Toyota RAV4 Forums banner

Waar sluit ik een acculader aan?

1 reading
7.8K views 16 replies 11 participants last post by  SLS Artemis  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik heb gezocht en misschien doe ik iets verkeerd. Maar ik kon geen antwoord vinden. Ik heb een RAV4 Hybrid uit 2024. Ik werk vanuit huis, dus er wordt niet veel mee gereden. Heb hem twee maanden en heb net 800 mijl gereden.

1) Moet ik een acculader aansluiten aangezien ik er niet veel mee rijd?

2) Ik heb in de handleiding gekeken, maar ben nog steeds een beetje nerveus over het aansluiten van de acculader, aangezien dit mijn eerste hybride is en ik verhalen heb gehoord over mensen die hun voertuigen verkeerd beschadigen.

Alvast bedankt voor de hulp!

#2 ·
Hallo allemaal,

Ik heb gezocht en misschien doe ik iets verkeerd. Maar ik kon geen antwoord vinden. Ik heb een 2024 RAV4 Hybrid. Ik werk vanuit huis, dus er wordt niet veel mee gereden. Heb hem twee maanden en heb net 800 mijl gereden.

1) Moet ik een acculader aansluiten, aangezien ik er niet veel mee rijd?

2) Ik heb in de handleiding gekeken, maar ben nog steeds een beetje nerveus over het aansluiten van de acculader, aangezien dit mijn eerste hybride is en ik verhalen heb gehoord over mensen die hun voertuigen verkeerd beschadigen.

Ik heb een 2010 Pruis met 30.000 mijl. Ik zorg ervoor dat ik er minstens een of twee keer per week minstens 20 minuten mee rijd om de batterijen opgeladen te houden, platte plekken op banden te voorkomen, roest van de rotors te verwijderen en vloeistoffen te laten circuleren.

Voor mij is het risico van het gebruik van een acculader het niet waard. Het rijden met de auto is veel beter om de redenen die ik heb genoemd.

Ik ben erg conservatief over het introduceren van externe stroom in een Toyota hybride van geheugenbespaarders, jump packs en acculaders. Ik heb een power-ECU moeten vervangen na een jump pack start. Misschien was het gerelateerd, misschien niet, maar als ik geen externe stroom hoef te introduceren, doe ik het niet. JMO

#3 ·
Hallo allemaal,

Ik heb gezocht en misschien doe ik iets verkeerd. Maar ik kon geen antwoord vinden. Ik heb een 2024 RAV4 Hybrid. Ik werk vanuit huis, dus er wordt niet veel mee gereden. Heb hem twee maanden en heb net 800 mijl gereden.

2) Ik heb in de handleiding gekeken, maar ben nog steeds een beetje nerveus over het aansluiten van de acculader, aangezien dit mijn eerste hybride is en ik verhalen heb gehoord over mensen die hun voertuigen verkeerd hebben beschadigd.

Sluit hem gewoon aan op de punten in de motorruimte om de accu te starten, zoals getoond in de handleiding. Zorg er wel voor dat u de negatieve draad van de lader op de motorblokaansluiting plaatst, niet in de buurt van de ECU. Het komt goed.

Ik ga vaak op lange, lange, overzeese reizen en er is geen manier waarop mijn RAV4 kan worden bestuurd terwijl ik weg ben, vandaar de acculaderroute.

#4 ·
800 mijl in twee maanden is ruim voldoende om de batterij opgeladen te houden, maar als u de extra zekerheid van een acculader wilt, zoek dan naar een acculader met een set permanente kabels die op de batterij worden aangesloten. Hierdoor kunt u de oplader eenvoudig in- en uitpluggen wanneer dat nodig is en minimaliseert u de kans op kortsluiting. Een slimme lader verdient de voorkeur, omdat deze de batterij oplaadt wanneer dat nodig is, in plaats van een constante stroom toe te passen zoals een druppellader.

#6 ·
Ik heb een lange kabel (ongeveer 6 voet) van Amazon gehaald en aangesloten op de 12 volt batterij in de kofferbak. Omdat ik aan de linkerkant van mijn garage parkeer, wilde ik dat de kabel aan de achterkant van de bestuurderskant naar buiten kwam. Ik sluit mijn slimme oplader aan als ik vrijdag klaar ben met werken en laat hem het weekend aan de druppellader staan, of als ik op vakantie ben of een lang weekend heb, enz. Werkt voor mij.

#9 ·
Ik heb, net als Mark Skiver, de Battery Tender-verlenging gekregen en deze rechtstreeks op de accu aangesloten. Laat de opstelling in de ruimte van het reservewiel. Laat hem door een achterdeur vallen als ik mijn RAV4 hybride oplaad, om de maand, om veilig te zijn. Makkelijk te doen en het is er als ik het nodig heb.

