willen voor Bluey!

Ja, dat is een leuke herinnering aan het verleden - er waren een paar leden op het oude forum die veel JAOS draaiden! Nog steeds stijlvol, ook! Even ter info: dakdragers van deze afmetingen kunnen luidruchtig zijn. Ik heb de originele Toyota "cargo"-drager op mijn '00, die op de Toyota OE-dakdrager is gemonteerd. De cargo-drager werd geleverd met een winddeflector/kuip... het is een lang verhaal hoe het gebeurde, maar vorige week, na meer dan 14 jaar trouwe dienst, kwam de winddeflector los terwijl ik ongeveer 65 mph reed op een korte roadtrip, en omdat ik "Delta Machine" van Depeche Mode zo luid afspeelde, merkte ik het niet! ha ha! Hoe dan ook, toen ik stopte, merkte ik het... ontbrekend... en toen merkte ik hoe LUID het windgeruis plotseling was! Sterker nog, het windgeruis is zelfs bij normale snelheden (45 - 50 mph) nu zo luid dat ik niet graag met het open dak rijd; het is een wervelend, hoogfrequent geluid dat zowel irritant als stressvol is :( De windkuip had zeker een doel dat verder ging dan alleen het uiterlijk. Ik kan het zelfs horen met het dak gesloten. Ik ben bezig met het maken van een vervangende kuip van een Optix acryl paneel, aangezien er geen hoop is om het onderdeel van Toyota te krijgen. Ik vermeld dit allemaal alleen maar omdat ik denk dat een safari-drager zoals die, die geen kuip lijkt te hebben, aanzienlijk windgeruis kan veroorzaken. Misschien kunt u nadenken over een kuip, of misschien gewoon naar een Jeep- of FJ-forum gaan (waar zulke dragers gebruikelijk zijn) en vragen naar het windgeruis. Misschien heb ik het mis en zijn ze niet zo luidruchtig als de mijne!

Goed punt over het geluid, ik dacht eraan om dakrailbevestigingen te kopen en er zelf een te maken van dunwandige roestvrijstalen buis, maar ik zou een afbuigplaat aan de voorkant nodig hebben. Ik zal moeten bestuderen hoe de grote fabrikanten ze vormen en het nabootsen in 1 mm roestvrijstalen plaat. Niet moeilijk als het rechtstreeks uit panvouwen komt, maar niet zo gemakkelijk als het soepel gevormd is.
Ik haat windgeruis van het dakrek, dus er moet iets gebeuren.

Een 316 roestvrijstalen dakbak zou er sexy uitzien, helemaal elektrolytisch gepolijst!, bijna zo helder als echt chroomwerk, zonder de roestproblemen. Enige nadeel is dat het iets zwaarder is dan zacht staal, maar niet veel.

Goed punt over het lawaai, ik dacht eraan om dakrailbevestigingen te kopen en er zelf een te maken van dunwandige roestvrijstalen buis, maar ik zou een afbuigplaat aan de voorkant nodig hebben.
Aussie, ben je een lasser? Ik wou dat ik wist hoe ik moest lassen! Mijn vaardigheden om afbuigers te maken zullen beperkt moeten blijven tot acryl! Ik ben gecharmeerd van de dakdrager in Xterra-stijl (twee langsliggers die zich bijna over de gehele lengte van het dak uitstrekken, met 3 dwarsliggers en een grote afbuiger) sinds die auto's uitkwamen. Maar natuurlijk hebben de Xterra's dat dak met twee niveaus, en het Rav-dak is plat. De voorkant van de Toyota-bagagedrager die ik heb, zit net boven het schuifdak op mijn Rav, wat betekent dat ik het dak kan openen en omhoog kan reiken en de voorste dwarsligger op de drager kan aanraken. Voordat het afbrak, paste de afbuiger om de dwarsligger en liep dan langs de dikte van de bagagedrager. Ik moet het snel repareren, want het is nu zo luidruchtig! Ik heb erover nagedacht dat het misschien fijn zou zijn om een transparante, getinte afbuiger te hebben die net voor het schuifdak tot aan de dwarsligger van de bagagedrager zou reiken, want dan zou ik het schuifdak kunnen openen zonder de schittering van de zon. Soms moet ik het dak sluiten vanwege de schittering, terwijl ik het graag open zou willen hebben.

verdorie, als het goed werkt en snel te maken is, maak ik er misschien wel een paar meer.

1 - 8 of 8 Posts