Toyota RAV4 Forums banner

1999 4-deurs 4x4 grote wijzigingen

46K views 65 replies 14 participants last post by  Mick Hatzo  
#1 · (Edited)
Oké, laten we eerlijk zijn, de standaard 4.1 RAV4 is geen erg mannelijk uitziend voertuig, dus ik heb een paar upgrades geïnstalleerd en heb nog veel te doen.>:D

Mijn RAV4 is mijn kantoor en ik had een voertuig nodig dat door modder, zand, struiken kon komen en comfortabel van kust tot kust kon rijden en dat dan allemaal opnieuw kon doen. Mijn baan is 4-wheelen en dingen opblazen!!!

Bekijk mijn garage: http://www.rav4world.com/forums/garage.php?do=viewvehicle&vehicle_id=8241

Geïnstalleerd:
- 1 st - 1996-2000 Toyota RAV4 Zwarte Grille Bumper Guards Brush Bull Push Crash Bar (ChromekingUSA een eBay-winkel)
- 1 st - K&N 57-0315 57i High Performance International Intake Kit (amazon.com)
- 1 st - Curt Manufacturing 13524 Class III Receiver (amazon.com)
- 1 st - Old man Emu Lift Kit (bevat geen voorste veerpoot) (Toyota Rav4 liftkits, ophanging, spatbordverbreders, onderdelen & accessoires tegen de laagste prijzen)
- 1 st - Daystar KT09105BK Comfort Ride 1" Front Strut Spacer Kit (opmerking niet voor RAV4 maar het werkt met een beetje moeite) (amazon.com)
- 2 st - Monroe 903995 Strut-Mate Strut Mounting Kit (amazon.com) U moet deze toevoegen aan elke veerpootvervanging.
- 1 st - Gabriel G56631 Ultra Gas Strut, voor links (amazon.com)
- 1 st - Gabriel G56632 Ultra Gas Strut, voor rechts (amazon.com)
- 5 st - Velgen 16x7.5 Antraciet m/Mach Lip American Racing Razor (tirerack.com)
- 5 st - *Banden - 235/75R16 Firestone Destination A/T (tirerack.com) (deze banden zijn 30" hoog en veroorzaakten wat wrijvingsproblemen die ik moest repareren met het oordeelkundig gebruik van een vernietigingsmiddel (4lb hamer) aan de achterkant van de voorste spatborden en het verwijderen van die rare dingen die uitpuilen aan de achterkant van de wielkast en door de volgende wielspacers te gebruiken.)
- 2 sets - 25 mm (1") 5x114.3 Hubcentric Wheel Spacers (amazon.com)
- 2 sets - Gorilla Automotive 21133HT Small Diameter Acorn Chrome 5 Lug Kit (12 mm x 1.50 Thread Size) Pack Of 20 (had er een paar nodig voor het reservewiel) (lokale aankoop)
- 1 st - BAFX Products (TM) - PIC18F2480 Bluetooth OBD2 scantool - Voor controlelampje en andere diagnoses - Android compatibel (amazon.com) Kan in andere voertuigen worden gebruikt.
- 1 st - 24F formaat batterij en bak; past mooi, had waarschijnlijk een maat groter kunnen nemen.

*Een woord van advies; de grootste banden die je eronder kunt krijgen met deze liftkit zijn 29 inch en misschien schuren ze niet aan de voorkant, 30" banden schuren hard bij bijna elke bocht en vereisen enige voertuigmodificatie (wou dat iemand dat had vermeld). :wall De band/velg past prima op de achterste bandenrek, geen spacer of mod nodig.

Toekomstige dingen:
- Mossy Oak "Obsession" patroon vinyl voertuigwrap. Ik heb dit, heb gewoon een beetje tijd nodig om het aan te brengen. Zal de zijpaneelbekleding, bumperafdekkingen en spatbordverbreders schilderen.
- 1 set - Motorkapventilatoren - Maat Large Gepoedercoat Semi-Gloss Black Hi-Flow™ 2 stuks 11" x 17" Angle Cut Vents (http://www.hoodlouvers.com/product-c...ershood-vents/),
- Een 3SGTE-motor (als dat geluid van de motor iets slechts is of misschien gewoon om het te doen omdat het klinkt als iets geweldigs om te doen).
- Opgewaardeerde voorstoelen of misschien de juiste super comfortabele stoelhoezen voor langeafstandscomfort - suggesties?
- De radio en luidsprekers upgraden.
- Aangepaste bodemplaten om de gastank, motor en versnellingsbak te beschermen. Jammer dat niemand ze maakt, maar ik weet zeker dat ik ze kan fabriceren.