#12 ·
Dit is wat ik gebruik. Hoe langzamer hoe beter als het gaat om het opladen en onderhouden van batterijen. Als het werkt op mijn diesel met 2 batterijen, werkt het ook op een RAV4. De hierboven genoemde 0,75 ampère lader is te klein. Het is meer voor motorfiets- en ATV-batterijen. Daar heb ik er ook een paar van. Negeer de vuile motorruimte. Ik heb hem al een tijdje niet meer schoongemaakt.

#14 ·
Heb je ooit een oplossing gevonden? De afgelopen 2 jaar heb ik een probleem gehad waarbij mijn batterij vervangen moet worden (gelukkig onder garantie) als we rond de -40 graden komen, en de dealer zegt altijd dat ik een druppellader moet laten installeren. Ik woon en werk in de buurt en werk soms thuis, dus ik krijg niet echt de kans om veel rond te rijden, vooral niet als het zo koud is. Natuurlijk ging de batterij toen de ene keer nadat ik starthulp had gekregen en een uur had gereden, 's nachts alsnog kapot.

Ik heb hier echter met een bevriende monteur gesproken (ervaren met de winters in Alberta) en hij zei dat het beter is om een ​​tender/onderhouder te nemen, omdat deze daadwerkelijk kan lezen hoeveel lading de auto heeft in plaats van alleen maar... druppelladen... Ik heb echter hetzelfde probleem, ik weet niet zeker hoe ik het gemakkelijk op de batterij achterin kan installeren en ik weet niet zeker of ik het gewoon op mijn aansluiting vooraan kan aansluiten.

#15 ·
Heeft u ooit een oplossing gevonden? De afgelopen 2 jaar heb ik een probleem gehad waarbij mijn batterij vervangen moet worden (gelukkig onder garantie) als de temperatuur daalt tot ongeveer -40 graden. De dealer zegt altijd dat ik een druppellader moet laten installeren. Ik woon en werk in de buurt en werk soms thuis, dus ik krijg niet echt de kans om veel rond te rijden, vooral niet als het zo koud is. Natuurlijk, de ene keer nadat ik starthulp had gekregen en een uur had gereden, ging de batterij 's nachts toch kapot.

Ik heb echter met een bevriende monteur hier gesproken (ervaren met de winters in Alberta) en hij zei dat het beter is om een ​​tender/onderhouder te nemen, omdat deze daadwerkelijk kan lezen hoeveel lading de auto heeft in plaats van alleen maar... Druppelladen... Ik heb echter hetzelfde probleem, ik weet niet zeker hoe ik hem gemakkelijk op de batterij achterin kan installeren en ik weet niet zeker of ik hem gewoon op mijn aansluiting vooraan kan aansluiten.
Uw vriend heeft gelijk, u wilt een onderhouder en geen druppellader. Hoe langzamer, hoe beter. Ik heb een 1,25 ampère lader die ik op mijn diesel laat staan ​​met 2 batterijen en het werkt prima. Heb ze eigenlijk net na 8 jaar vervangen. De auto van mijn vrouw lijkt op uw RAV4 met de batterij achterin (kofferbak). Ik sluit hem gewoon zonder problemen aan op de batterijaansluitingen onder de motorkap. De uwe zou net zo goed moeten werken.

#16 ·
Hallo allemaal,

De acculader moet rechtstreeks op de accu worden aangesloten. In het geval van de hybride zou ik gewoon een lijn door een van de achterste passagiersramen laten lopen en aansluiten op de 12 volt achterin. In mijn oude Honda bevestigde ik hem onder de motorkap en er was nog steeds voldoende speling met het elektrische snoer, waardoor ik de motorkap gemakkelijk kon sluiten en de oplader zonder problemen daarin kon houden.

#17 ·
De acculader moet rechtstreeks op de accu worden aangesloten. In het geval van de hybride zou ik gewoon een lijn door een van de achterste ramen trekken en aansluiten op de 12 volt achterin. In mijn oude Honda zou ik hem onder de motorkap aansluiten en er was nog steeds voldoende speling met het elektrische snoer, zodat ik de motorkap gemakkelijk kon sluiten en de oplader daarin kon laten zonder problemen.
Het hoeft niet rechtstreeks op de accu te worden aangesloten. Het kan worden aangesloten op de accupunten onder de motorkap. Ik doe het al 20 jaar op die manier met de auto van mijn vrouw. De accu zelf zit in haar auto in de kofferbak. De accu in die auto ging ~14 jaar mee. Ik sluit een lader aan op slechts één accu in mijn diesel en hij houdt beide accu's opgeladen. Hij heeft 2 accu's. Ze gingen 8 jaar mee. Je kunt het netsnoer gemakkelijk van onder de auto omhoog leiden en de motorkap vergrendelen. Ik heb het een paar maanden gedaan met de Camry van mijn zoon terwijl hij op missie was.