Gator

"Mensen slapen 's nachts vredig in hun bedden, alleen omdat ruwe mannen klaarstaan om geweld namens hen te plegen."

#2 ·
Ziet er goed uit! Niemand zal dat aanzien voor de boodschappenauto van mama! Maar waar zijn de dakrails???

#5 ·
Bedankt, met de oversized banden is ze traag uit de startblokken, dus ik overweeg de upgrade serieus. Een geratel uit de motor maakt me ook een beetje bang.

#6 ·
Ik denk dat mijn motorgeluid afkomstig is van de distributieriem, de spanrol en/of de waterpomp. Heb een kit besteld met al die vervelende kleine dingen, en een thermostaat, alle riemen, radiateur- en verwarmingsslangen. Hopelijk lost dat het probleem op. Doe ook een complete remklus met een nieuwe hoofdremcilinder (de oude lekte), remschijven, remklauwen, remblokken, flexibele slangen, trommels, schoenen en een trommelkit. Ik overwoog om achterremschijven te nemen, maar voorlopig dicteert de financiële situatie dat ik bij trommels blijf. Ik heb haar in ieder geval geboorde en sleufremmen gegeven.

#8 ·
Brandstofverbruik

Leon, ik heb het echt niet gecontroleerd; als ik hem weer op de weg heb, zal ik het controleren en plaatsen. Ik verwacht dat het in de stad lager zal zijn, maar beter op de snelweg.

Hij staat stil in afwachting van onderdelen voor een remrevisie, een reparatie van de 5e versnelling en vervanging van de distributieriem/waterpomp. Zou begin volgende week klaar moeten zijn.

#9 · (Edited)
Welnu, ik besloot het motorgeluid te repareren, na het te hebben gecontroleerd klinkt het als een probleem met de distributieriem, dus ik bestelde een kit met de waterpomp, distributieriem, katrollen en pakkingen. Ik bestelde ook alle nieuwe radiateur- en verwarmingsslangen, thermostaat, nieuwe riemen en kleppendekselpakking. En aangezien ik er toch mee bezig was, besloot ik net zo goed een nieuwe oliepomp te plaatsen, voor het geval dat een probleem was. Om dit allemaal te doen, moet je het kleppendeksel verwijderen (om de nokkenassen stil te houden terwijl je de nokkenaspoelie verwijdert).

Ik ga hier niet stap voor stap te werk voor alles, maar om de krukasbout los te draaien, voer je de volgende stappen uit...
1) Zorg ervoor dat je distributieriem nog steeds is geïnstalleerd, zo niet, installeer hem opnieuw en zorg ervoor dat je hem correct plaatst.
2) Beveel het gebruik van een pneumatische 1/2" aandrijving 14 mm dop en een 1/2" breekijzer aan, klem het breekijzer in de draagarm, plaats de dop op de krukasbout en draai de harmonische balans tot je het breekijzer in de dop kunt bevestigen.
3) Zorg ervoor dat het breekijzer stevig is vastgeklemd.
4) Als je de accu hebt losgekoppeld, sluit deze dan weer aan.
5) Schakel de ontsteking uit (je wilt de motor niet starten), met andere woorden, koppel de bougies los of koppel de krukaspositiesensor los.
6) Draai de motor kort twee keer rond.
7) Controleer of de krukasbout los is gekomen, zo niet, probeer het dan opnieuw (ik heb het nog nooit opnieuw hoeven proberen).
8) Voordat je de nokkenaspoelie of de harmonische balans verwijdert, moet je ervoor zorgen dat de motor zich in het bovenste dode punt (TDP) bevindt.
Dit bespaart je veel frustratie en je vriendin zal je volledige vloekwoordenschat niet leren kennen. LOL

Wees voorzichtig met de krukaspoelie, als je die pinnen buigt of breekt, werkt de krukaspositiesensor niet goed. Heb dat al een keer gedaan.

#16 ·
De inlaat deed de motor beter klinken, het toerental steeg een beetje. Verwacht niet veel prestaties van de 2-liter motor die bij de Amerikaanse 4.1 RAV4's wordt geleverd. Van plan om later de 3SGTE-motor te installeren, van 127 pk naar 300 pk gaan zou een flinke schop onder de kont moeten zijn.

#19 ·
De motoren compleet gevonden op eBay voor ongeveer $1000, maar je moet de koppeling upgraden en een functionele motorkap met luchthapper voor de turbo intercooler toevoegen.

#20 · (Edited)
Reparaties aan de motor voltooid, nieuwe oliepomp, waterpomp, distributieriem, poelies, alle riemen en koelslang. Geen slechte geluiden meer van de motor, geen lekken, geen overgebleven onderdelen.

Nu tijd om een complete remklus te doen, dus alle flexibele slangen, hoofdremcilinder, remschijven, remklauwen, remblokken, trommels, schoenen, wielremcilinders, diverse hardware.

Regen vertraagde me, maar ik heb tenminste de remmen aan de passagierskant voorin voltooid en de remklauwen voor de bestuurderskant voorin gemonteerd. Zou 's ochtends snel moeten gaan.

#21 ·
Na het installeren van alle remmen ontdekte ik een corrosieprobleem op mijn starre remleidingen en startte ik een nieuw topic over die problemen en reparaties via deze link...

http://www.rav4world.com/forums/85-4-1-faults-fixes/210626-brake-line-corrosion.html

En om de spot te drijven, na het vervangen van alle slangen en riemen, maakte ik een kleine testrit en ontplofte een van de transmissiekoelleidingen en vernietigde de transmissie, die reparaties staan op deze link...

http://www.rav4world.com/forums/85-...om/forums/85-4-1-faults-fixes/215738-replacing-manual-transmission-project.html

#24 ·
Wat je nu nodig hebt, zijn wat daklichten (geen led-balken) om te passen bij het uiterlijk van de voorste bullbar. De jouwe ziet er niet te stoppen uit.
Bedankt voor de complimenten, ja, aan het twijfelen over de lichten, wil wat mistlampen zo laag mogelijk aan de voorkant toevoegen en dan off-road lichten.

Deze week bezig met het vervangen van een transmissie en verschillende upgrades tegelijkertijd.

Vervang de kapotte 5-versnellingsbak door een 5-versnellingsbak met lage kilometerstand
Corrosiebestrijding in het motorcompartiment
Isoleer het schutbord om geluid te dempen en warmte weg te reflecteren van de cabine
Installeer een snorkel, niet zodat ik diepe waterovergangen kan maken, maar als een koele luchtinlaat en om te voorkomen dat er zoveel vuil in het filter komt bij off-roaden over grasrijke gebieden
Installeer een nieuwe luchtbox en 4" conisch filter
Installeer thermische voering onder de motorkap
Knip de achterkant van de wielkasten uit en installeer een patchgebied met aluminium voor de speling van mijn 30" banden
Vervang expansie (vries) pluggen
Vervang de voor- en achterste motorafdichtingen
Vervang de koppeling, drukgroep en vliegwiel
Vervang alle vacuümslangen (alle andere slangen zijn vervangen)
Installeer een transmissietemperatuursensor en filterkit
Installeer een thermostatisch geregelde oliekoeler, olietemperatuur- en oliedrukmeter. De meters komen op de plek waar de fabrieksradio was geïnstalleerd,
Installeer een dubbele din-radio waar de sigarettenaansteker, asbak en bekerhouders zaten.
Installatie van mos eiken vinyl wrap over de hele RAV4

Veel te doen, zal foto's maken terwijl ik bezig ben

#26 ·
Ze hebben een beetje geholpen, maar ze schuren nog steeds. Ik zal foto's maken wanneer ik de wielkasten snijd en ze repareer om ongeveer 1,5 tot 2 inch speling te krijgen.